4.9/5 - (17 امتیاز)
پاور کوئری این قدرت را به ما می دهد تا بتوانیم داده های مختلف را با هم ترکیب و ادغام کنیم و از اتصال چندین جدول جدوال جدیدی ایجاد کنیم. این قدرت پاور کوئری باعث می شود تا به راحتی بتوانیم با استفاده از ستون مشترک و اشتراک داده ها کارهای مختلفی انجام دهیم.

ادغام و اتصال داده ها در ورژن های قدیمی پاور کوئری فقط از یک نوع بود و یا باید از زبان فرمول نویسی M برای ایجاد کوئری ادغام خود استفاده می کردید. اما در نسخه های جدید تر این امکانات به پنجره Merge افزوده شده است. شما می توانید به راحتی از انواع اتصال جداول در پاورکوئری و داغام آنها استفاده کنید. در ادامه مطلب هر کدام را شرح خواهیم داد.

مفهوم ادغام (merge) جدول ها در پاور کوئری

ادغام (merge) داده ها با استفاده از پاور کوئری معادل استفاده از تابع  vlookup است. شما به راحتی می توانید جداول را با استفاده از یک کلید با هم مرتبط کنید و در یک جدول جدید تمام داده های ادغام شده را داشته باشید. پس از ادغام به راحتی روی آنها عملیات محاسباتی انجام دهید و با پیوت تیبل به تحلیل دیتا خود بپردازید.

در این آموزش به راحتی با این مفهوم آشنا خواهید شد و اشتراک بین مفاهیم استفاده از تابع Vlookup و ادغام پاور کوئری را به صورت عملی مشاهده می کنید.

یک مثال کاربردی در ادغام (merge) کردن دیتا جدول با پاور کوئری

مدرس: امیر دایی- در این قسمت میخواهیم در مورد جداول کوئری صحبت کنیم و همچین یادمیگیریم که چگونه بین جداول join ایجاد کنیم.

نکته: در این ویدئو به دلیل قدیمی بودن فقط نحوه ایجاد join را به همراه حل یک مسئله بیان شده است. در این ورژن از پاور کوئری انواع اتصال به پنجره Merge اضافه نشده بود.

انواع اتصال (join) در پاور کوئری

پس از اینکه مانند ویدئو بالا کوئری های خود را ایجاد کردید و به پنجره ادغام وارد شدید، در پایین پنجره گزینه انواع اتصال اضافه شده است.

در پاور کوئری 6 نوع ادغام وجود دارد که در عکس زیر مفهوم هر کدام را می بیینید.

انواع ادغام merge در پاور کوئری

در آینده با مثال های مختلف این مفاهیم را بررسی خواهیم کرد.

مشترک شدن
Notify of
guest

16 نظرات
نظردهی درون متنی
مشاهده همه نظرات
حمید رضا افسری

عالی

محمدامین

سلام خدمت شما
ممنون از شما برای آموزشای خوبتون
ی سوال :
برای مرج کردن چند جدول و join کردن همه اونها با هم چکار باید کنیم (مثل کوئری گرفتن تو اکسس) چون تنها دو تا رو میشه join زد
میشه راهنمایی بفرمایید

حوریه

سلام و وقت بخیر
خیلی اموزش خوب و مفیدی بود ممنون
یک سوال درباره امنیت اطلاعات داشتم آیا وقتی که فایل رو به اشتراک بذاریم با روش هایی که گفتید امنیت اطلاعات حفظ میشه؟
من در یک سازمان دولتی کار میکنم و در حال طراحی یک داشبورد منابع انسانی هستم و میخاستم برای نمایش کارم به مدیرم از پاور بی ای استفاده کنم ولی نگران امنیت اطلاعاتم هستم چه کار کنم که مطمئن باشم اطلاعات محافظت میشن

lili

سلام ممنون از مجموعه آموزشی خوبتون. چطور می تونم اطلاعات مربوط به ماه های مختلف از محصولات و مشتریهای مختلف رو که هر ماه رو در یک فایل اکسل دارم در یک دیتا بیس کنار هم بزارم به گونه ای که بتونم هم فروش ماهانه هر محصول رو مقایسه کنم هم فروش ماهانه هر مشتری و بازاریاب. ممنون

ASAD

سلام
خسته نباشید
پیرو درخواست قبلی یه سوال دیگه داشتم یک ستون از فایلم عدداست که 18رقمی است ولی 8/99811E+18اینجوری میاد لطقا راهنمائی فرمائید
ممنون

ASAD

سلام
ممنون از لینک تاریخ که گذاشتین

ASAD

سلام
من می خواستم که اگه فایل رو MERGE کردم تاریخ شمسی بشه ولی میلادی میزنه لطفا راهنمائی بفرمائید
با تشکر

علی

سلام
وقت بخیر
چرا در قسمت join گزینه های 6 گانه برای من فعال نیست ؟ وچیکار باید بکنم

LEILA

سلام. وقت بخیر
خیلی ممنونم از سایت عالیتون
یه پیشنهاد دارم چون ما مثال هم حل میکنید. خیلی خوبه فایل خام اکسل تمرین هم قرار بگیره. چون من خودم سعی میکنم داده هایی که شما دارید کار رو تایپ کنم و همراه با شما سوال رو حل کنم و خیلی وقت گیر هست. متاسفانه در اینترنت هم نمونه سوال عملی اکسل مناسب اصلاااا نیست.
خیلی ممنونم از سایت عالیه شما. موفق باشید
تدریس هم بسیار عالی و قابل درک و فهم است و رسا