4.9/5 - (9 امتیاز)
مدرس:امیر دایی-.

اما تابع substitute یکی دیگر از پرکاربردترین توابع هست که بسیار ساده عمل میکنه به این گونه که تمام کلمات و کاراکتر های انتخابی شما رو میاد و با کلمات و کاراکتر های مورد نظرتان جایگزین میکند در این آموزش با مثال این موضوع آموزش داده شده است. با ما همراه باشید. اکسل را خوب یاد بگیرید.

اکسل را خوب یاد بگیرید.برای ورود به کانال تلگرامی ما کافیست کلیک کنید.

تابع SUBSTITUTE اکسل

خلاصه

تابع SUBSTITUTE اکسل ، بخشی از رشته متنی را با رشته رشته متنی جدید تطبیق داده  و جایگزین میکند. برای مثال:

=SUBSTITUTE("952-455-7865","-","")

خروجی این فرمول “9524557865” خواهد بود، در واقع تمام خط تیره های موجود در عدد از بین رفته اند.

تابع SUBSTITUTE روی حروف بزرگ و کوچک حساس است.

( برای درک این موضوع به این مثال دقت کنید:

مثلا فکر کنید این متن را دارید:Zahra translates one text. حال تصور کنید که میخواهید Fatemeh را در این متن جایگزین Zahra کنید.

=SUBSTITUTE("Zahra translates one text. ","zahra","Fatemeh")

اگر به این ترتیب پیش بروید متن شما تغییری نمیکند و جایگزینی اتفاق نمی افتد زیرا در متن اولین حرف “Zahra” با حروف بزرگ نوشته شده است در حالیکه در تابع “zahra” را با حروف کوچک وارد کرده ایم .به همین دلیل تابع SUBSTITUTE نمیتواند تشخیص دهد؛ بنابراین در هنگام استفاده از این تابع به کوچک یا بزرگ بودن حروف دقت کنید.)

هدف:

جایگزینی متن بر اساس محتوا

خروجی: متن تغییر یافته

دستور:

=SUBSTITUTE (text, old_text, new_text, [instance])

آرگومان

text : متنی که قرار است در آن تغییر ایجاد کنیم.

old_text : کلمه ای که قرار است کلمه ای دیگر جایگزینش شود.

new_text : کلمه ای که قرار است جایگزین شود.

instance  : این مورد اختیاری است! چنانچه بخواهید تمام کلمه ها تغییر پیدا کند و کلمه جدید جایگزینش شود نیازی به این گزینه ندارید و آن را نادیده بگیرید. اما اگر میخواهید که مثلا فقط کلمه اول جایگزین شود و سایر موارد دست نخورده باقی بماند باید در این قسمت عدد مربوط به کلمه مربوطه را وارد کنید.( بهتر است این مورد را با یک مثال یاد بگیریم:

این متن را در نظر بگیرید:” زهرا به کار ترجمه توابع اکسل مشغول است. زهرا سعی میکند که ترجمه ها بسیار روان باشد.زهرا علاوه بر ترجمه توابع اکسل به مطالعه سایر مطالب مربوط نیز میپردازد.” فرض کنید که در این متن میخواهیم کلمه “فاطمه” را جایگزین “زهرا” کنیم؛ اگر بخواهیم تمام “زهرا “های موجود که در این متن 3 کلمه است را تغییر دهیم به روش بالا عمل میکنیم اما اگر بخواهیم که فقط اولین “زهرا” تغییر کند باید در قسمت چهارم تابع یعنی در قسمت instance  عدد 1 را وارد کنیم و اگر بخواهیم فقط دومین “زهرا” جایگزین شود در قسمت instance  عدد 2 را وارد کنیم.

فرض کنید در قسمت instance  عدد 2 را وارد کرده ایم در این صورت متن بالا به صورت زیر در می آید:

زهرا به کار ترجمه توابع اکسل مشغول است. فاطمه سعی میکند که ترجمه ها بسیار روان باشد.زهرا علاوه بر ترجمه توابع اکسل به مطالعه سایر مطالب مربوط نیز میپردازد)

کاربرد های تابع SUBSTITUTE:

از این تابع زمانی استفاده میکنید که بخواهید براساس محتوا کلمه(متنی) را جایگزین کلمه (متنی) کنید نه بر اساس موقعیت آن.

این تابع تمام کلمه های جدید را جایگزین کلمه های قدیمی میکند.اما Instance این جایگزینی را محدود میکند و چنانچه در قسمت Instance این تابع عدد وارد کنید مثلا عدد 1 ؛ کلمه جدید فقط جایگزین اولین کلمه قدیمی میشود. و در صورتی که در قسمت Instance هیچی وارد نکنید کلمه جدید جایگزین تمام کلمات قدیمی موجود در متن مورد نظرتان میشود.

این تابع بر روی بزرگی و کوچکی حروف مورد استفاده حساس است.

(توجه کنید که از این تابع برای جایگزینی کاراکترها نیز استفاده میشود. مثلا کلمه  aabcdb را در نظر بگیرید؛ اگر بخواهیم در این کلمه به جای حروف b حرف f قرار بگیرد؛ از این تابع استفاده میکنیم.)

مشترک شدن
Notify of
guest

6 نظرات
نظردهی درون متنی
مشاهده همه نظرات
امیرحسین

با سلام
من یه سری اعداد را از ورد در اکسل وارد کرده ام و مشکل اینجاست که اعداد برعکس در اکسل وارد می شود که حتی با تابع substitute حل درست نمی شود اعداد به صورت زیر هستند: 946/125/000 چطور می شود این اعداد را به اکسل وارد کرد و جمع زد
با تشــــــــــــــــــــــــــــــــــــکر

محمد

بسیار عالی

حمید

سلام
آقا خیلی کارتون درسته دم همتون گرم