5/5 - (7 امتیاز)
شما ممکنه که به دلایل مختلفی کتاب یا پایان نامه خودتون رو توی فایل های مختلفی ایجاد کرده باشید. مثلاً ما الان یک کتاب داریم که حدود 290 صفحه است و اون رو توی فایل‌های مختلف از 1 تا 13 قرار دادیم. یکی از مشکلاتی که ممکنه شما با اون برخورد کنید ساختن فهرست مطالب اتوماتیک از فایل های جدا از هم هست. برای اینکه این مشکل رو حل کنید شما میتونید از فیلد RD برای ایجاد فهرست مطالب اتوماتیک از فایل های جدا استفاده کنید.

اگر با فهرست مطالب اتوماتیک آشنا نیستید خواندن این مطلب را توصیه میکنم:

ایجاد فهرست مطالب اتوماتیک در ورد 2016

من میام و توی فایل خودم که میخوام فهرست مطالبم رو ایجاد کنم گزینه show /hide رو فعال میکنم. (برای فعال کردن این ابزار مسیر زیر رو برید و روی ابزار show/hide کلیک کنید.)

فهرست مطالب اتوماتیک ورد از چند فایل جدا  و بعد از اون مسیر زیر رو طی میکنم:

Insert>Quick Part>field

فهرست مطالب اتوماتیک ورد از چند فایل جداحالا پنجره ای به نام field باز میشه. از قست field name، RD رو که قراره ایجاد فهرست مطالب اتوماتیک از فایل های جدا رو برای فایل های خودم ایجاد کنم؛ انتخاب میکنم.

فهرست مطالب اتوماتیک ورد از چند فایل جداحالا در قسمت filename or URL، مسیر فایل یا یو آر الی که از اون قراره فایل ورد خونده بشه رو تایپ میکنم.

خب اینجا یک فایل رو ادرس دهی میکنیم.اسم فایل من 1.docx هست

فهرست مطالب اتوماتیک ورد از چند فایل جدا(حتما به پسوندشون دقت داشته باشید.) که میتونید از این قسمت پسوند رو ببینید.

فهرست مطالب اتوماتیک ورد از چند فایل جدایا اینکه اگر این قسمت فعال نبود از این مسیر میتونید برید و این قسمت رو فعال کنید:

به قسمتی که فولدرتون در اونجا قرار داره برید و  از قسمت view روی options کلیک کنید و از پنجره باز شده به تب view برید و به قسمت advance setting برید و تیک hide extensions for known file types رو بردارید و بعد روی گزینه OK کلیک کنید تا اکستنشن‌هاتون (بخش الحاقی . …. ) رو برای شما به نمایش بذاره.

فهرست مطالب اتوماتیک ورد از چند فایل جدا

 

حالا برگردیم به همون قسمتی که یک فایل رو آدرس دهی کردیم!!!

بعد از اینکه این کار رو انجام دادیم میبینیم که برای ما فیلد رو قرار داد. حتما دقت داشته باشید زمانی که فیلد خودتون رو دارید ادرس دهی میکنید یا باید پس(extension) کامل رو بهش بدید

یا اینکه  دوباره به فیلد خودمون برگردیم. (برای این کار مسیر زیر را طی کنید.)

Insert>Quick Part>field

از پنجره field، از قست field name، RD رو انتخاب کنیم و در قسمت field options، تیک path is relative to current doc رو بزنیم. این گزینه به شما میگه که آیا سندهای شما همه در یک مسیر هستند اگه تیک رو بزنید دیگه لازم نیست مسیر رو آدرس دهی کنید و اینجا فقط کافیه که فایل خودمون رو بهش معرفی کنیم: 1.docx

فهرست مطالب اتوماتیک ورد از چند فایل جداحالا توی سند براتون فیلد رو ایجاد کرد و آخر اون فیلد /f رو قرار میده به این معنی هست که در مسیر فعلی قرار داره؛ حالا دیگه لازم نیست که این فیلد رو دوباره از قسمت کوییک پارت بذارید کافیه که این فیلد رو کپی کنید و سپس پیست کنید و اسم اون رو به 2 تغییر بدید یعنی فایل شماره 2 من. ( دقت کنید که اسم فایل بعدی ما 2 بود به همین دلیل در اینجا 2 گذاشتیم. شما هر اسمی که برای فایل های خودتون گذاشتید همون اسم رو باید اینجا قرار بدید.) ما این رو برای 13 فایل معرفی میکنیم:

فهرست مطالب اتوماتیک ورد از چند فایل جداحالا اگه شما برید و گزینه show  and  hide رو غیرفعال کنید دیگه این قسمت (فیلدهایی که در تصویر بالا در سند میبینید) رو نمیبینید.

فهرست مطالب اتوماتیک ورد از چند فایل جدایک خط پایین میام و از قسمت رفرنس table of contents  و هدینگ ها رو انتخاب میکنم:

Refrence>table of contents

فهرست مطالب اتوماتیک ورد از چند فایل جداچند لحظه باید منتظر بمونید تا فایل ها رو بخونه و براساس هدینگ هاشون بیاد و برای من table of  cnontet (فهرست مطالب اتوماتیک از فایل های جدا) رو بسازه و نتیجه به شکل زیر میشه:

فهرست مطالب اتوماتیک ورد از چند فایل جداهمونطور که میبینید بر اساس فایل هایی که داشتیم فهرست مطالب اتوماتیک از فایل های جدای ما رو ایجاد کرد و حالا به راحتی بدون دردسر اگر زمانی فایل ها تغییر کرد به راحتی میتونیم فهرست خودمون روبه روز رسانی (آپدیت) کنیم و تغییرات لازم رو  روی فهرست اعمال کنیم.

اگر شماره صفحه فهرست شما انگلیسی هست می توانید این مطلب را مطالعه کنید:

حل مشکل انگلیسی بودن شماره صفحه در فهرست مطالب ورد

طریقه آپدیت کردن فهرست مطالب رو هم در آموزش *ایجاد فهرست مطالب اتوماتیک در ورد 2016* توضیح داده ایم.

مشترک شدن
Notify of
guest

6 نظرات
نظردهی درون متنی
مشاهده همه نظرات
farid_g

سلام ممنون از راهنماییتون ولی من وقتی طبق صحبت های شما کار کردم آخر سر ارور داده که فایل ها رو نمیتونه باز کنه و میگه که یا فایل پاک شده یا جابجا شده یا حذف شده در صورتی که سرجاشه حتی اسم فایل ها که فارسی بود رو انگلیسی کردم
راهنمایی کنید ممنون میشم

maryam.omrani70

سلام من از این آموزشتون استفاده کردم اما ارور دارم

امیر دایی

سلام
ممنونیم از همراهیتون.
با چه اروری مواجه شدید؟

وحید

عالی بود استاد، خیلی مفیده، بخصوص برای کتابهایی که مطالبشون زیاده و قراره هر فصل رو جداگانه تایپ کنیم، خیلی کاربردی بود، درود👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻