4/5 - (5 امتیاز)
هارمونی رنگ ها یکی از مهم ترین مسائل در زمینه طراحی است. حال ممکن است این طراحی مربوط به خانه و دکوراسیون داخلی باشد، یا طراحی لباس، یا طراحی وبسایت و یا طراحی یک داشبورد مدیریتی در اکسل. همان طور که در مطالب قبل گفتیم (از اینجا بخوانید: داشبورد چیست و چرا از اکسل برای ساخت داشبورد استفاده کنیم) داشبوردها مکانیسم ایده‌آلی برای ارائه اطلاعات هدفمند در قالب گرافیکی و کاربرپسند هستند. اهمیت زیبایی و متناسب بودن داشبورد به اندازه ای است که کل کار شما را تحت تاثیر قرار می دهد. تمام کار شما در انتهای کار و خروجی شما نمایش داده می شود. اگر خروجی زیبا و متناسبی داشته باشید قطعا کار شما دیده خواهد شد، ولی اگر داشبوردی که طراحی می کنید ظاهری جذاب نداشته باشد تمام کارهای شما به هدر خواهد رفت.

 

مدرس: امیر دایی

اکسل را خوب یاد بگیرید.همچنین کانال تلگرامی ما کافیست کلیک کنید.با ما همراه باشید.

هدف ما طراحی و زیبا سازی به معنی انجام کارهای هنری مانند یک نقاش و گرافیست بر روی داشبورد نیست. بلکه رعایت حداقل مسائل مانند انتخاب رنگ مناسب با استفاده از هارمونی رنگ ها و اندازه های متناسب با استفاده از نسبت طلایی است.

چند ترکیب رنگ متناسب

رنگ های اصلی

در تئوری رنگ سنتی، قرمز، زرد و آبی رنگ های اصلی هستند زیرا دانه های رنگی تشکیل دهنده آنها از ترکیب هیچ رنگ دیگری به وجود نیامده و تمام رنگ های دیگر از ترکیبات مختلف این سه رنگ با یکدیگر به دست می آیند.

رنگ های فرعی یا ثانویه

سبز، نارنجی و بنفش رنگ هایی هستند که از ترکیب رنگ های اصلی با یکدیگر حاصل می شوند. محل قرار گیری هر رنگ ثانویه در دایره رنگ، بین دو رنگ اصلی تشکیل دهنده اش است.

رنگ های ترکیبی

زرد- نارنجی، قرمز نارنجی، قرمز- بنفش، آبی – بنفش، آبی- سبز و زرد – سبز، این رنگ ها از ترکیب یک رنگ اصلی با یک رنگ فرعی به وجود می آیند و در اینجا هم، در میان دو رنگ تشکیل دهنده خود قرار می گیرند.

مشترک شدن
Notify of
guest

0 نظرات
نظردهی درون متنی
مشاهده همه نظرات