today-is-a-good-day
سه‌شنبه, آوریل 16, 2024
تلفن: 09120742891
ایمیل: amir.d@skillpro.ir
4.6/5 - (136 امتیاز)

دوره رایگان و فیلم آموزش پاور بی آی (power BI) + قسمت 20

به دوره آموزش پاور بی آی در سایت skillpro.ir خوش آمدید. قبل از اینکه آموزش ها را شروع کنید بهتر است با مفاهیم مقدماتی این ابزار فوق العاده آشنا شوید. از آنجایی که این توضیحات آجرها و مفاهیم مورد نیاز برای کار کردن با پاور بی آی است، لطفا قبل از شروع آموزش ها این مطالب را با دقت مطالعه کنید. شاید اولین باری که این مطلب را مطالعه می کنید کمی فهم آن دشوار باشد ولی با گذشت زمان و کار با نرم افزار بیشتر ارزش این مطلب را متوجه خواهید شد.

پاور بی آی برترین رهبر بازار در حوزه هوش تجاری در سال 2022

بر اساس گزارش گارنتر، برای چندمین سال پیاپی، مایکروسافت با ابزارهای خود به عنوان برترین رهبر بازار هوش تجاری و تحلیل داده در سال 2022 انتخاب شد.

ثبت نام رایگان در دوره پاور بی آی مقدماتی

شما می توانید به صورت رایگان در این دوره ثبت نام کنید. آموزش های این دوره به صورت هفتگی به پنل کاربری شما اضافه خواهد شد. همچنین می توانید به صورت فصل به فصل و قسمت به قسمت آموزش های این دوره را پیگیری کنید.

دانلود نمونه دیتا تمرین پاور بی آی

قبل از اینکه بخواهید کار با پاور بی آی رو شروع کنید نیازمند یک سری دیتا هستید که بتوانید بر روی آن تمرین کنید. از لینک زیر می توانید نمونه دیتاهای تمرین پاور بی آی که در قسمت های بعدی از آن ها استفاده شده است را دانلود کنید.

دانلود رایگان +100 custome visual

به صورت پیشفرض در پاور بی آی می توانید از 30 مصورساز (نمودار) استفاده کنید. اما پاور بی آی بیش از 100 مصورساز شخصی سازی شده دار که می توانید از اینجا (+) ببینید و در لینک زیر به صورت یکجا دانلود کنید.

دانلود کامل گزارش گارتنر

مایکروسافت در سال های اخیر با توسعه خیره کننده ابزارهای هوش تجاری خود به رهبر بازار در این حوزه تبدیل شده است. گزارش کامل گارنتر را می توانید از لینک زیر دانلود کنید.

دانلود گزارش گارنتر 2022 در حوزه تجزیه و تحلیل و هوش تجاری

قسمت اول: معماری نرم افزار پاور بی آی

قبل از اینکه کار با یک ابزار شروع کنیم بهتر هست بدونیم این ابزار چه بخش هایی داره و معماری اون به چه صورت هست. بعد از این وقتی شروع به کار میکنید در بین ابزارهای اون سردرگم نمی شید. توی این قسمت میخوایم معماری نرم افزار پاور بی آی رو به صورت مقدماتی توضیح بدیم و بدونید چه زمانی باید از اون استفاده کنید.

پاور بی ای از سه ابزار اصلی تشکیل شده:
1- پاور بی آی دسکتاپ
2- پاور بی آی سرویس و پاور بی ای سرور
3- پاور بی ای موبایل

توی این آموزش جایگاه و کاربرد هر کدوم از این ابزارها رو یاد خواهید گرفت و در قسمت های بعد روش استفاده از اونها رو یاد خواهید گرفت.

 

قبل از اینکه با نرم افزار پاور بی ای کار کنید باید بدونید که پاور بی آی یک نرم افزار نیست، بلکه یک پلتفرم هست که شامل چندین نرم افزار و سرویس هست. برای آشنایی با این پلتفرم حتما این آموزش ببینید.

قسمت دوم: تفاوت نسخه پاور بی آی دسکتاپ عادی و RS، کدوم نسخه رو نصب کنیم؟

یکی از چالش هایی که در آینده ممکن است بعد از یادگیری پاور بی ای با آن برخورد کنید، انتخاب نسخه پاور بی آی دسکتاپ هست. برای شروع ممکن است خیلی تفاوتی نداشته باشد که از کدام نسخه استفاده می کنید، ولی در مرحله انتشار گزارش ها ممکن است با دردسر موجه شوید.
به طور خلاصه اگر حوصله پرداختن به جزئیات را ندارید، نسخه پاور بی آی دسکتاپ RS یا همان نسخه دسکتاپ پاور بی آی داخلی رو نصب کنید. (توی گوگل دانلود آخرین ورژن پاور بی آی رو سرچ و دانلود پاور بی آی سرور داخلی و انتخاب کنید.) ولی اگر دوست دارید بدونید تفاوت این نسخه ها در چی هست، حتما این ویدئو رو ببینید.

قسمت سوم: فیلم آموزش دانلود و نصب پاور بی آی

اگر در ابتدای کار و یادگیری پاور بی ای باشید، احتمالا در دانلود و نصب نسخه های و ابزارهای مختلف سر در گم خواهید شد. در این فیلم آموزشی خواهیم آموخت چگونه آخرین نسخه پاور بی ای را دانلود و نصب کنیم. در قسمت های رایگان آموزش پاور بی ای قدم به قدم با این ابزار فوق العاده آشنا خواهید شد.

قسمت چهارم: فرایند کار با نرم افزار پاور بی ای

در این آموزش قصد داریم شما رو با فرایند کار در پاور بی ای دسکتاپ آشنا کنیم. این آموزش به ظاهر تئوریک هست، ولی به شدت در آینده به شما کمک خواهد کرد که برای ساخت یک داشبورد با استفاده از پاور بی آی باید از کجا شروع کنید و چه قدم هایی را باید طی کنیم. در قسمت های بعد تمام این فرایند را خواهید آموخت.

قسمت پنجم: معرفی اجزاء اصلی پاور بی آی دسکتاپ

اولین ابزاری که در پلتفرم پاور بی آی باید یاد بگیرید که با اون کار کنید پاور بی آی دسکتاپ هست. این نرم افزار ابزاری برای اتصال به منابع داده ای، اصلاح داده ها و مصور سازی داده ها است. توی این قسمت اجزاء اصلی پاور بی آی رو خواهیم شناخت.

 

قسمت ششم: خواندن فایل اکسل توسط پاور بی آی دسکتاپ

اولین قدم در کار با پاور بی آی دسکتاپ اتصال به منابع داده ای مختلف است. از منابع دیتایی که در شروع کار لازمه به اون وصل بشید و تمرین کنید فایل های اکسل دیتای تمرینی هست. توی این آموزش به یک فایل اکسل متصل خواهیم شد و قدم به قدم با تنظیمات آشنا میشیم.

دانلود نمونه فایل اکسل

قسمت هفتم: معرفی پنجره پاور کوئری در پاور بی آی

بعد از اینکه به داده های خودتون که در اینجا فایل اکسل بود متصل شدید، نوبت به استفاده از پاور کوئری می رسه. همان طور که قبلا اشاره شد وظیفه پاور کوئری انجام مراحل ETL هست. در این قسمت با پنجره پاور کوئری بیشتر آشنا میشیم و بعد میریم سراغ مراحل بعد.

 

قسمت هشتم: آشنایی با عنوان داده در پاور کوئری

عدم تعیین صحیح نوع داده ها در پاور کوئری باعث میشه که شما در مراحل بعد به مشکل بخورید. مثلا اگر یک ستون از نوع عددی باشه ولی در پاور کوئری نوع عمومی یا متنی داشته باشه، وقتی که بخواید نمودار رسم کنید با مشکل مواجه میشید و اعمال ریاضی مثل جمع و میانگین و … رو برای شما انجام نمی ده. در این قسمت با انواع داده در پاور کوئری بیشتر آشنا میشیم.

 

قسمت نهم: تبدیل داده در پاور کوئری

بعد از خواندن دیتا از منبع مورد نظر مهم ترین کاری که باید انجام بدید استاندار کردن و تمیز کردن دیتا هست که به این مرحله تبدیل دیتا یا همون transform گفته میشه.در خیلی از مواقع هم ممکنه دیتای شما نیاز به مرحله تبدیل نداشته باشه و بتونید مستقیم از اون استفاده کنید. (مثل آب قنات) پس مرحله تبدیل می تونه خیلی ساده (استفاده از آب قنات) یا خیلی پیچیده (تبدیل گاز به محصولات پتروشیمی) باشه.
قدم به قدم شما رو با این فرایندها آشنا میکنم تا در آینده نیازهای خودتون رو بتونید برطرف کنید.

قسمت دهم: ایجاد روابط در پاور بی آی دسکتاپ

یکی از مسائل مهم در هر داشبورد و گزارشی ایجاد روابط بین جداول هست. توی این آموزش به صورت خلاصه شما رو با روابط آشنا می کنیم و یک رابطه بین دو جدول فروش و دسته محصولات ایجاد می کنیم. ایجاد روابط در داده ها مثل ایجاد رابطه بین قسمت های مختلف کسب و کار هست. در این قسمت با چند مثال این مساله رو توضیح خواهیم داد.

قسمت یازدهم: ایجاد نمودار در پاور بی آی دسکتاپ

همون طور که در آموزش های قبلی گفتم کار با پاور بی آی شامل سه مرحله اصلی هست: 1- فراخوانی داده ها 2- مدل سازی داده و 3- مصورسازی داده توی این آموزش میریم سراغ مصوری سازی داده و خواهیم دید که چطور نمودارها رو در پاور بی آی اضافه می کنیم.

ثبت نام رایگان در دوره پاور بی آی مقدماتی

شما می توانید به صورت رایگان در این دوره ثبت نام کنید. آموزش های این دوره به صورت هفتگی به پنل کاربری شما اضافه خواهد شد. همچنین می توانید به صورت فصل به فصل و قسمت به قسمت آموزش های این دوره را پیگیری کنید.

قسمت دوازدهم: معرفی مدل سازی داده

مدل سازی داده از اون مباحث هست که خیلی از کسانی که با #اکسل و #پاور_بی_آی کار میکنن و پیش زمینه فنی و نرم افزاری ندارن، در انجام محاسبات و ذخیره سازی داده هاشون به مشکل بر بخورن.
اگر شما هم جزء اون افرادی هستید که برای انجام یک محاسبه ساده در فایل هاتون مجبورید #فرمول_نویسی پیچیده انجام بدید یا کارهای عجیب و غریب انجام میدید، دیدن آموزش های #مدل_سازی_داده از نون شب هم براتون واجب تره.

قسمت سیزدهم: شناسایی موجودیت ها در مدل داده پاور بی آی

اول قدم در ساخت مدل داده برای پاور بی آی شناسایی موجودیت های یک فرایند کسب و کار هست. در این قسمت با یک مثال می بینید که چطور در یک فرایند کسب و کار موجودیت ها رو شناسایی کنید.

قسمت چهاردهم: شناسایی صفات در مدل داده پاور بی آی

قدم دوم در ایجاد مدل داده شناسایی صفات یا ویژگی های هر موجودیت هست. ویژگی ها یک موجودت را توصیف می کنند. برای مثال اگر شما بخواهید یک فروشگاه رو توصیف کنید، اطاعاتی مانند استان فروشگاه، شهر فروشگاه، مساحت فروشگاه و … رو ذخیره می کنید.

قسمت پانزدهم: شناسایی روابط بین موجودیت ها

مهم ترین بخش کار قبل از تحلیل داده، فرآیند مدلسازی داده است. اهمیت ندارد تحلیل دیتا را در اکسل انجام میدهید یا در پاور بی آی یا هر ابزار دیگری. تا زمانی که مدل دیتای درستی نداشته باشید، تحلیل داده بسیار سخت است. شناسایی روابط آخرین مرحله در ساخت یک مدل داده بسیار ساده است.

 

قسمت شانزدهم: انبار داده

پس از چندین سال تدریس و کار با کسب و کارهای مختلف به این نتیجه رسیدم که بزرگترین مسئله افرادی که با دیتا کار می کنند در هر سمت و شغلی که هستند، عدم آشنایی با مفهوم مدلسازی داده است. این مسئله برای کسانی که از اکسل به پاور بی آی مهاجرت میکنند یا از لایه کسب و کار به لایه تحلیل می آیند، نمایان تر است.
در فرآیند پیاده سازی هوش تجاری و مدلسازی داده معمولا از مفهومی به نام انبار داده یا data warehouse استفاده میشود که ممکن است از نظر افراد کسب و کاری چیز عجیب یا پیچیده ای باشد. در چند دقیقه این مفهوم و مفاهیم مرتبط را برایتان توضیح میدهم.

قسمت هفدهم: کلید اصلی و کلید خارجی

کلید اصلی و کلید خارجی ستون رابط بین موجودیت های شما هستند. در پاور بی آی معمولا دو فیلد یکسان بین جداول را با درگ کردن به هم وصل می کنید. اما اگر به درستی مفهوم رابطه و کلیدها را ندانید ناخواسته باعث یکسری مشکلات میشوید که در آینده با هم بررسی میکنیم.
در قسمت بعد یک مثال را باهم خواهیم دید.

 

قسمت هجدهم: مثال کلید اصلی و کلید خارجی

همیشه سعی داشتم مفاهیم فنی را برا کسانی که از رشته های غیر کامپیوتر وارد حوزه داده میشوند به سادگی و خلاصه بیان کنم که زیاد سر در گم نشوند.
در این آموزش با یک مثال کلید اصلی و کلید خارجی را با هم بررسی میکنیم و بعد از آن به سراغ پیاده سازی مدل داده در نرم افزار پاور بی آی میرویم.

 

قسمت نوزدهم: آشنایی با جداول Fact فروش دیتاست adventureWork

برای انجام تمرینات پاور بی آی و ساخت داشبورد دو دیتاست مشهور adventureWork و contoso رو می تونید مورد استفاده قرار بدید. توی این آموزش جدول فروش اینترنتی دیتاست adventureWork رو توضیح دادم تا با فیلدهای اون آشنا بشید تا بتونید در ساخت داشبوردها از اونها استفاده کنید.

 

قسمت بیستم: آشنایی با جداول Dim دیتاست AdventureWork

جداول Dim در هر دیتاستی توضیح دهنده فیلدهای جداول Fact هستند. در جدول فروش دیتاست adventureWork فیلدهایی مانند کدمشتری، کدکالا، کد دسته و … در جداول Dim تعریف شده اند. پس از آشنایی با این جداول می تونید مدل داده خودتون رو ایجاد کنید.

ثبت نام رایگان در دوره پاور بی آی مقدماتی

شما می توانید به صورت رایگان در این دوره ثبت نام کنید. آموزش های این دوره به صورت هفتگی به پنل کاربری شما اضافه خواهد شد. همچنین می توانید به صورت فصل به فصل و قسمت به قسمت آموزش های این دوره را پیگیری کنید.

 

آخرین آموزش های پاور بی ای را در لینک زیر مطالعه کنید:

اکثر افرادی که این مطلب را مطالعه می کنند به طور قطع با هوش تجاری و مفاهیم مصورسازی آشنایی ندارند. مخصوصا در دنیای امروز که همه افراد در سازمان ها با داده ها در ارتباط هستند نیاز به تحلیل داده و مصورسازی آن به شدت احساس می شود ولی متخصصین این حوزه کم هستند. داده های گنجینه های ارزشمندی از دانش و اطلاعات هستند که باید توسط اداره کنندگان کسب و کار مورد استفاده قرار گیرند تا تصمیمات سودمند و کارایی را در زمان مناسب بگیرند.

هوش کسب و کار مفهومی است که بتواند داده درست را، در زمان درست به افراد درست ارائه دهد تا بتوانند تصمیم گیری درستی داشته باشند.

Nic Smith with Microsoft BI Solutions Marketing

 

قبل از اینکه وارد مباحث پاور بی ای شویم، بهتر است با مفهوم هوش کسب و کار یا BI بیشتر آشنا شوید. این مفهموم به معنی گرفتن داده های خام از منابع داده، تبدیل آن به دیتای قابل استفاده و تبدیل آن به نمودارها و ابزارهای مصورسازی برای تجزیه و تحلیل داده است.

به تبدیل داده های جدولی به نمودارهای گرافیکی، مصورسازی گفته می شود. مصورسازی فرد را قادر می سازد که اطلاعات مهم را در نمودارها، شاخص های کلیدی عملکرد، نقشه ها و … نمایش دهد. در داشبوردها باید بتوان با نگاه کردن به اطلاعات ارزشمندی دست یافت. مایکروسافت پاور بی آی ابزار هوش تجاری است که قابلیت های زیادی در مصورسازی در اختیار شما قرار می دهد.

پاور بی آی چیست؟

پاور بی آی (power BI) یک نرم افزار برپایه تکنولوژی ابری جهت تحزیه و تحلیل و هوشمندسازی کسب و کار است که توسط مایکروسافت ارائه شده است. مجموعه ای از خدمات مختلف نرم افزاری و اپلیکیشن هایی است که با هم کار میکنند تا داده های شما را تبدیل به اطلاعات منسجم، تعاملی و مصور کنند. ممکن است داده های شما یک فایل اکسل ساده یا مجموعه ای از انبارهای داده ابری باشد. power BI به شما امکان میدهد به راحتی به داده های خود متصل شوید، اطلاعات مهم را مصورسازی کنید و آن را با هر کسی یا جایی که میخواهید به اشتراک بگذارید. در این مطلب که به آموزش پاور بی آی اختصاص داده شده است با ماهیت این نرم افزار به صورت کلی آشنا خواهید شد.

معرفی پاور بی آی (power BI)پاور بی آی (power BI) میتواند به سرعت و در نهایت سادگی بینش لازم در مورد داده های یک صفحه اکسل یا پایگاه داده محلی را برای شما فراهم کند. همچنین با قدرت می توامد داده های شماش را مدلسازی کند تا برای طراحی و توسعه گزارش های شخصی سازی شده مورد استفاده قرار گیرد. بنابراین این ابزار میتواند بعنوان ابزار مصورسازی و تهیه گزارش شخصی شما یا موتور تصمیم گیری و تجزیه و تحلیل یک پروژه بزرگ گروهی یا یک سازمان مورد استفاده قرار گیرد.

فرایند کار در پاور بی آی

اگر از کاربران حرفه ای اکسل باشید کار با این نرم افزار برای شما بسیار ساده است. اگر با ابزارهای پیوت تیبل، پاور کوئری، پاور پیوت و پاور ویو در اکسل آشنا باشید، کار با این نرم افزار برای شما بسیار ساده خواهد بود. برای اتصال به داده ها و فرایند ETL مانند اکسل از ابزار پاور کوئری استفاده خواهد شد. برای ساخت دیتا مدل و ساخت شاخص ها از ابزار پاور پیوت استفاده می شود. برای مصورسازی نیز از ویژوال ها که مشابه ابزار پاور ویو هستند استفاده می شود. به دلیل تخصصی بودن این نرم افزار برای ساخت داشبوردها و تحلیل های پیچیده و کار با داده های کلان ابزارهای بسیار بیشتری در اختیار شما قرار دارند. همچنین به راحتی می توانید از کدهای python و R در آماده سازی داده و تحلیل های خود استفاده کنید.

اجزای مختلف نرم افزار پاور بی آی (power BI)

پاور بی آی شامل سه جز اصلی است:

1- اپلیکیشن دسکتاپ به نام Power BI Desktop (برای ساخت گذارش ها در کامپیوتر شخصی)

2- نرم افزار SAAS به نام Power BI service (برای تهیه گزارش های تحت وب و به اشتراک گذاری آنها)

3- برنامه موبایل که در تبلت ها و ویندوزفون ها و همچنین برای اندروید و IOS در دسترس است (برای مشاهده گزارش های تهیه شده توسط گوشی)

این سه عنصر به منظور فراهم کردن شرایط ایجاد، استفاده و به اشتراک گذاری موثر اطلاعات کسب و کار برای انواع نقش های مختلف درون هر کسب وکار ایجاد شده است.

معرفی پاور بی آی (power BI)

در تصویر زیر فرایند کار در نرم افزار پاور بی آی را مشاهده می کنید.

فرایند کار در نرم افزار پاور بی آی

در این فرایند ابتدا شما با استفاده از پاور بی آی دسکتاپ به منابع داده ای خود متصل شده و پس از آماده سازی داده ها، داده های خود را مصورسازی می کنید. سپس داشبورد به پاور بی آی سرور منتقل می شود می شود تا بتوان از طریق وب یا اپ موبایل در اختیار سایر کاربران قرار گیرد.

چرا از پاور بی ای استفاده کنیم؟

چندین دلیل وجود دارد که چرا به نرم افزار پاور بی ای نیاز داریم و چرا به عنوان یک ابزار مهم در زمان کنونی باید از آن استفاده کنیم.

  • تحزیه و تحلیل بلادرنگ در پاور بی آی می توان با اتصال مستقیم به منابع داده ای مهیا شود. پس از تازه سازی (refresh) کردن، دیتا شما به آخرین دیتای موجود به روز می شود.
  • شما می تواند از ابزارهای مصورسازی شخصی سازی شده که توسط دیگران ایجاد شده اند استفاده کنید یا ابزار مصورسازی خود را بسازید. این ابزارها در چندین دسته با تنظیمات مختلف موجود هستند.
  • شما به راحتی می توانید یک اتصال زنده یا غیرزنده به منابع داده ای محلی خود مانند اسکیوال سرور ایجاد کنید و از یک کانال امن برای دسترسی به دیتا از طریق data gateway استفاده کنید.
  • شما می توانید به سایر سرویس ها مانند سرویس تجزیه و تحلیل اسکیوال سرور (SSAS)، ماکروسافت و … متصل شوید.
  • پاور بی آی یک نرم افزار جدید با آخرین تکنولوژی های موجود مانند HTML5، دیتابیس ذخیره‌سازی ستونی، محاسبات ابری، اپلیکیشن موبایل و … است. این موضوع موجب محبوبیت این ابزار می شود.

انطباق power BI با نیازهای شما

نحوه استفاده شما از این نرم افزار بستگی به نقش شما در گروه  یا پروژه دارد و ممکن است افراد دیگر که دارای نقش های دیگری هستند به صورت متفاوتی از این ابزار استفاده کنند.

برای مثال، ممکن است شما از Power BI service برای تهیه گزارش ها استفاده کنید و گزارش های تهیه شده را در آن به اشتراک بگذارید. ولی یکی از همکاران شما به صورت گسترده تری از Power BI Desktop استفاده کند و سپس ماحصل کار خود را بر روی Power BI service منتشر کند و شما آن را مشاهده کنید و یکی دیگر از همکاران شما در بخش فروش از اپلیکیشن موبایل power BI برای نظارت بر پیشرفت فروش خود و یا برای دسترسی به جزییات مربوط به فروش های جدید استفاده کند و در تهیه گزارش ها نقشی نداشته باشد.

اگر شما یک برنامه نویس یا توسعه دهنده هستید، ممکن است از power BI API برای وارد کردن داده ها به پایگاه داده یا استفاده از داشبوردها و گزارش ها در اپلیکیشن های شخصی سازی شده استفاده کنید. آیا ایده ای در رابطه با شیوه ای جدید برای نمایش داده ها در ذهن دارید؟ آن را بسازید و با دیگران به اشتراک بگذارید.

شما همچنین ممکن است هرکدام از این اجزا را بسته به اینکه چه کاری میخواهید انجام دهید یا نقش شما در یک پروژه یا سازمان چیست، در زمان های مختلف به کار گیرید.

ممکن است شما اطلاعات مربوط به موجودی مواد اولیه یا تولید را در یک داشبورد مشاهده کنید و با استفاده از Power BI Desktop گزارش هایی را در زمینه آمارهای تعامل مشتریان برای تیم خود تولید کنید. نحوه استفاده از این ابزار بستگی به این دارد که در حال حاضر کدام ویژگی این ابزار مناسب شرایط شماست، پس در قدم اول پس از آشنایی اولیه با پاور بی آی باید با ویژگی ها و قابلیت های هر کدام از این ابزارها بیشتر آشنا شوید. با اینحال تمام اجزای به صورت همزمان در اختیار شما قرار دارد و این موضوع میتواند انعطاف پذیری و امکان نوآوری را در انجام کار افزایش دهد.

جریان کار در power BI

جریان معمول کار در پاور بی آی با اتصال به منبع داده و ساخت یک گزارش با Power BI Desktop آغاز میشود. سپس این گزارش از desktop به Power BI service منتقل میشود و به شکلی منتشر میشود که کاربران Power BI service و موبایل قادر به استفاده از آن و تعامل با آن  باشند. در بعضی از اوقات ممکن است بخواهید به همکاران مجوزهایی شبیه به امکاناتی که خود دارید بدهید( مجوزهای ایجاد کننده). در این صورت همکاران شما نیز میتوانند با استفاده از Power BI service گزارش ها را اصلاح کنند، داشبورد بسازند و کار خود را به اشتراک بگذارند.

البته همیشه این فرایند رخ نمیدهد و ممکن است در پاور بی آی سرور گزارش ها را بسازید و از نرم افزار دسکتاپ استفاده نکنید. هرچند در اکثر مواقع جریان کار  به همین شکل است و با استفاده از این فرایند میتوان به خوبی نحوه تکمیل اجزای پاور بی آی به وسیله یکدیگر را مشاهده کرد.

ولی اگر شما امکان استفاده از سرویس ابری را نداشته باشید و بخواهید گزارش های خود را در درون یک فایروال و سرور شرکتی قرار دهید، چه باید کرد؟ به راحتی می توانید از قابلیت on-promises استفاده کنید.

گزارش دهی on-promises با استفاده از Power BI Report Server

شما میتوانید با استفاده از خدمات و ابزار Power BI Report Server، گزارش های سازگار با موبایل و منظمی را  به صورت on-premise در سیستم ود و به صورت تحت وب تولید، مدیریت کنید و به کار بگیرید.

فرآیند کار در نرم افزار پاور بی ای power biPower BI Report Server راه حلی است که شما در پشت فایروال خود و در کامپیوتر یا سرور به کار می گیرید و سپس گزارش خود را  به اشکال مختلف  ایمیلی، به صورت موبایلی و از طریق مرورگر به کاربران مناسب ارسال می کنید. از آنجایی که Power BI Report Server با پاور بی آی ابری سازگار است، میتوانید هر موقع که آماگی داشتید از سیستم ابری استفاده کنید و گزارش های خود را به سیستم ابری ماکروسافت انتقال دهید.

ثبت نام رایگان در دوره پاور بی آی مقدماتی

شما می توانید به صورت رایگان در این دوره ثبت نام کنید. آموزش های این دوره به صورت هفتگی به پنل کاربری شما اضافه خواهد شد. همچنین می توانید به صورت فصل به فصل و قسمت به قسمت آموزش های این دوره را پیگیری کنید.

مشترک شدن
Notify of
guest

205 نظرات
نظردهی درون متنی
مشاهده همه نظرات
Ali

سلام
بقیه پاور بی ای کی بارگذاری میکنید

محمد فراهانی

چگونه می توان در اکسل برای تعداد ساعات متعدد تعیین کرد که از ساعت 7 الی 13:59 شیفت صبح ،از ساعت 14 الی 20:59 شیفت عصر،از ساعت 21 الی 6:59 شیفت صبح را نشان بده و از چه تابع استفاده کنم

رضا ابراهیمی فر

سلام در آموزش power bi من دو تا جدول با هم ارتباط داده ام اما هنگان ترسیم نمودار وقتی دسته را از جدول محصول انتخاب می کنم و تعداد از جدول فروش نمودار نشان نمی دهد هم در نمدار دایره ای و هم در نمودار ستونی

Esmail89

سلام
وقت بخیر استاد
کی ویدیوهای جدید رو میذارید؟

محمدجواد جعفری

سپاس

محمدجواد جعفری

سپاس

سهیل سلطانی

سلام استاد
پائیز داره تموم میشه.
میشه لطفا زودتر آموزش پاور بی آی رو تکمیل کنید؟

نسیم برزو

سلام آموزش پاور بی آی فقط همین 11 قسمت بود؟
کاش بقیه قسمت ها رو هم بزارید

دانشجو

استاد خیلی وقته آموزش ها رو به روز نکردید. لطفا آموزش های پاور بی آی جدید رو بذارید.

دوستار شما

آموزش های پاور بی آی که گذاشتید خیلی عالی بود. منتظر قسمت های جدید هستیم.

205
0
هر سوالی دارید می تونید بپرسید!x