امتیاز دهید
 

در مطلب قبل پیش‌بینی 13 نفر از متخصصان مایکروسافت درزمینهٔ آینده اکسل، هوش تجاری و ساخت داشبوردها در اکسل را با هم مطالعه کردیم. (برای مطالعه اینجا کلیک کنید.) در این قسمت میخواهیم نظر 14 نفر از دیگر متخصصان اکسل  را در این باره بررسی  کنیم. ( برای اینکه بدانید چرا از اکسل برای ساخت داشبورد استفاده کنیم؟ (کلیک کنید) این مطلب را مطالعه کنید.)

14. JON WITTER                                                                                       

Vertex42.com // @Vertex42

اکسل ابزاری بسیار فراگیر است.اگرچه بعضی از نرم افزارها درزمینهٔ هوش تجاری و تحلیل به لحاظ شهرت در حال رشد هستند، ولی نمی‌توان از این حقیقت چشم پوشی کرد که اکسل به ابزاری ضروری برای کسب‌وکار تبدیل شده است و افراد تمایل دارند از ابزاری استفاده کنند که آشنایی بیشتری با آن دارند. اگر نیاز داشته باشید داده‌های خود را به شکلی تحلیل کنید که نرم‌افزار BI شما قادر به انجام آن نیست، انتخاب شما چه خواهد بود؟ به اعتقاد من هیچ ابزاری مثل اکسل از امکاناتی نظیر نمودارهای مختلف، اسپارک لاین ها، POWER MAP، POWER VIEW  و … برخوردار نیست.

15. MICHAEL ALEXANDER                                                                    

Datapigtechnologies.com

در طول چند دهه اخیر، مدیران شرکت‌ها تمایل دارند مقادیر حجیمی از داده را تبدیل به اطلاعات مفید کنند و صنعت BI را ترغیب کرده‌اند که شیوه‌های جدیدی را برای تبدیل داده‌ها به اطلاعات معنی‌دار اختراع کند. در طول این مدت، سازمان‌ها وقت و هزینه زیادی را صرف پیاده‌سازی سیستم‌های بزرگ گزارش دهی می‌کرده‌اند تا قادر باشند نیاز خود برای تحلیل داده و داشبوردها را رفع کنند.

در همین زمان، تحلیلگران کسب‌وکار با استفاده از اکسل بدون سرو صدا  تلاش می‌کردند نیازهای موجود درزمینهٔ انقلاب هوش تجاری را رفع کنند. اگرچه ممکن است خوشایند مدیران IT نباشد ولی در طول این برهه بسیاری از فعالیت‌های تحلیلی گزارش دهی با استفاده از اکسل انجام می‌شده است.

حقیقت این است که برای بسیاری از سازمان‌ها، اکسل همیشه بخشی از سبد BI بوده است. دلایل این موضوع نیز روشن است: (برای مطالعه بیشتر این مطلب را ببینید: داشبورد چیست و چرا از اکسل برای ساخت داشبورد استفاده کنیم.)

  • آشنایی با اکسل
  • انعطاف‌پذیری درونی
  • توسعه سریع
  • اتصال قدرتمند داده و قابلیت‌های خودکارسازی
  • هزینه اضافی بسیار کم

با در نظر گرفتن اهمیت انقلابی که درزمینهٔ BI صورت گرفت و نقشی که اکسل در آن ایفا می‌کرد، مایکروسافت سرمایه‌گذاری زیادی درزمینهٔ بهبود قابلیت‌های هوش تجاری و ساخت داشبورد اکسل انجام داده است و در این قابلیت‌ها تلاش شده است که بر روی خدمات سلف‌سرویس برای مدیریت و تحلیل داده تمرکز شود.

اکسل به‌صورت فزاینده در حال تبدیل‌شدن به بازیگری مهم در دنیای BI داده‌های بزرگ است. این، خبر خوبی برای میلیون‌ها تحلیلگری است که تلاش می‌کنند خود را با تقاضای جامعه برای تحلیل و داشبورد سازی منابع بزرگ داده وفق دهند. برای آن‌ها، اکسل آشنا، در دسترس، و قدرتمندتر از هر نرم افزار دیگری است. (برای مطالعه بیشتر این مطلب را ببینید: داشبورد چیست و چرا از اکسل برای ساخت داشبورد استفاده کنیم.)

هنوزه داستان BI در اکسل به پایان نرسیده است و همچنان ادامه دارد ولی ویژگی‌های BI که در اکسل ارائه‌شده است تأثیر عمیقی بر درک و تفکر مردم و سازمان‌ها در مورد BI و ساخت داشبوردها دارد. برای نمونه سازمان‌ها به‌جای استفاده از سیستم‌های سنگین و بزرگ گزارش دهی هوش تجاری در حال استفاده از سیستم‌های سلف‌سرویس کاربرپسند هستند. و اکسل با پکیج BI خود تا حد زیادی این انتقال را سرعت بخشیده است.

16.ESMAEL ROMERO                                                                            

Excelforo.blogspot.com // @Excelforo

مایکروسافت شدیداً تلاش می‌کند که در صفحه گسترده خود ابزارهای مختلف Power Pivot, Power Query, …)BI) را قرار دهد.  درنتیجه به نظر می‌رسد که در آینده‌ای نزدیک، کاربران نهایی تمام این امکانات را در دسترس خود خواهند داشت.

بااین‌حال، پیچیدگی ساختار این ابزارهای BI، پیاده‌سازی این شیوه کار را دشوار می‌کند. این حقیقت که ابزاری دیگر مثل Acces تا سالهای زیادی مورد قبول کاربران قرار نگرفت، ما را به این نتیجه می رساند که ابزارهای جدید اکسل هنوزه راه زیادی پیش روی خود دارند.

17. SERGIO PROPERGOL                                                                         

Ayudaexcel.com // @AyudaExcel

به اعتقاد من آینده BI بر روی داده‌های بزرگ متمرکز خواهد بود. مایکروسافت اخیرا ابزارهایی مثل POWER PIVOT، POWER QUERY، POWER MAP ایجاد کرده است که وظیفه آن‌ها تحلیل داده‌های حجیم و بزرگ است.

18. ROGER GOVIER                                                                                  

Technology4u.co.uk // @rgovier

اکسل نقشی اساسی در جریان کار هوش تجاری و ساخت داشبورد دارد.

توسعه افزونه‌های مختلف با عنوان POWER، به خصوص POWER PIVOT، POWER QUERY اکسل را قادر کرده است که اطلاعات هوش تجاری و داشبورد خوبی را ایجاد کند.

توسعه این دو محصول، با سرعتی در ماههای اخیر رشد کرده است که در حال حاضر بخشی یکپارچه از BI شده اند. زمانی که ورژن 2016 اکسل منتشر شد، این محصولات دیگر افزونه نبودند بلکه به‌صورت بخشی اصلی از اکسل ارائه شده اند و درنتیجه باعث بهبود  اکسل در دنیای BI و ساخت داشبورد شدند.

19. ANDREW ENGWIRDA                                                                         

Andrewsexceltips.net // @aengwirda

همچنین یکی از بهترین چیزهایی که من مشاهده کردم ارائه توابعی مثل COUNTIF و SUMIF بود که در ورژن های قبل ارائه شد. ممکن است این توابع بسیار جزئی به نظر برسند ولی به نظر من مشکل بسیاری از افراد را حل کردند.

من می دانم که فعالیت‌های زیادی درزمینهٔ BI و ساخت داشبورد در سطح موسسه در حال انجام است.ولی چیزی که من راغب به انجام رسیدن آن هستم ایجاد انعطاف‌پذیری به شیوه‌ای است که کاربر غیرمتخصص خود به تنهایی قادر به تهیه گزارش و داشبورد باشد.

حتی بعنوان یک برنامه نویس، من مکررا می‌بایست از حلقه‌های پیچیده‌ای عبور کنم. زمانی که من کدهای ژنریک خود را داشته باشم، کار من بسیار آسان‌تر خواهد شد.

 

تمام افراد با میلیون‌ها ردیف از داده کار نمی‌کنند. چیزی که برای همه افراد مهم است، کیفیت کار با داده است.

20. GLEN FEECHAN                                                                                 

Notjustnumbers.co.uk // @glenfeechan

به اعتقاد من اکسل در آینده نقش قابل‌توجهی درروند هوش تجاری و داشبورد بازی خواهد کرد. هیچ پلتفرم BI دیگری انعطاف‌پذیری اکسل را در ورود و گزارش دهی داده به کاربران ارائه نمی‌کند.

21. SOMIKAT FOONGKIAT                                                                      

Excelexperttraining.com // @SomkiatFK

من فکر می‌کنم که اکسل در حال غیرقابل ‌کنترل شدن است و در آینده ریسک بسیار بالایی خواهد داشت. تعداد کمی از کاربران کنترلی بر نحوه استفاده از اکسل در کسب‌وکارهای خود دارند. شروع استفاده از اکسل آسان است ولی استفاده صحیح از آن کار دشواری است.

22. RORY ARCHIBALD                                                                               

Excelmatters.com // @roryarchibald

من احساس دوگانه‌ای دارم. در حال حاضر اکسل ابزارهای BI خوبی دارد که یکپارچگی خوبی با ورژن های جدید به دست آورده‌اند. بااین‌حال از 2010 به نظر می‌رسد اکسل مشتریان شرکتی را هدف قرار داده‌ است. مشتریانی که تمایل دارند ابزارهای مخصوص به خود داشته باشند و دپارتمان IT این مشتریان دسترسی به منابع داده‌ای را به ‌شدت رد می‌کند.

مزیت اساسی ابزارهای هوش تجاری و داشبورد که به‌ صورت سلف‌سرویس کار می‌کنند، این است که در شرایط فعلی به مؤسسات کوچک و متوسط خدمات‌ رسانی کنند. هرچند هزینه استفاده از ورژن های PROPLUS برای این مؤسسات نیز بالاست و بسیاری از آن‌ها از همان ورژن 2010 این نرم‌افزار استفاده می‌کنند.

23. GASPAR KAMENESEK                                                                        

Excelunplugged.com // @ExcelUnplugged

در سال‌های اخیر نرم‌افزار اکسل تبدیل به پرطرفدارترین نرم‌افزار پکیج آفیس شده و تقریباً در تمام کسب‌وکارها به‌صورت روزانه از آن استفاده می‌شود. این ابزار تقریباً همیشه در قلب تصمیم‌گیری تمام شرکت‌ها قرار دارد ولی اخیراً با معرفی POWER BI این نرم‌افزار در مرکزیت فرایندهای هوش تجاری و داشبورد نیز قرارگرفته است.

با در نظر گرفتن این مسائل، اکسل در آینده در چه جایگاهی قرار خواهد داشت؟

ازآنجایی‌که این نرم‌افزار در حال حاضر با اقبال کم‌سابقه‌ای مواجه است، در مرکزیت قرار داشتن آن در آینده چندان هم تعجب‌آور نیست. اگر شما به اکسل 2013 توجه کنید متوجه خواهید شد که یکی از بزرگ‌ترین ویژگی‌های آن دکمه‌ای با عنوان Quick Analysis (تحلیل سریع) است. اگر داده‌ای را انتخاب کنید اکسل شروع به پردازش آن داده برای شما می‌کند. اکسل با پردازش این داده‌ها الگوهای بین آن‌ها را شناسایی می‌کند و زمانی که دکمه Quick Analysis را بزنید، اکسل قبلاً الگوها را شناسایی کرده، نمودارها، محاسبات، PIVOT TABLE،… را آماده‌سازی کرده و تنها کاری که کاربر می‌بایست انجام دهد این است که دکمه Quick Analysis را فشار دهد. به اعتقاد من این ‌یک انقلاب است زیرا که برای مثال کاربری که هیچ دانش تخصصی در این زمینه ندارد می‌تواند یک PIVOT TABLE را بهترین شکل رسم کند. درزمینهٔ POWER BI اکسل حتی یک گام جلوتر رفته است. ویژگی Q&A، پایگاه های داده بزرگ را تبدیل به دایره المعارف کرده است . اگر زبان آن‌ها را یاد بگیرید (همان‌طور که برای استفاده از دایره المعارف ها می‌بایست نحوه استفاده از آن‌ها را یاد بگیرید) تمام اطلاعات آن‌ها به سادگی در اختیار شما قرار خواهد گرفت. دیگر شما برای انجام تحلیل‌های خود نیازی به دانش SQL یا دانش تخصصی اکسل ندارید. تمام کاری که می‌بایست انجام دهید این است که یک سؤال بپرسید، آن‌هم نه سؤالی از همکاران یا تحلیلگرهای خود بلکه کافی است سؤال خود را از SharePoint یا POWE BI بپرسید ( که به اعتقاد من اکسل مناسب‌تر است)

این مسیری است که به اعتقاد من اکسل در آینده خواهد پیمود. اکسل در آینده به کاربران خود امکان خواهد داد که بدون نوشتن یک خط برنامه یا حتی یک علامت مساوی تحلیل‌های عمیقی را بر روی‌داده‌های خود انجام دهد. یا شاید هم در آینده‌ای نه‌چندان دور، این نرم‌افزار قادر شود بدون دخالت هیچ انسانی تحلیل‌ها را انجام دهد و خدمات مشاوره‌ای در اختیار کاربران خود قرار دهد. درنتیجه به اعتقاد من اکسل در آینده بسیار هوشمندتر خواهد شد و شاید در آینده این نرم‌افزار تبدیل به چندین و چند برنامه غیر مایکروسافتی شود .

24. TOM URTIS                                                                                     

Atlaspm.com // @TomUrtis

سازندگان BI به‌خوبی دریافته‌اند که اکسل در آینده باقدرت ادامه خواهد داد . این نرم‌افزار بسیار فراگیراست و به‌خوبی با  دیگر سیستم‌های BI کار می‌کند.

من در اولین مرحله برای پاسخ به این سؤال می‌بایست چند مورد از واژه‌ها را تعریف کنم.مایکروسافت اکسل یک نرم‌افزار صفحه گسترده پیشگام در دنیاست. مایکروسافت تخمین می‌زند که اکسل در 600 میلیون کامپیوتر در سطح دنیا بارگذاری شده است. «هوش تجاری» یا BI، به تکنیک ها، سیستم‌ها، و ابزارهایی اشاره دارد که به منظور جمع‌آوری، ذخیره‌سازی و دسترسی به حجم زیادی از داده‌ها برای تحلیل آن‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرند. داشبوردها یکی از این ابزار هستند.

هرچقدر نظریات و فعالیت‌های کسب‌وکارها در طول سالها تغییریافته است، ولی حجم زیاد داده و شیوه‌هایی برای تحلیل و ساده ‌سازی این حجم از داده‌ها، نیاز به برنامه‌های کامپیوتری برای انجام این کار را پررنگ‌تر می‌کرد. بعضی از برنامه‌های BI قوی‌تر از بقیه هستند. شرکت‌های در حال رشد از نرم‌افزاری با عنوان “NAME” استفاده می‌کردند که بهترین گزینه برای ذخیره‌سازی و تحلیل داده‌های آنان نبود.

تقریباً تمام نرم‌افزارهای BI قابلیت دانلود داده‌ها و گزارش‌ها خود را درون اکسل دارند. بعضی از فروشندگان BI، اعتقاددارند که اکسل می‌بایست به نفع نرم‌افزارهای آنان از بازار کنار کشیده و ادامه ندهد. ولی در دنیای واقع این موضوع نمی‌تواند به وقوع بپیوندد. اکسل باقدرت در حال ادامه حیات به‌عنوان برترین نرم‌افزار صفحه گسترده است و مایکروسافت نیز متعهد شده که هرساله آن را بهبود بخشد. مایکروسافت به‌خوبی از تأثیری که برنامه‌های BI در دنیای کسب ‌وکار فعلی دارند اشراف دارد. نرم‌افزارهای BI باقیمتی عرضه می‌شوند که برای بسیاری از شرکت‌های متوسط و کوچک نیز توانایی خرید آن‌ها امکان‌پذیر است.

چیزی که بسیار اهمیت دارد این است که استفاده‌کنندگان از سیستم‌های BI می‌بایست زمان خرید نرم‌افزار خود تحقیق زیادی را انجام دهند و عرضه‌کننده‌ای را انتخاب کنند که بهترین راه‌حل را برای مشکل آن‌ها ارائه می‌کند. کاربران می‌بایست اکسل را دارایی در نظر بگیرند که در همه‌جا قابل‌دسترس است و به اعتقاد من اکسل در آینده جریان BI نقش منسجمی خواهد داشت.

25. TOBIAS LJUNG                                                                                

Infocell.se // @INFOexCELL

زمانی که من شروع به کار باهوش تجاری کردم یعنی حدود 10 سال پیش، ابزارهای BI مایکروسافت SSIS، SSAS و SSRS بودند. اکسل فقط به‌عنوان ابزار تحلیل توسط کاربران مورداستفاده قرار می‌گرفت. در آن زمان اکسل 65536 ردیف و 256 ستون  و توانایی‌های اندکی در تحلیل داده داشت. هوش تجاری توسط متخصصان IT ایجاد و به کاربران عرضه شد.  کاربران توان و امکانات کمی برای تغییر در آن را داشتند.

به اعتقاد من اکسل در آینده تلاش می‌کند بیشتر در دسترس کاربران غیرمتخصص قرار بگیرد. محدوده وسیعی از کاربران تجاری ACCESS را به دلیل سبک تعاملی تحلیل‌ها و عدم نیاز به دانش تخصصی در مورد IT و علم داده، ترجیح می‌دهند. کاربران نهایی نیز سیستم  BI را می‌خواهند که بر روی پلتفرم موبایل قابل‌نصب باشد.

در سال 2009 اکسل نسخه 2010 خود را همراه با افزونه POWER PIVOT عرضه کرد. تحلیلگرها و کاربرهای پیشرفته اکسل، می‌توانستند داده‌های مورد نیاز خود را از چندین منبع داده در یک مدل BI بارگذاری کنند و گزارش‌ها و داشبوردهای خوبی را با استفاده از PIVOT TABLE، SLICER، نمودارها و توابع طراحی کنند. با استفاده از توابع DAX، تقریباً می‌توانیم هر شاخصی را ایجاد کنیم. در اکسل 2013 و POWER BI این امکانات حتی بیشتر بهبود داده شد. اکسل حالا بیشتر در مرکزیت برنامه هوش تجاری مایکروسافت قرارگرفته است.

آینده اکسل در هوش تجاری چگونه است؟

 

امسال مایکروسافت اکسل 2016 را ارائه خواهد کرد. و نسخه بعدی BI را ارائه خواهد کرد.و من اعتقاد دارم مایکروسافت تلاش کرده که در این ورژن قابلیت‌های سلف‌سرویس BI ارتقا داده شود. نسخه جدید POWER BI شامل POWER BI DESKTOP است که به‌صورت رایگان قرار داده ‌شده و تلاش شده که مزیت‌های POWER QUERY (برای ETL و آماده‌سازی سلف‌سرویس)، POWER PIVOT (برای مدل‌سازی پیشرفته داده) و POWER VIEW  (مصورسازی) به‌صورت یکجا در آن قرار داده شود. POWER BI یک سرویس تحلیلی ابری باقابلیت اتصال غیراجباری و امکان استفاده درگوشی‌های اندروید، IOS و ویندوز است. من نسخه IOS آن را استفاده کرده‌ام و کارایی بسیار بالایی داشت. امکان واکاوی (DRILL DOWN) و قابلیت اشتراک‌گذاری آُسان در درون سازمان از امکانات عالی این نرم‌افزار است. این امکانات همراه با 6 نوع نمودار در اکسل استاندارد (آبشاری، هیستوگرام، جعبه‌ای،پاراتو، Sunburst، درختی) و دیگر قابلیت‌ها، آن را تبدیل به ابزاری خاص برای کاربران کرده است.

POWER BI DESKTOP رایگان است و ترکیبی از POWER QUERY، POWER PIVOT و  POWER VIEW  است و من فکر می‌کنم در ورژن های بعدی اکسل این ابزارها به‌صورت یکپارچه ارائه شوند. استفاده از Power Bi بسیار آسان است و من در کمتر از 5 دقیقه به منبع داده خود متصل شدم و داشبوردی متشکل از چندین نمودار، اسلایسر و … ایجاد کردم. ولی شاید انجام این کار به این دلیل آسان بود که من از انجام بسیاری از کارهای تزئینی خودداری کردم . اگر امکان انجام تزئینات به‌صورت خودکار نیز در آینده اضافه می‌شد بسیار عالی بود.

در ورژن های آینده، احتمالاً عملکرد power query افزایش خواهد یافت. اکثر کاربران اکسل در تمام دنیا از شیوه‌های مختلفی برای تحکیم شیت‌ها و ترکیب داشبوردها استفاده می‌کنند (برای مثال،copy/paste، فرمول‌های پیشرفته، vba، ms query). با استفاده از POWER QUERY شما میتوانید به تمام انواع منبع داده متصل شوید، داده‌ها را بر اساس ساختار مورد نظر خود تغییر دهید، ستون یا ردیف اضافه کنید و عملیات مورد نظر را برای تحلیل انجام دهید.

در آینده نزدیک به نظر من استفاده از POWER QUERY بیش از میزان استفاده از POWER PIVOT در چند سال پیش خواهد شد. این ابزار قابلیت های بسیار زیادی دارد، استفاده از آن آسان است و در اکسل 2016 به عنوان جزئی اصلی از اکسل قرار داده‌ شده است و برای تمام انواع گزارش دهی نیز قابلیت دارد. زمانی که POWER QUERY با POWER BI یکپارچه شود، شما می‌توانید QUERY ها را در یک سازمان مدیریت و به اشتراک بگذارید.

به نظر من در آینده تحلیل‌های پیش بینانه و اکتشاف هوشمند داده و قابلیت شناسایی الگوها به اکسل اضافه خواهد شد.

26. BRIAN KRISANSKI                                                                           

ExcelSuperSite.com // @excelsupersite

برای اینکه کسب ‌وکارها بیشترین استفاده از داده‌های خود داشته باشند، می‌بایست این داده‌ها قابل دسترس و به‌روز باشند و بتوان از آن‌ها در سیستم‌های BI استفاده کرد تا درنتیجه کارایی لازم را در تصمیم‌گیری‌ها داشته باشند.

از آنجایی ‌که اکسل قیمت پایین و قابلیت‌های بالایی دارد خیلی سریع در دسترس عموم شرکت‌های کوچک و متوسط قرار گرفت و به آن‌ها این امکان را داده است که از گزارش‌هایی برخوردار شوند که زمانی فقط در دسترس شرکت‌های بزرگ قرار داشت.

این ابزارهای تحلیلی به دلیل پیچیدگی و هزینه بالای آن‌ها فقط در دسترس شرکت‌های بزرگ قرار دارند. از زمانی که اکسل در تمام کامپیوترهای سراسر دنیا مورداستفاده قرار گرفت،قابلیت‌های تحلیل و تغییر داده در این نرم افزار همراه با سادگی استفاده از آن، اکسل را تبدیل به ابزار هوش تجاری قدرتمندی کرده است که در دسترس عموم کاربران قرار دارد.

 

یک مثال ساده از این موضوع، قابلیت استفاده از داشبوردهای هوش تجاری در اکسل برای نشان دادن داده‌هایی مثل فروش در یک بازه مشخص زمانی با استفاده از جداول و نمودارهای مختلف است. داشبوردی شبیه به این به شرکت‌های متوسط و کوچک امکان می‌دهد راه‌حلی واقعی، به‌روز و مشخص داشته باشند که می‌تواند اطلاعات موردنیاز خود را از چندین منبع اخذ کند و شاخص‌های کلیدی عملکرد را به همراه شاخص‌های اساسی کسب‌وکار در یک صفحه منسجم به نمایش درآورد.

به اعتقاد من این روند ادامه خواهد یافت و اکسل به رشد خود در آینده ادامه خواهد داد و شرکت‌های کوچک و متوسط بیشتری شروع به استفاده از اکسل خواهند کرد .

27. JON ACAMPORA                                                                              

Excelcampus.com // @excelcampus

زمانی بسیار هیجان‌انگیزی برای کاربران اکسل است.

میلیون‌ها نفر در سراسر جان به‌صورت روزانه در کسب‌وکار خود از اکسل استفاده می‌کنند. انتشار POWER BI در محیط اکسل واقعاً به تمام کاربران و تحلیلگرانی که از اکسل استفاده می‌کنند امکان داده است که وارد محیط هوش تجاری شوند.

ابزار جدید POWER BI که توسط مایکروسافت منتشرشده است فرصت‌های زیادی را برای بهبود کسب‌وکار و به دست آوردن تفکرات جدید در مورد داده ایجاد کرده است.

این ابزار جدید نیز شبیه به POWER QUERY و POWER PIVOT تبدیل به بخش یکپارچه‌ای از اکسل خواهد شد و به‌صورت مداوم بهبود بخشیده خواهد شد. این موضوع ازآنجایی‌که کاربران اکسل می‌توانند از این ابزار در همان محیط آشنای اکسل استفاده کنند اهمیت زیادی دارد.

 

کارفرمایان تقاضای زیادی برای فراگیری این مهارت‌ها دارند زیرا، این ابزارها نه‌ تنها در تصمیم‌گیری کمک‌کننده هستند بلکه باعث می‌شوند که وقت و هزینه زیادی نیز به‌صورت روزانه در کسب‌وکارها صرفه‌جویی شود. در اختیار قراردادن این ابزار برای میلیون‌ها نفر از کاربران اکسل، نرم‌افزار اکسل را تبدیل به یکی از بخش‌های حیاتی هوش مصنوعی در آینده خواهد کرد.

مشترک شدن
Notify of
guest

0 نظرات
نظردهی درون متنی
مشاهده همه نظرات