4.8/5 - (10 امتیاز)
چند وقت پیش سوالی با این عنوان پرسیده شده بود، چگونه می توانیم نمودارهایی که در فایل پاورپوینت داریم (یا ورد) به فایل اکسل لینک بدهیم به گونه ای که هر تغییری که در فایل اکسل میدهیم به طور خودکار در فایل پاورپوینت هم اعمال شود؟ یا چگونه نمودارهای اکسل را در پاور پوینت به روز کنیم؟

توی چند شرکت دیگه هم این مشکل رو دیده بودم ولی وقت نکردم آموزش رو درست کنم. ولی احتمالا منظور دوستان در این موارد به صورد دقیق تر این هست که وقتی نمودارهای اکسل رو به فایل ورد یا پاورپوینت می برید و این فایل ها رو میبنید، بعد از باز شدن دیگه اپدیت نمی شن و باید refresh data کنید. برای به روز رسانی داده های خودتون می تونید از دو روش استفاده کنید. 1- فعال سازی به روزرسانی داده ها در هنگام باز شدن فایل 2- سعی کردم با یک سری کد vba ساده این مشکل رو حل کنم.

روش اول: به روزرسانی داده ها با باز کردن فایل

وقتی نمودارهای خودتون رو از اکسل به ورد یا پاور پیونت می برید، در واقع یک لینک بین دو فایل ایجاد می کنید. روش ساده این هست که به فایل های پاور پوینت و ورد بگید وقتی باز شدن لینک های خارجی رو به روز کنن. برای فعال سازی این قابلیت مراحل زیر رو انجام بدید.

1- وارد تب file بشید

2- وارد بخش info بشید

3- از سمت راست پایین گزینه edit links to files رو انتخاب کنید.

4- از پنجره باز شده گزینه automatic update رو انتخاب کنید.

 

حالا هر موقع فایل رو باز کنید نمودارهای داخل فایل شما به روز میشن.

این موضوع هم در مورد فایل های پاورپوینت وجود داره و هم در فایل های ورد. در فیلم های زیر در هر دو نرم افزار روش حل این موضوع توضیح داده شده است.

روش دوم: به روزرسانی اتوماتیک نمودارهای اکسل در فایل ورد توسط vba

فرایند کار در هر دو نرم افزار یکسان هست. اما اول با به روز رسانی نمودارهای اکسل در فایل ورد شروع می کنیم. این فایل آموزشی رو از دست ندید.

دانلود فایل ورد + کدهای vba

به روزرسانی اتوماتیک نمودارهای اکسل در فایل پاور پوینت توسط vba

اما ممکنه نمودارهای اکسل شما در فایل پاور پوینت باشه، برای به روز رسانی نمودارهای خودتون در فایل پاور پوینت می تونید از آموزش زیر استفاده کنید.

دانلود فایل پاورپوینت + کدهای vba

مشترک شدن
Notify of
guest

2 نظرات
نظردهی درون متنی
مشاهده همه نظرات
امیر حسینی

سلام عالی بود ….برای آپدیت جداول واستفاده در پاورپونت هم امکان آپدیت به صورت ماکرو نویسی وجود داره. مثل چارت ها ؟ممنون میشم راهنمایی کنید