اما مسئله چی هست؟
فرض کنید ما دو شیت به عنوان جاری و سپرده از یک حساب داریم. یک ستون به عنوان تاریخ این شیت هاست. دیتا ما به صورت زیر هست:
داده های شیت جاری:
و شیت سپرده هم به صورت زیر هست:
با توجه به جدول های بالا می خوایم داده ها رو در یک شیت قرار بدیم، با این شرط که در یک تاریخ تراکنش، اول داده های جاری و سپس داده های مرتبط با سپرده قرار داده بشه. یعنی می خوایم نتیجه به صورت زیر باشه:
همچنین در قدم بعدی میخوایم که داده های مرتبط با شیت جاری به رنگ مایل به قرمز و داده های مربوط به شیت سپرده به رنگ مایل به سبز باشن تا بتونیم به صورت تفکیک شده اونها رو ببینیم. به راحتی می تونید در فیلم آموزشی بالا روش انجام این کار رو ببینید.
آیا غیر از این روش با استفاده از گزینه sort هم می تونید این کار انجام بدید؟ حتما روی روش استفاده از sort هم فکر کنید.
عجب روش جالبی
یعنی من اگه 50 تا شیت داشته باشم بشینم یکی یکی اینارو copy – Paste کنم ؟
سلام
خیر
اگر دقت کنید گفتیم در روش دوم میشه از پاور کوئری استفاده کرد و مثلا اگر 1000 فایل هم داشته باشید نیاز نیست یکی یکی کپی و پیست کنید. آموزش های پاور کوئری رو ببینید.
آموزش پاور کوئری در اکسل