4.6/5 - (9 امتیاز)
یکی از مشکلات شایع که در هنگام نوشتن پایان نامه یا کتاب با اون مواجه میشید، حذف شماره گذاری اتوماتیک از اول تیتر فصل پایان نامه و کتاب هست. به زبان ساده تر نمی خواید که اول هر فصل با عدد شروع بشه و مثلا میخواید نوشته بشه فصل یک: یا فصل دو: و ….

اگر عدد شماره فصل رو به صورت دستی حذف کنید یا از طریق multi level list numbering حذف کنید مشکلات بعدی تازه شروع میشه، مثلا توی شماره گذاری شکلها، تصاویر، جدول ها و … شماره فصل درج نمیشه. یا مسئله مهمتری که ایجاد میشه، شماره های فصل دوم همچنان ادامه فصل قبل درج میشه. برای حل این مشکل باید از روش زیر استفاده کنید.

فیلم آموزش حذف شماره گذاری اتوماتیک از تیتر فصل

توی فیلم آموزشی زیر در 50 ثانیه این مشکل رو حل میکنیم. اگر با نحوه ایجاد شماره گذاری اتوماتیک یا فهرست اتوماتیک (+) آشنا نیستید مطالب مربوط به اونها رو مطالعه کنید.

برای انجام اینکار کافی هست مراحل زیر رو انجام بدید: 1- روی عدد شماره گذاری اتوماتیک در تیتر فصل کلیک و بعد اینکه انتخاب شده راست کلیک کنید. 2- گزینه adjust list indent رو انتخاب کنید 3- در پنجره باز شده گزینه font رو انتخاب کنید. 4- در پنجره جدید تیک گزینه hidden ور بزنید. 5- در هر دو پنجره روی کلیدهای OK کلیک کنید تا بسته بشن.

جالا می بینید که زیر عدد اتومایت شما یک خط چین قرار می گیره. این نقطه چین به این معنی هست که این اعداد به صورت کاراکتر پنهان ایجاد شدن و فقط در فایل نمایش داده میشن. اگر فهرست مطالبتون رو به روز کنید خواهید دید که این اعداد در فهرست مطالب نمایش داده نمیشن. در ضمن هیچ مشکلی هم برای سایر اعداد در تیترها و کپیشن ها ایجاد نمیشه.

مشترک شدن
Notify of
guest

21 نظرات
نظردهی درون متنی
مشاهده همه نظرات
متینا

سلام، وقت به خیر. من می‌خوام شماره‌گذاری اتوماتیک رو فقط برای یکی از ردیف‌ها حذف کنم (که تیتر رو توی اون ردیف بنویسم) و دوباره از ردیف‌های بعدی ادامه داشته باشه. چطوری می‌تونم این کار رو انجام بدم؟

فاطمی

سلام عالی بود. یه سوالم اگه جواب بدید ممنون میشم وقتی شماره فصل و عنوانش زیر میخوایم بنویسیم چیکار کنیم استایل شماره روی عنوان هم بیفته و وقتی فهرست میزنیم عنوان هم بیفته و دستی عنوان فصل رو وارد نکنیم؟
مثلا فصل 1
مقدمه
تو فهرست مقدمه هم بیفته و بشه فصل 1: مقدمه

هلسا

سلام متشکرم
من یه سوال دیگه هم داشتم میگم هدینگ یک وقتی میدم شماره صفحه های مربوط به کلمه هایی که هدینگ یک گرفته روی صفحه های دیگه تو یه ردیف قرار نمیگیره و کمی فاصله داره با بقیه شماره صفحه ها
مثلا
فصل یک: مقدمه …………….۱
۱_۱ بررسی تنش ………………..۲
این مدلی شماره صفحه ها روی هم نیستن
نمیدونم چیکارش کنم
قسمت جدول خودکار هم که میزنم دقیقا هدینگ یک شماره صفحه شو برام تو اون جدولی که نمایش میده شماره صفحه اش فرق داره با بقیه

هلسا

مشکل منم همینه با این روش آیا درست میشه؟

مهدی شفیعا

سلام – در فایل word من شماره گذاری اشکال و جداول صحیحی است ولی وقتی پرینت برای pdf می گیرم شماره گذاری را به هم می ریزد – ممنون می شم راهنمایی کنید چه کنم .

rezaee

عالی بود

نسترن

دست شما واقعا دردنكنه

lll

سلام
بنده از فیلم های شما که بسیار مفید بود استفاده کردم و فایل کتابی را اماده نمودم ولی بعد از خاموش کردن لب تاپ و مجدد باز کردن فایل تمام اعداد هدینگ از بین رفته و فقط یک خط سیاه باقی مانده بود. با زوم کردن متوجه شدم حتی کوچک شده اعداد هم نیست و صرفا یک خط سیاه باریک است. ممنون میشم راهنمایی بفرمایید باید چه کنم.

زهرا

سلام من هم با این مشکل مواجه شدم شما چجوری رفع کردید؟
خواهش میکنم بهم بگید چون فردا باید تحویل بدم😭

z

بسیار عالی. ممنون

رهاوی

سپاس فراوان