4.4/5 - (10 امتیاز)
 

توی این مطلب قراره هم ستونی کردن پاورقی رو یاد بگیریم و هم مشکلاتی که موقع ستونی کردن باهاشون ممکن مواجه بشید رو حل کنیم. ستونی کردن پاورقی در ورد باعث میشه فضای کمی رو پایین سند شما بگیره. در تصویر زیر پاورقی که در یک ستون قرار گرفته و پاورقی که در چند ستون قرار گرفتند رو ببنید…

ستونی کردن پاورقی در ورد

ستونی کردن پاورقی در ورد

برای ستونی کردن  کافیه به منو References برید روی باکس لانچر(مربع کوچک گوشه سمت راست این مجموعه که در تصویر زیر نشان دادیم) کلیک کنید و تعداد ستون دلخواه خود را وارد و سپس روی Insert کلیک کنید.

مراحل ستونی کردن پاورقی در ورد

حل مشکل

مشکل اول

خب بعد از اینکه روی Insert کلیک کردید یک عده که خب سه تا ستون برای پاروقیشون ایجاد میشه و خیلی هم عالی و کار اینجا تموم میشه.. اماااااااااااا در این بین یک سری از افراد به مشکل میخورند و بعد از این مرحله بازم توی پاورقی یک ستون دارند : )اما مشکل از کجاست و چطوری حل میشه؟

دلیلش اینه که فایل شما با فرمت doc ذخیره شده و ورژنش برای فایل های 2007 به قبل هست. برای بالا بردن ورژن فایل کافیه مسیر زیر رو طی کنید:

File>info>convert

بالا بردن ورژن رود برای ستونی کردن پاورقیحالا از پنجره ای که باز شد روی ok کلیک کن تا ورژن فایل ما به ورژن های بالاتر انتقال پیدا کند. بعد از این مرحله دوباره مسیر قبلی رو طی میکنیم (از منوی references روی باکس لانچر کلیک میکنیم و از پنجره باز شده در قسمت column تعداد ستون دلخواه خود را وارد میکنیم.) به این ترتیب مشکل حل میشه و پاورقی چند ستون خواهد شد.

مشکل دوم

بعد از ایجاد ستون ها ممکن هست که شماره گذاری ستون ها از راست به چپ باشه، که معمولاً ما میخواهیم ستون ها از سمت چپ به راست شماره گذاری شوند.

برای حل این مشکل کافی هست که توی صفحه کلیک کنید و مسیر زیر رو طی کنید:

Layout>columns>more columns

مشکل دوم پاورقی در ورد

و از پنجره باز شده تیک right-to-left رو بزنید و روی OK کلیک کنید.

و تماممم : )

توی دوره مقدماتی پایان نامه نویسی و مقاله نویسی میتونی مباحث بیشتری رو یاد بگیرید:

ستونی کردن مطالب در صفحه و پاورقی

تیترها و فهرست مطالب در ورد

ایجاد style در ورد

ممنون که این مطلب رو خوندید، امیدوارم مشکل شما حل شده باشد. باز هم به سایت ما سر بزنید. راستی اگر سؤالی داشتید زیر همین پست کامنت بذارید.

 

مشترک شدن
Notify of
guest

20 نظرات
نظردهی درون متنی
مشاهده همه نظرات
ناصر

عالی بود ممنون برقرار باشید

آرش

سلام میشه پاورقی در یک صفحه تک ستونه باشه و در صفحه بعد سه یا چهارستونه باشه هر کاری کردم نشد چون توی یک صفحه 8 تا در حد کلمه دارم تک ستونه خیلی بلند میشه در صفحه ای دیگه 2 تا در حد چمله بلند هست وقتی چند ستونه می ذارم برای صفحه قبلی این جمله بریده بریده چند ستون میشه و خوب نیست اگر راه داره آموزش بدید لطفا

علیرضا

عالی بود و کاربردی

MhD

سلام وقت بخیر
من یه مشکلی که با پاورقی هام دارم اینه که موقع تبدیل به PDF اعداد انگلیسیش فارسی میشن و بین همشون انگار یدون Enter خورده و بین لاین هاش فاصله افتاده این مشکل رو چجوری میتونم حل کنم؟
ضمن اینکه کلا درحین تبدیل به پی دی اف کلا انگار همه‌ی متنم یه enter اضاف خوردن و میوفتن توی صفحات بعدی

امیر عبودی

سلام
خیلی لطف کردید. بخش حل مشکل واقعا مفید بود. برای من ستون ها از راست به چپ شماره گذاری می شد که خدا رو شکر با کمک شما حل شد.

saeid

سلام
دو ستونی که کردین روی یکی از ستون ها خط هست روی اونیکی ستون هم چطوری خط جدا قرار بدیم؟

الناز

خيلي متشكرم. بخش « حل مشكل» بسيار مفيد بود.

نکار

سلام وقت بخیر، در حال نوشتن مقاله ای هستم که لازم متن اصلی دو ستونه، اما تمام پاورقی ها تک ستونه در سمت چپ پایین قرار بگیرد بعد دو ستون کردن متن، پاورقی هم دو ستونه میشه چطور میشه متن دو ستونه باشه اما پاورقی تک ستونه انتقال پیدا کنه به چپ و هم زیر هم باشه؟؟؟

ولی پور

وقت بخیر، در پاورقی چطور ممکنه فقط در یک صفحه از فایل ورد دستور چند ستونه اعمال بشه نه در تمام صفحات؟

اعظم

دم شما گرم، دستتون درد نکنه