5/5 - (7 امتیاز)
به صورت کلی تمام توابع اکسل که با is شروع میشوند توابع اطلاعاتی هستند که وجود یک مسئله را چک میکنند  و در صورت صحیح بودن مقدار true و در غیر اینصورت false را برمیگردانند. تابع isnumber در اکسل  نیز از این قضیه مستثنی نیست. این تابع آدرس یک سلول( یا هر مقدار دیگری ) را بعنوان ورودی دریافت میکند و بررسی میکند که آیا محتوای سلول یک مقدار عددی است یا خیر. در صورت عدد بودن مقدار داده شده مقدار True و در غیر اینصورت مقدار False برگردانده میشود.

ترکیب تایع isnumber به شکل زیر است:

=ISNUMBER (value)

که در ترکیب بالا منظور از “value” مقدار یا آدرس سلولی است که میبایست بررسی شود که آیا یک مقدار عددی است یا خیر.

نکته:

  • یک بار دیگر اشاره میکنیم که عموما به جای “value” در فرمول بالا از آدرس سلول استفاده میشود ولی شما میتوانید هر مقدار دیگری را با استفاده از این فرمول بررسی کنید.
  • تابع isnumber در اکسل برای مقادیر تاریخ و ساعت مقدار true   را برمیگرداند زیرا این مقادیر به صورت عددی هستند. همچنین مقادیر عددی که به فرمت text نوشته شوند، متن در نظر گرفته میشوند و مقدار false برای آنها برگردانده میشود.
  • این تابع خطاهایی مثل #NAME!, #N/A! و … را برنمیگرداند زیرا فقط یک مقدار داده ای را ارزیابی میکند .

فایل اکسل مثال های مربوط به تابع ISNUMBER

مشترک شدن
Notify of
guest

4 نظرات
نظردهی درون متنی
مشاهده همه نظرات
افشین ابدی

سلام سوالی دارم میخوام در جند سطر که هر کدام شامل جملاتی هستند فقط جملاتی که یک حرف را دارا هستند را نشان دهد یعنی جملاتی که شامل ترکیب ان کلمه با یکدیگر هستنذ را شامل نشود یعنی کلمه فروش و یا برگشت از فروش که هر دو شامل کلمه فروش هستند جداگانه نشان داده شوند ممنون

امیر دایی

سلام
با استفاده از تابع search یا find ابتدا کلمات بزرگتر مثلا برگشت از فروش را چستجو کنید اگر پیدا نکرد، کلمه کوچکتر، مثلا فروش جستجو کنید.

افشین ابدی

سلام استاد میخواستم از طریق برنامه این search انجام شود زیرا موقعی که کلمه “فروش” search میشود تمام جملاتی را که با فروش مثل برگشت از فروش یا رسید برگشت از فروش را نیز شامل میشود که میخواهم اینگونه نباشد

امیر دایی

امکانش نیست، فقط با فیلتر و روشی که گفتم میشه انجامش داد.