5/5 - (15 امتیاز)

یکی از موضوعات مهم در اکسل که نه تنها برای کاربران مبتدی بلکه برای پیشرفته ترین کاربران اکسل هم به صورت معمول اتفاق می افتد موضوع انواع خطا در اکسل است. معمولا کاربران پیشرفته اکسل نیز اغلب به دلیل اشتباهات تایپی در نوشتن فرمول های اکسل، اشتباه سهوی در قرار دادن پارامترهای مختلف و … با خطاهای فرمول نویسی در اکسل روبرو میشوند.
در این قسمت و چند قسمت آینده از دوره فرمول نویسی پیشرفته در اکسل تلاش میکنیم مهمترین انواع خطا در اکسل را که به صورت معمول در زمان فرمول نویسی با آنها روبرو میشوید را مرور کنیم و طریقه رفع هرکدام از این خطاها را بررسی کنیم.
یکی از رایج ترین انواع خطا در اکسل خطای Null# است که به دلیل عدم وجود تقاطع بین دو محدوده وارد شده در فرمول اتفاق می افتد.
همانطور که در قسمت های قبل گفته شد شما میتوانید با استفاده از عملگر فاصله در فرمول های محاسباتی مثل average,count,sum , … مقادیر موجود در تقاطع دو محدوده را وارد فرمول کنید و عملیات مورد نظر خود را بر روی آنها انجام دهید. حال اگر بین محدوده های انتخاب شده تقاطعی وجود نداشته باشد یا شما اشتباها از عملگر فاصله استفاده کنید با خطای NULL مواجه خواهید شد.
در صورتی که استفاده از تقاطع محدوده ها در فرمول نویسی را فراموش کرده اید یا نحوه استفاده از عملگر فاصله را نمیدانید، نگران نباشید، در فیلم آموزش مربوط به این قسمت، در کنار توضیحات مربوط به انواع خطا در اکسل و خطای Null موضوع استفاده از تقاطع محدوده ها در اکسل را نیز بررسی کرده ایم.

برای مشاهده قسمت قبل دوره فرمول نویسی پیشرفته در اکسل میتوانید مطلب ” تابع Sumifs در اکسل ” را مشاهده کنید. 

مشاهده با کیفیت 720

مدت زمان 3 دقیقه
دسته بندی

دوره فرمول نویسی پیشرفته در اکسل

مشترک شدن
Notify of
guest

1 نظر
نظردهی درون متنی
مشاهده همه نظرات
زهرا

خیلی ممنون عالی بود