4.9/5 - (8 امتیاز)

طیف گسترده ای از کارهایی که کاربران اکسل در این نرم افزار انجام میدهند، عملیات ریاضی است. اما بسیاری از کاربران در زمان انجام عملیات ریاضی در اکسل با یک مشکل رایج برخورد میکنند. کاربران عموما از این مسئله شکایت میکنند که علارغم صحیح وارد کردن عملیات ترکیبی جمع، ضرب ، تفریق ، توان ، پرانتز و … در سلول صفحه گسترده خود ولی محاسبات به درستی انجام نمیشود. دلیل این امر روشن است .  اکسل عملیات ریاضی وارد شده در هرکدام از سلول های خود را بر اساس قوانینی انجام میدهد که ما آن را اولویت های محاسبات در فرمول های اکسل می نامیم.

در این قسمت از دوره فرمول نویسی پیشرفته در اکسل اولویت های محاسبات در فرمول های اکسل را بررسی میکنیم و به صورت کامل بررسی میکنیم که اکسل کدام یک از عملیات را قبل از بقیه انجام میدهد و شما در صورتی که بخواهید محاسبات مورد نظر خود را انجام دهید چه اولویت هایی را می بایست در فرمول نویسی رعایت کنید که در این زمینه به مشکل برنخورید. در پایان نیز یک مثال کاربردی و واقعی مطرح شده است که رعایت شدن این اولویت ها توسط اکسل را به خوبی نشان میدهد.

برای مشاهده قسمت قبل دوره فرمول نویسی پیشرفته در اکسل میتوانید مطلب ” تشخیص نحوه ثابت کردن آدرس در فرمول (روش دوم) ” را مشاهده کنید. 

مشاهده با کیفیت 720

مدت زمان 8 دقیقه
دسته بندی

دوره فرمول نویسی پیشرفته در اکسل

مشترک شدن
Notify of
guest

2 نظرات
نظردهی درون متنی
مشاهده همه نظرات
poirotmohsen

سلام استاد قسمت سوم کجاست؟! یه سری از قسمتها کلا نیستند مثلا6و7و8و…

امیر دایی

مباحث تکراری این دوره حذف شده و توی آموزش توابع اساسی می تونید اونها رو یاد بگیرید.
توابع اساسی در اکسل