5/5 - (5 امتیاز)

معمولا برای آدرس دهی در فرمول های اکسل ، بازه سلولی مورد نظر با استفاده از ماوس انتخاب میشود، یا به صورت دستی وارد فرمول میشود. در مورد این روش ها و همچنین انواع مختلف کاراکترهایی که در آدرس دهی در فرمول های اکسل مورد استفاده قرار می گرفت در قسمت قبل صحبت شد. اما زمانی که تعداد داده های شما بسیار زیاد باشد، استفاده از روش های گفته شده کار آسانی نیست و شما بعنوان یک کاربر حرفه ای اکسل می بایست شیوه بهتر و سریعتری برای آدرس دهی در فرمول های اکسل داشته باشید.
زمانی که تعداد سطرها یا ستون های شما زیاد باشد شما میتوانید با کلیک در عنوان هر ستون اکسل/ف یا شماره هر ردیف کل آن ستون یا ردیف را انتخاب کنید. استفاده از این شیوه میتواند دو مزیت داشته باشد؛ اول اینکه سرعت این شیوه بسیار بالاتر است و دوم اینکه وقتی شما کل یک ستون را انتخاب میکنید، اگر پس از مدتی یک مقدار جدید وارد داده های خام شما شود، به صورت اتوماتیک وارد محاسبات شما نیز خواهد شد.
همچنین شما میتوانید با استفاده از کلید ctrl در صفحه کلید خود، سطر ها و ردیف های متعددی که در مجاورت هم قرار ندارند را وارد فرمول های خود کنید.
در این قسمت از دوره فرمول نویسی پیشرفته در اکسل نیز شبیه به قسمت های قبل این دوره، آموزش با استفاده از مثالهای واقعی و عملی ارائه شده است و در طول آموزش نکات زیاد دیگری گفته شده است.

برای مشاهده قسمت قبل دوره فرمول نویسی پیشرفته در اکسل میتوانید مطلب ” معرفی مقدماتی استفاده از توابع اکسل ” را مشاهده کنید. 

مشاهده با کیفیت 720

مدت زمان 7 دقیقه
دسته بندی

دوره فرمول نویسی پیشرفته در اکسل

مشترک شدن
Notify of
guest

2 نظرات
نظردهی درون متنی
مشاهده همه نظرات
بهرام

ممنون از مطالب خوب کاربردی.

زهرا دایی

سلامت باشید