4.3/5 - (7 امتیاز)

قسمت دوازدهم دوره فرمول نویسی پیشرفته در اکسل به بررسی دسته بندی توابع اکسل و به صورت خاص تب formula نرم افزار اکسل اختصاص یافته است. مایکروسافت به منظور دسترسی آسانتر به توابع آنها را در یک تب خاص به نام formula و سپس در دسته بندی های مختلف قرار داده است که هرکدام از این دسته بندی ها را در ویدئوی کوتاه بررسی میکنیم.
در تب formula که مربوط به دسته بندی توابع اکسل است، هفت گروه مختلف از توابع وجود دارد( البته در در این تب گزینه ها و قابلیت های دیگری نیز وجود دارد که در طول دوره فرمول نویسی پیشرفته در اکسل به تدریج با آنها آشنا خواهید شد). این دسته بندی ها عبارت هستند از :

  • توابع مالی (financial) : توابع مربوط به محاسبات مالی و حسابداری
  • توابع منطقی (logical): توابعی که یک شرط را بررسی میکنند و مقدار true و false را برمیگردانند.
  • توابع متنی (text): این توابع برای کار با رشته های متنی مورد استفاده قرار می گیرند.
  • توابع تاریخ و ساعت (date&time): کارکرد این توابع از نام آن مشخص است و برای مشخص کردن تاریخ و ساعت مورد استفاده قرار میگیرند.
  • توابع جستجو و آدرس (lookup&address): این گروه توابع برای جستجوی یک مقدار در صفحه گسترده و برگرداندن آدرس یک سلول و یا محدوده مورد استفاده قرار می گیرد.
  • توابع ریاضی (math&trig): یکی از بزرگترین دسته بندی توابع اکسل است که به محاسبات و توابع ریاضی مربوط میشوند.
  • دسته بندی more function: که در واقع یک دسته بندی نیست بلکه از چند دسته بندی مختلف از جمله توابع آماری و مهندسی و … تشکیل میشود که هرکدام از این دسته بندی ها خود شامل توابع دیگری میشوند.

در این ویدئوی کوتاه دسته بندی توابع در اکسل به صورت کلی مورد بررسی قرار گرفته است و در قسمت های آینده به تدریج وارد بحث فرمول نویسی و مسائل پیشرفته تر خواهیم شد.

برای مشاهده قسمت قبل دوره فرمول نویسی پیشرفته در اکسل میتوانید مطلب ” نوشتن فرمول های ریاضی و حسابداری در اکسل ” را مشاهده کنید. 

مشاهده با کیفیت 720

مدت زمان 6 دقیقه
دسته بندی

دوره فرمول نویسی پیشرفته در اکسل

مشترک شدن
Notify of
guest

2 نظرات
نظردهی درون متنی
مشاهده همه نظرات
محمد

با سلام. یک سوالی داشتم. من در یک ستون فایل اکسل تاریخ وارد میکنم (بعنوان مثال 98.06.06) چطور میتونم از شرطی استفاده کنم که کلیه ردیفهای مربوط به مثلا شهریور ماه بشه؟ آیا ممکنه؟ (مثلا با قراردادن “98.06*”)

امیر دایی

سلام
سوالتون واضح نیست! کلیه ردیف های مربوط به شهریور ماه چی بشه؟ چه اتفاقی بیفته؟ فیلتر بشه؟ شمرده بشه؟ جمع بشه؟ یا ….