4.4/5 - (8 امتیاز)

همان طور که در قسمت های قبل گفته شد، هرچه در اکسل پیشرفت کنید و هرچه کارهای شما در اکسل بزرگتر باشد، می بایست با حجم بیشتری از داده ها کار کنید و استفاده از شیوه های مبتدیانه برای کارهای بزرگ علارغم اینکه احتمال خطا را افزایش میدهد، سرعت شما را نیز پایین می آورد. یکی از ساده ترین این موضوع ها حرکت در سطرها و ستون ها در اکسل است.
به صورت روتین، افراد برای حرکت در بین سطرها و ستون ها از کلیدهای جهت نما یا همان Arrow key ها استفاده میکنند و برای مثال برای رفتن از سلول A1 به A10 کلید جهت نمای سمت چپ را 9 بار فشار میدهند تا وارد سلول مورد نظر خود شوند. اما زمانی که داده های شما زیاد باشد و شما با حجم بسیار زیادی از داده کار کنید، نمیتوانید برای مثال برای انتخاب یک ستون با چند هزار سلول ، از روش های مرسوم استفاده کنید. در این حالت های می بایست با استفاده از کلیدهای ترکیبی در سطر و ستون صفحه گسترده خود حرکت کنید و فقط با فشار دو کلید با هم در سلول مورد نظر خود قرار گیرید.
برای مثال شما با گرفتن همزمان کلیدهای ctrl و جهت پایین در صفحه کلید خود در آخرین سلول دارای محتوای خود قرار می گیرید و یا با فشار دادن کلیدهای ctrl و home در هرجایی از ورک شیت که باشید به سلول A1 منتقل میشوید. موارد گفته شده فقط من باب نمونه ارائه شد و کلیدهای ترکیبی در اکسل بسیار متنوع هستند. تمامی این موارد در ویدئوی آموزشی این قسمت از دوره آموزش فرمول نویسی حرفه ای در اکسل ارائه شده است که میتوانید در زیر مشاهده کنید.

برای مشاهده قسمت قبل دوره فرمول نویسی پیشرفته در اکسل میتوانید مطلب ” آدرس دهی در فرمول های اکسل با استفاده از سطر و ستون ” را مشاهده کنید. 

مشاهده با کیفیت 720

مدت زمان 12 دقیقه
دسته بندی

دوره فرمول نویسی پیشرفته در اکسل

مشترک شدن
Notify of
guest

0 نظرات
نظردهی درون متنی
مشاهده همه نظرات