5/5 - (4 امتیاز)
احتمالا وقتی دارید این مطلب رو می خونید به این مشکل برخورد کردید که وقتی در اکسل عددی وارد می کنید به صورت اتوماتیک بر 10 یا 100 یا 1000 یا … تقسیم میشه. مثلا وقتی عدد 1254 رو در سلول اکسل وارد می کنید و enter میزنید در سلول تبدیل به عدد 12.54 میشه. این مشکل بسیار به ندرت در فایل ها ایجاد میشه. در واقع تا شما تنظیمات رو تغییر نداشته باشید یا نرم افزار و افزونه ای نصب نکرده باشید، این تنظیم توی اکسل اتفاق نمی افته. حالا مهم نیست چطور این مشکل برای شما ایجاد شده، مهم اینه که این مشکل رو حل کنید و تنظیمات رو به حالت اولیه برگردونید. دلیل این اتفاق در اکثر موارد انجام تنظیمات برای تنظیم اتوماتیک عدد اعشار اتفاق می افته. یعنی شما به اکسل گفتید که هر عددی وارد می کنم، 2 یا 3 یا … رقم اون عدد اعشاری هست. با این تنظیم دیگه نیازی نیست همیشه حواستون باشه که نقطه اعشار رو درست بزنید. ولی اگر حواستون به این تنظیم نباشه یا دیگه نیاز نداشته باشید این تنظیم وجود داشته باشه درد سر ساز میشه.

تغییر تنظیمات جهت جلوگیری از اعشار اتوماتیک در اکسل

برای تغییر این تنظیمات کافی هست مراحل زیر رو انجام بدید:

1- پنجره option را در اکسل باز کنید. اگر از اکسل 2007 به قبل استفاده می کنید روی دکمه office در بالا سمت چپ کلیک کنید و اگر از اکسل 2010 به بعد استفاده می کنید بر روی تب file کلیک کنید.

2- از پنچره option گزینه advance رو انتخاب کنید

3- در زیر گروه editing option تیک گزینه Automatically Insert a Decimal Point رو بردارید.

تقسیم شدن اتوماتیک اعداد در اکسل بر 100
تقسیم شدن اتوماتیک اعداد در اکسل بر 100

به این کار به احتمال زیاد مشکل شما حل خواهد شد و دیگه اعداد شما بر 10 یا 100 یا 1000 تقسیم نخواهد شد. اگر همچنان مشکل داشتید در قسمت نظرات همین پست بنویسید.

مشترک شدن
Notify of
guest

6 نظرات
نظردهی درون متنی
مشاهده همه نظرات
محمد خسروی

سلام ارادت
ببخشید علت اینکه اعداد تقسیم بر صد یا هرعددی که اخر ان چندتاصفریایک صفر دارد نمیشود چیست؟مثلا 525400/100را در اکسل بعد از اینتر زدن همان عدد نشان میدهد ودوواقع انگار تقسیم بر یک کرده است یا تقسیم بر دویست هم کنیم تقسیم بر دو میشود و صفرها را حساب نمیکند

مجتبی

درودومثلا عدد 2.5 رو که وارد میکنم 0.4 رو قرار می دهد. در واقع تقسیم می کنه

ذکی شیرزاد

سلام من از اکسل استفاده میکنم وقتی نود درصد را میخواهم پیدا کنم ضرب نود تقسیم صد میکنم ولی اتومات صد تبدیل به یک میشود