5/5 - (2 امتیاز)
در این جلسه به رفع مشکلات مربوط به مدلینگ پرداخته شده است. مدلینگ داده ها مربوط به ایجاد و حفظ روابط می باشد که باعث می شود شما به صورت موثر داده ها را در فرمت مورد نیاز کسب و کارتان تصویرسازی کنید. یکی از مشکلاتی که در حین ایجاد این روابط ممکن است با آن مواجه شوید عبارت از روابط دایره ای می باشد.

برای مثال فرض کنید که شما مسئول تهیه گزارش برای تیم Sales باشید و در حال بررسی روابط موجود مابین جداول باشید. در یک مدل داده ای دارای طراحی ضعیف، Table 1 دارای رابطه چند به یک با یکی از ستون های موجود در Table 2 است، ولی Table 2 یک رابطه یک به چند با Table 3 دارد و خود Table 3 هم رابطه خاص خودش را با Table 1 دارد. مدیریت این شبکه از روابط دشوار می باشد و وظیفه مربوط به ایجاد تصاویر برای این روابط یک وظیفه سختی است چرا که در مورد روابط موجود هیچ نوع شفافیتی وجود ندارد. به همین دلیل شناسایی روابط دایره وار اهمیت زیادی دارد و باعث می شود کارایی و قابلیت استفاده مربوط به داده های شما مشخص شود.

برای دیدن تمام آموزش های پاور بی آی به لینک زیر مراجعه کنید:

دوره رایگان و فیلم آموزش پاور بی آی (power BI)

وابستگی های رابطه ای

اولین کاری که بمنظور شناسایی روابط دایره ای باید انجام دهید عبارت از شناخت وابستگی ها می باشد.

برای مثال فرض کنید که شما در جدول Sales خودتان ستون محاسبه شده Total زیر را داشته باشید.

Sales[‘TotalCost] = Sales[‘Quantity’] * Sales[‘Price’]

TotoalCost به Quantity و Price بستگی دارد، بنابراین در صورتیکه یک تغییری در کمیت یا قیمت صورت بگیرد، TotalCost هم تغییر خواهد کرد. این مثال نشان دهنده وابستگی یک ستون به سایر ستون ها می باشد، ولی همچنین ممکن است بین ابزارهای سنجش، جداول و روابط هم یک سری وابستگی هایی وجود داشته باشد.

روابط زیر را مابین dSalesPerson و fSales و dCustomer در نظر بگیرید. یک تغییر در dCustomer منجر به ایجاد تغییر در fSales خواهد شد و در نهایت dSalesPerson هم تغییر خواهد کرد. این نوع از وابستگی ها ممکن است در روابط وجود داشته باشند.

رفع مشکلات مربوط به مدلینگ

ممنون که با ما همراه هستید.

در قسمت بعدی با مدل بندی داده ها در پاور بی آی دسکتاپ- بخش اول همراهتان هستیم.

مشترک شدن
Notify of
guest

0 نظرات
نظردهی درون متنی
مشاهده همه نظرات