5/5 - (6 امتیاز)
یکی از کارهایی که از طریق مجموعه Get&Transform (افزونه پاور کوئری – power query) انجام میگیرد اضافه کردن Custom Column است. برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر در مورد custom column میتوانید مطلب ” نحوه اضافه کردن custom column” به یک جدول را مطالعه فرمائید. زبان فرمول های پاور کوئری طیف گسترده ای از فرمول ها را ارائه میکند که میتوان با استفاده از آنها قابلیت های پیچیده ای ایجاد کرد.

هر عملی که در پاور کوئری انجام میگیرد دارای فرمولی است که به صورت اتوماتیک توسط اکسل تعریف میشود و در پشت صحنه فعالیت میکند. این فرمول ها توسط یک زبان برنامه نویسی خاص به نام زبان M نوشته میشوند. در مطالب آینده به صورت مفصل به بررسی این زبان برنامه نویسی خواهیم پرداخت.

در صورتی که با ابزار قدرتمند پاور کوئری در اکسل آشنا نیستید، میتوانید به صفحه زیر مراجعه کنید و به صورت مرحله به مرحله و از ابتدا تا انتها با پاور کوئری آشنا شوید: دوره رایگان آموزش پاور کوئری در اکسل

فرمول های پاور کوئری را میتوان با استفاده از query editor  و از طریق formula editor نوشت و اصلاح کرد.

فرمول های پاور کوئری

برای فعال شدن formula bar:

در قسمت Query editor دستور  Settings > Show Formula Bar را انتخاب کنید.

یا از ریبون view تیک گزینه Show Formula Bar را فعال کنید.

فرمول های پاور کوئری

پاور کوئری امکان شکل دهی و اعمال فعالیت های مختلف بر روی داده ها را برای شما فراهم میکند. یکی از قابلیت های اصلی پاور کوئری فیلتر کردن و تغییر شکل داده های مربوط به مجموعه ای بزرگ از منابع داده است. تمام انواع این داده ها به صورت فرمول های پاور کوئری بیان میشوند.

اگر می خواهید با زبان فرمول نویسی m بیشتر آشنا شوید این مطلب را مطالعه کنید: مقدمه ای در مورد زبان برنامه نویسی M

نکته:

query editor فقط زمانی ظاهر میشود که یک کوئری را بارگذاری یا اصلاح کنید یا یک کوئری جدید ایجاد کنید. اگر از اکسل 2013 و 2010 استفاده می کنید و افزونه پاور کوئری را نصب کردید (چگونه افزونه پاور کوئری را نصب کنیم.) ویدئو زیر نشان میدهد query editor زمانی ظاهر میشود که یک کوئری در ورک بوک اکسل را اصلاح میکنیم. برای مشاهده query editor بدون ایجاد یا اصلاح یک کوئری در اکسل 2013 و 2010، در بخش  Get External Dataدر تب پاور کوئری (Power Query)، دستور  From Other Sources > Blank Query را انتخاب کنید. ویدئوی زیر یک راه برای ظاهر شدن این ابزار را نشان میدهد. همچنین اگر از اکسل 2016 استفاده می کنید می توانید ادامه مطلب را بخوانید.

کوئری خالی در افزونه پاور کوئری

برای ایجاد یک کوئری خالی در اکسل 2016 توسط پاور کوئری می توانید از مسیر زیر اقدام کنید. از ریبون Data و گروه Get & Transform گزینه new Qeury را انتخاب کنید. سپس از گزینه From other Source گزینه blank query را در انتخاب کنید.

کوئری خالی در پاور کوئری 2016

 

گام بعدی:

تغییر و اصلاح یک فرمول در پاور کوئری (power query)[

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

فیلم و دوره رایگان آموزش پاور کوئری در اکسل و پاور بی آی

مشترک شدن
Notify of
guest

0 نظرات
نظردهی درون متنی
مشاهده همه نظرات