5/5 - (6 امتیاز)
یکی از دلایل محبوبیت پیوت تیبل (pivot table) این است که به شما امکان میدهد داده های خود را تنها با زدن یک دکمه  به اشکال متفاوتی تحلیل کنید. یکی از این تحلیل ها میانگین در پیوت تیبل است.

در این سلسله آموزش ها می خواهیم 50 نکته کاربردی در مورد پیوت تیبل (pivot table) که جدول پاشنه ای نیز نامیده میشود را به شما آموزش دهیم و گام به گام شما را با پیوت تیبل (pivot table) آشنا کنیم. در این مطلب به بررسی نحوه نمایش دادن میانگین در  پیوت تیبل می پردازیم. برای مطالعه قسمت قبل این مجموعه مطلب (نمایش فیلدهای Report Filter پیوت تیبل (pivot table) در صفحات جداگانه) را مطالعه فرمائید

گزینه  Summarize Values By به شما امکان میدهد که یک نوع محاسبه و تحلیل از قبیل شمارش،مجموع، میانگین، حداکثر، حداقل، واریانس، انحراف معیار و … را برای داده های خود مشخص کنید.

نکته دهم: نمایش میانگین در پیوت تیبل (pivot table)

به صورت پیش فرض زمانی که شما یک فیلد مقداری را در قسمت values قرار میدهید، اکسل برای شما مجموع را بدست می آورد.

شما میتوانید به سادگی حالت پیش فرض را از مجموع به میانگین در پیوت تیبل (pivot table) تغییر دهید.

گام 1: بر روی داده های خود کلیک کنید و به قسمت Insert > Pivot Table بروید .

نمایش میانگین در پیوت تیبل

گام 2: دیالوگ باکس  create pivot table باز میشود و داده های شما را به صورت اتوماتیک انتخاب میکند.

نکته:

در قسمت Choose where you want the PivotTable report to be placed میتوانید گزینه های New Worksheet( قرار گرفتن پیوت تیبل در یک ورک شیت جدید) یا Existing Worksheet( قرار گرفتن پیوت تیبل در ورک شیت فعلی) را انتخاب کنید.

در صورتی که گزینه New Worksheet را انتخاب کنید، پیوت تیبل در یک ورک شیت جدید قرار خواهد گرفت.

در صورتی که گزینه دوم را انتخاب کنید می بایست با کلیک کردن بر روی فلش قرمز رنگ، با انتخاب یک سلول، محل قرار گیری پیوت تیبل در ورک شیت را مشخص کنید سپس کلید Enter را دوبار فشار دهید تا عملیات تایید شود.

نمایش میانگین در پیوت تیبل

گام 3: حال می بایست فیلدها را در قسمت مختلف pivot table قرار دهید.

نمایش میانگین در پیوت تیبل

گام 4: حال که pivot table خود را تنظیم کرده اید، می بایست بر روی یکی از مقادیر pivot table راست کلیک کنید و Summarize Values By > Average را انتخاب کنید.

همانطور که مشاهده می کنید pivot table شما مقدار میانگین فروش هر منطقه در هر سال را نمایش میدهید.

نمایش میانگین در پیوت تیبل

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

فیلم و دوره رایگان آموزش پیوت تیبل در اکسل

مشترک شدن
Notify of
guest

2 نظرات
نظردهی درون متنی
مشاهده همه نظرات
حسام

سلام- چطور در pivot chart به طور مثال خط میانگین فروش در 12 ماه را نشان بدهیم- فرض کنید در قسمت row ماههای سال و در value میزان فروش باشد – و بخواهیم خط میانگین به صورت ثابت نمایش داده شود تا مشخص شود کدام ماهها زیر میانگین و کدام بالای میانگین بوده- همچنین چطور میشه این خط حالت پویا و متغییر داشته باشه

امیر دایی

اگر بخواید میانگین کل رو به صورت خط نمایش بدید، کافی هست که مجدد میزان فروش رو در قسمت value قرار بدید و نوع محاسبه رو به average تغییر بدید.
تغییر تابع count به sum در پیوت تیبل
ولی اگر میخواید میانگین 12 ماه آخر رو محاسبه کنید، باید از فرمول نویسی dax استفاده کنید و یک شاخص برای محاسبه میانگین 12 ماه آخر بنویسید که اگر با این موضوع آشنا نیستید باید چندین ساعت فیلم آموزشی فرمول نویسی dax ببینید.