4.8/5 - (6 امتیاز)
پیوت تیبل یکی از بهترین و البته آسانترین شیوه ها برای کار با داده های بزرگ است. شما میتوانید با چند کلیک ساده یک پیوت تیبل ایجاد کنید و چندین هزار سطر داده را سازماندهی و تجزیه و تحلیل کنید. در این مطلب نحوه گروه بندی داده های پیوت تیبل بر اساس تاریخ را بررسی میکنیم.

در این سلسله آموزش ها می خواهیم 50 نکته کاربردی در مورد پیوت تیبل (pivot table) که جدول پاشنه ای نیز نامیده میشود را به شما آموزش دهیم و گام به گام شما را با پیوت تیبل (pivot table) آشنا کنیم. در این قسمت از مجموعه آموزش پیوت تیبل چگونگی گروه بندی مقادیر پیوت تیبل (pivot table) بر اساس تاریخ را بررسی میکنیم. برای مطالعه قسمت قبل این مجموعه مطلب (بدست آوردن مجموع محرک در پیوت) را مطالعه کنید.

نکته هفدهم: گروه بندی مقادیر پیوت تیبل بر اساس تاریخ

این نوع گروه بندی با استفاده از pivot table بسیار آسان است. تنها کاری که می بایست انجام دهید این است که بر روی مقدار تاریخ خود راست کلیک کنید و سپس گزینه group را انتخاب کنید. سپس میتوانید از دیالوگ باکس ظاهر شده انتخاب کنید که گروه بندی بر اساس روز، ماه یا سال انجام گیرد.

گام 1: بر روی مقدار تاریخ خود راست کلیک کنید و گزینه group را انتخاب کنید.

گروه بندی داده های پیوت تیبل بر اساس تاریخ گام 2: ترکیب گروه بندی را که تمایل دارید انتخاب کنید. و ok را فشار دهید.

گروه بندی داده های پیوت تیبل بر اساس تاریخ حال pivot table شما بر اساس تاریخ گروه بندی شده است .

گروه بندی داده های پیوت تیبل بر اساس تاریخ

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

فیلم و دوره رایگان آموزش پیوت تیبل در اکسل

مشترک شدن
Notify of
guest

2 نظرات
نظردهی درون متنی
مشاهده همه نظرات
ehsan

درود بر شما
فرض بفرمایید تعداد بازدید در طول یک سال انجام میشه و گزارشاتش هم با فاصله چند روز ارسال میشه. چطور میتونیم یه چارتی بزنیم که نشون بده در هر ماه/فصل/نیمسال چه تعداد بازدید انجام شده و چه تعداد گزارش ارسال شده.

امیر دایی

با سلام و احترام
موضوع شما نیاز به بررسی بیشتر داره، اول باید ببینیم فرایند جمع آوری و ذخیره سازی داده به چه صورت هست. بعد میشه راهکار ارائه داد. مسئله شما نیاز به توضیحات بیشتر داره.