5/5 - (15 امتیاز)
اتوماسیون داده یکی از موضوعات داغ این سال ها در بین متخصصین و کاربران اطلاعات بوده است. این مفهوم میتواند بسیار گسترده بوده و شامل روش ها، تکنیک ها، نرم افزارها، … در حوزه های مختلف باشد. اما وجه اشتراک تمام تکنیک های پردازش اتوماتیک داده، افزایش اثربخشی و کاهش ریسک بروز خطا است.

دو مورد از ابزارهایی که تاکنون بسیار در مورد آنها صحبت شده و باعث اتوماتیک شدن فرایند پردازش داده میشوند، پاورکوئری و پیوت تیبل است. همه ما از قدرت فوق العاده این دو ویژگی اکسل با خبر هستیم و احتمالا تاکنون به صورت جداگانه بارها از این ابزارها استفاده کرده اید. اما در بسیاری از اوقات و به دلایلی که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت لازم میشود، پاور کوئری و پیوت تیبل با هم ترکیب شوند.

پیشنهاد مطالعه:

برای آشنایی کامل با ابزار پاور کوئری (power query) در اکسل، میتوانید به صفحه آموزش پاور کوئری در اکسل مراجعه کنید. در این صفحه مجموعه کاملی از آموزش پاور کوئری به همراه تعداد بسیار زیادی از فیلم های آموزشی فراهم شده است.

فیلم آموزشی زیر در پاسخ به سوال یکی از کاربران، ضبط شده است. در صورتی که میخواستیم بدون استفاده از پیوت تیبل یا پاور کوئری این مسئله را حل کنیم شاید نیاز به استفاده از چندین فرمول و هدر رفت زمان بسیار زیادی داشت، اما با ترکیب این دو ابزار اکسل در چند ثانیه و صرفا با چندکلیک ساده ، نتیجه مورد نظر بدست آمد.

نمونه بالا یکی از موارد همکاری بین پیوت تیبل و پاور کوئری است. به صورت کلی، پاور کوئری ابزاری مناسب برای ساخت لایه داده (data layer) است و با استفاده از پیوت تیبل شما میتوانید گزارش های فوق العاده ای ایجاد کنید. یکی از مفاهیمی که همواره متخصصین داده بر آن تاکید میکنند، تفکیک اطلاعات از گزارش است. به این معنی که شما می بایست اطلاعات خود را به نحوی سازماندهی کنید که محدود به یک گزارش نشود و امکان ارائه انواع گزارش های مختلف به صورت همزمان به سادگی میسر باشد، زمانی که از پاور کوئری برای پردازش و ساخت لایه داده خود استفاده می‌کنید، این مفهوم به خوبی رعایت می‌شود

پاور کوئری شما را قادر میکند پردازش های مورد نظر را قبل از ارائه در پیوت تیبل بر روی داده ها انجام دهید؛ در حالی که انجام پردازش در پیوت تیبل امکان پذیر نیست. برای مثال شما میتوانید در پاور کوئری به منابع مختلف داده متصل شوید، قبل از منتقل کردن داده به مدل، آن ها را پاکسازی کنید، داده ها را از منابع مختلف با هم ترکیب کنید، اطلاعات را به مدل داخلی پاور کوئری منتقل کنید و … سپس اطلاعات آماده شده و تمیز خود را به متخصص ساخت گزارش یعنی پیوت تیبل بسپارید.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

فیلم و دوره رایگان آموزش پاور کوئری در اکسل و پاور بی آی

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

فیلم و دوره رایگان آموزش پیوت تیبل در اکسل

مشترک شدن
Notify of
guest

2 نظرات
نظردهی درون متنی
مشاهده همه نظرات
میلاد

سلام.
کیفیت مطالب و فیلم های آموزشیتون واقعا بهتر از بقیه سایت های مشابه هست. با همین فرمون ادامه بدین. مو فق باشید

امیر دایی

سلام
ممنون، شما لطف دارید، امیدوارم که مطالب سایت دنبال کنید.