4.9/5 - (15 امتیاز)
مجموع متحرک عبارت است از مقدار های تجمعی در دوره ها و بازه های مختلف. مجموع متحرک مقدار یک دوره را می گیرد، سپس مقدار دوره بعد را اضافه میکند، سپس دوره بعد و … و در آخر مجموع مقادیر در کل دوره مشخص میشود.این مقدار میتواند به صورت درصد و یا دلار نشان داده شود.

با استفاده از pivot table اکسل می توانیم به سادگی این کار را بدون استفاده از هیچ فرمولی انجام دهیم. نحوه انجام این کار در ادامه توضیح داده شده است.

نکته: برای همراه شدن با ما در انجام مراحل این مطلب پیشنهاد میکنیم ورک بوک اکسل مربوط به این مطلب را از لینک زیر دانلود کنید.

ورک بوک مجموع متحرک در پیوت تیبل

نمایش Running total در پیوت تیبل

گام 1: با کلیک در داده های خود و انتخاب Insert > Pivot Table یک pivot table  ایجاد کنید.

گام 2: می بایست فیلد month را در قسمت rows، فیلد year را در قسمت column و فیلد sales را دوبار در قسمت values قرار دهید.میانگین متحرک در پیوت تیبل

گام 3: بر روی ِکی از سلولهای ستون  totals راست کلیک کنید و گزینه remove grand total را انتخاب کنید.

گام 4: بر روی یکی از مقادیر Sum of sales راست کلیک کنید و گزینه Show Values As > % Running Total In  > Base Field: Month را انتخاب کنید.نمایش مجموع متحرک (running total) در پیوت تیبلنمایش مجموع متحرک (running total) در پیوت تیبل

گام 5: شما میتوانید به صورت دستی نام فیلد  Sum of SALES2  را با کلیک بر روی عنوان سلول در pivot table تغییر دهید.نمایش مجموع متحرک (running total) در پیوت تیبل

گام 6: ما میتوانیم با کلیک در pivot table خود و رفتن به قسمت PivotTable Tools > Analyze/Options > Pivot Chart یک pivot chart ایجاد کنیم.

گام 7: در دیالوگ باکس insert chart می بایست نمودار combo را انتخاب کنید و چک مربوط به باکس دوم را که متعلق به ytd% است را قرار دهید و ok را بزنید.حال شما مجموع متحرک را برای مقادیر pivot table خود در اختیار دارید و میتوانید این مقادیر را به صورت گرافیکی بر روی یک pivot chart نیز مشاهده کنید. 

حال شما مجموع متحرک را برای مقادیر pivot table خود در اختیار دارید و میتوانید این مقادیر را به صورت گرافیکی بر روی یک pivot chart نیز مشاهده کنید. نمایش مجموع متحرک (running total) در پیوت تیبل

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

فیلم و دوره رایگان آموزش پیوت تیبل در اکسل

مشترک شدن
Notify of
guest

4 نظرات
نظردهی درون متنی
مشاهده همه نظرات
شهر

سلام اگر بخواهیم گراند توتال هم در چارت مان نمایش داده شود چیکار کنیم ؟ ممنون میشم جواب بدین

امیر دایی

سلام
این کار درست نیست، دلیلش هم اینه که ستون مجموع معمولا بسیار بزرگ تر از سایر ستون ها هست.

شهر

سلام ولی من درصد می گیرم وبرای درصد موضوعات مورد نظر م لازم درصد کل را هم داشته باشم.

امیر دایی

سوالتون واضح نیست. بهتر هست دقیقا توضیح بدید چی دارید و قرار چی کار بکنید تا بتونیم راهنماییتون بکنیم. چیزی که در ذهنتون میخواید بهش برسید نگید. ممکنه راه حل شما اشتباه باشه. چیزی که میخواید انجام بدید رو توضیح بدید.