4.8/5 - (5 امتیاز)
در زمان کار با پیوت تیبل (pivot table)، ممکن است با خطایی مثل #DIV/0! مواجه شوید که وجود این مقادیر خطا در پیوت تیبل (pivot table) به لحاظ ظاهری اثر منفی دارد و بسیار نامناسب به نظر می رسد. خوشبختانه شما میتوانید با قرار دادن یک متن یا مقدار این پیغام خطا را برطرف کنید.

در این سلسله آموزش ها می خواهیم 50 نکته در مورد پیوت تیبل (pivot table) که جدول پاشنه ای نیز نامیده میشود را به شما آموزش دهیم و گام به گام شما را با پیوت تیبل (pivot table) آشنا کنیم. در این مطلب به بررسی نحوه فرمت دهی به مقادیر خطا در پیوت تیبل (pivot table)  پرداخته ایم. برای مطالعه قسمت قبل این مجموعه مطلب (فرمت عددی در پیوت تیبل (pivot table)) را مطالعه فرمائید.

برای انجام این کار می بایست بر روی مقدار موجود در pivot table راست کلیک کرده و  PivotTable Optionرا انتخاب کنید و چک مربوط به باکس For error values show را فعال کنید.

این کار باعث فعال شدن باکس خواهد شد و شما میتوانید پیغامی را مشخص کنید که در صورت بروز خطا در سلول قرار میگیرد.

نکته ششم: فرمت دهی به مقادیر خطا در پیوت تیبل (pivot table)

گام1: یک خطا در محاسبات pivot table وجود داشته باشد.

مقادیر خطا در پیوت تیبل (pivot table)

گام 2: بر روی یکی از مقادیر راست کلیک کنید و گزینه Pivot Table Options را انتخاب کنید.

مقادیر خطا در پیوت تیبل (pivot table)

گام 3: چک باکس  For Error Values Show را قرار دهید.

مقادیر خطا در پیوت تیبل (pivot table)

گام 4: یک مقدار عددی یا متنی وارد کنید.

مقادیر خطا در پیوت تیبل (pivot table)

خطاهای شما طبق سلیقه شما فرمت دهی شدند.

مقادیر خطا در پیوت تیبل (pivot table)شما می توانید هر مقداری را برای جایگزین مقدار خطا قرار دهید. مثلا ممکن است شما بخواهید فقط مقادیر عددی در پیوت تیبل داشته باشید و همه خطاها صفر نمایش داده شوند. این بار کافی است در گام 4 به جای na عدد 0 (صفر) را قرار دهید. خواهید دید تمام خطاها با صفر جایگزین خواهند شد.

اما نمایش خطاها در پیوت تیبل ممکن است پیچیده تر باشد. برای مثال در مثال بالا مقدار سال گذشته برابر صفر است یا وجود ندارد و شما نمی توانید نرخ را بدست آورید. (زیرا فرمول نرخ بدین صورت است: سال فعلی منهای سال قبل و سپس تقسیم بر سال قبل میشود. و سال قبل مقدارش برابر صفر است و خطای تقسیم بر صفر خواهیم داشت.) در اینجا اگر مقدار صفر را به جای خطا قرار دهیم از لحاظ مفهمومی با مشکل مواجه می شویم، زیرا مقدار صفر به این معنی است که مقدار سال فعلی برابر سال گذشته است. در صورتی که سال گذشته برابر صفر است. اگر درک این مفهموم سخت است روی کاغذ بنویسید. 🙂

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

فیلم و دوره رایگان آموزش پیوت تیبل در اکسل

مشترک شدن
Notify of
guest

4 نظرات
نظردهی درون متنی
مشاهده همه نظرات
حمید

سلام خدمت شما
در هنگام گزارشگیری یکی از ستون های پیوت حذف می شود در صورتی که در شیتی پیوت از آن گرفته شده دیتای آن ستون وجود دارد و وقتی رفرش می کنیم این ستون حذف می شود ممنون میشم راهنمایی کنید

امیر دایی

سلام
این موارد دلیل خاصی نداره. توی پیوت تیبل data source رو چک کنید و ببینید محدوده درست انتخاب شده باشه. اگر توی این قسمت درست بود، باید یه متخصص فایلتون رو ببینه و دلیلش رو پیدا کنه.
برای اطمینان دیتا رو توی یک فایل دیگه کپی پیست کنید و روی اون پیوت بزنید، ببینید اونجا هم همین اتفاق میفته یا خیر.

عباس

درود و روز بخیر
در تبدیل اطلاعات اسکل به پیووت تیبل به جای اینکه جمع داده های عددی را بگیرد تعداد کانت را می گیرد. راه حل چیست؟

امیر دایی

سلام مطلب زیر رو بخونید.
تبدیل محاسبات در پیوت تیبل