4.7/5 - (4 امتیاز)
به احتمال زیاد شما نیز تاکنون با پیوت تیبل (pivot table) که دارای سلول های خالی است مواجه شده اید و با مشکلاتی که این سلول ها برای شما ایجاد میکنند آشنایی دارید. در این مطلب نحوه کار با سلول های خالی در پیوت تیبل (pivot table) را بررسی خواهیم کرد.

در این سلسله آموزش ها می خواهیم 50 نکته در مورد پیوت تیبل (pivot table) که جدول پاشنه ای نیز نامیده میشود را به شما آموزش دهیم و گام به گام شما را با پیوت تیبل (pivot table) آشنا کنیم. در این مطلب به بررسی نحوه فرمت دهی به مقادیر خالی در پیوت تیبل (pivot table)  پرداخته ایم. برای مطالعه قسمت قبل این مجموعه مطلب (مقادیر خطا در پیوت تیبل) را مطالعه فرمائید.

وجود سلول های خالی در پیوت تیبل (pivot table) به این دلیل است که منبع داده شما به ازای بعضی از آیتم ها دارای سلول های خالی است. خوشبختانه این مشکل نیز قابل رفع است و شما میتوانید به راحتی به جای نمایش شکل وحشتناک سلول های خالی در پیوت تیبل (pivot table)  یک مقدار یا عبارت متنی را قرار دهید.

برای انجام این کار می بایست در pivot table خود کلیک کنید و دستور Pivot Table > PivotTable Tools > Options > Options > Layout & Format > Format > For empty cells show  را انتخاب کنید و یک عبارت متنی یا عددی را در باکس وارد کنید.

نکته هفتم: کار با سلول های خالی در پیوت تیبل (pivot table)

گام 1: مقدار پیوت ما برای north خالی است. میخواهیم آن را تغییر دهیم.

مقادیر خالی در پیوت تیبل (pivot table)

گام 2: به قسمت  Pivot Table Tools > Options > Options بروید.

سلول های خالی در پیوت تیبل (pivot table)

گام3: مقدار مورد نظر خود را در باکس For empty cells show  وارد کنید.

حال به جای سلول خالی مقدار وارد شده نمایش داده میشود. و این موضوع تا حد زیادی در زیبایی ظاهر پیوت تیبل (pivot table) شما تاثیر گذار است.

سلول های خالی در پیوت تیبل (pivot table)

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

فیلم و دوره رایگان آموزش پیوت تیبل در اکسل

مشترک شدن
Notify of
guest

4 نظرات
نظردهی درون متنی
مشاهده همه نظرات
عباس

درود و روز بخیر.
علت اینکه در تبدیل گزارش اکسل به پیووت به جای sum مقادیر داده شده ، cunt مقادیر را محاسبه میکند چیست و راه حل چیست؟

امیر دایی

توی پیوت ایجاد شده روی ستونی که Count شده دوبار کلیک کنید و تابع رو به sum تغییر بدید. اگر داخل ستون دیتای اصلی مقدارهای متنی یا سلول های خالی داشته باشید باعث میشه به صورت پیش فرض count انجام بشه.

سارا

سلام وقت بخیر ,راه حلی وجود داره که اگه بعد اینکه PIVOTما تموم شد متوجه بشیم که تو جدول پایه یه سری داده اضافه نکرده بودیم و الان که وارد کردیم بدون پیوت مجدد گرفتن بتونیم توجدول پیوتمون بگنجونیم؟ یه میانبر داره آیا

امیر دایی

سلام
دوتا راه دارید:
الف) بازه داده های خودتون رو به table تبدیل کنید. (ctrl+t) وقتی هر داده ای به انتهای جدول اضافه بشه، خودش به صورت اتوماتیک گسترش پیدا می کنه و فقط کافی هست پیوت تیبل رو refresh کنید.
ب) اگر نمی خواید به هر دلیلی بازه رو به table تبدیل کنید، روی پیوت تیبل کلیک کنید و از ریبون pivot table analyze یا analyze گزینه change data source رو انتخاب کنید و بازه داده های خودتون رو تغییر بدید.