5/5 - (6 امتیاز)

در قسمت قبل از دوره فرمول نویسی پیشرفته در اکسل با آرایه ها و فرمول های آرایه ای در اکسل تا حدودی آشنا شدید و با مفهوم آرایه ها در اکسل و چگونگی استفاده از توابع آرایه ای به صورت مقدماتی آشنا شدید. هدف از ارائه این قسمت بالا بردن درک و شناخت شما از مفهوم آرایه ها در اکسل است. در واقع شما می بایست از این به بعد تلاش کنید سلول های اکسل را نه به صورت جداگانه بلکه به صورت یک آرایه در نظر بگیرید.
به صورت کلی در اکسل چند نوع آرایه به شکل زیر وچود دارد:

  • آرایه های تک بعدی که خود به آرایه های تک بعدی افقی( مربوط به زمانی که داده های شما فقط در یک سطر قرار دارد) و آرایه های تک بعدی عمودی (مربوط به زمانی که داده های شما فقط در یک ستون قرار دارد) تقسیم میشود.
  • آرایه های دو بعدی که بعنوان ماتریس نیز شناخته میشوند. در این آرایه ها داده ها در ستون ها و سطرهای مختلف سازماندهی میشوند.
  • آرایه جدولی(table array) که یکی از پارامترهای توابع جستجو در اکسل مثل تابع Vlookup و Hlookup است . این توابع با جستجو در آرایه جدولی یک مقدار خواسته شده را پیدا میکنند.

در قسمت بعد از دوره فرمول نویسی پیشرفته در اکسل چند مثال از آرایه ها در اکسل ارائه خواهیم کرد تا بهتر با مفهوم آرایه ها در اکسل و فرمول های آرایه ای آشنا شوید.

برای مشاهده قسمت قبل دوره فرمول نویسی پیشرفته در اکسل میتوانید مطلب ” معرفی آرایه ها و فرمول های آرایه ای در اکسل ” را مشاهده کنید. 

مشاهده با کیفیت 720

مدت زمان 6 دقیقه
دسته بندی

دوره فرمول نویسی پیشرفته در اکسل

مشترک شدن
Notify of
guest

0 نظرات
نظردهی درون متنی
مشاهده همه نظرات