5/5 - (12 امتیاز)

فرمول های آرایه ای در اکسل فرمول هایی هستند که شما را قادر میکنند در ورک شیت خود کارهایی را انجام دهید که انجام این کارها با استفاده از توابع معمولی اکسل امکان پذیر نیست. اغلب به فرمول های آرایه ای در اکسل ،  فرمول های برداری یا فرمول های “Ctrl-Shift-Enter” نیز گفته میشود که دلیل این نامگذاری پس از مشاهده این قسمت از دوره فرمول نویسی پیشرفته در اکسل برای شما به خوبی روشن خواهد شد.

عموما افراد با فرمول های آرایه ای آشنا نیستند و  زمانی که با موضوع استفاده از فرمول های آرایه ای در اکسل مواجه میشوند، سردرگم میشوند و حتی میترسند. البته این ترس زیاد هم نابجا نیست ولی یادآوری میکنیم که شما در حال یادگیری فرمول نویسی پیشرفته در اکسل هستید و یادگیری فرمول های آرایه ای در اکسل یکی از ضروری ترین لازمه های انجام کارهای پیشرفته در اکسل است.
البته در فصل اول دوره فرمول نویسی پیشرفته در اکسل، موضوع فرمول های آرایه ای اکسل و مفهوم آرایه از ابتدایی ترین موضوعات شروع شده و هیچ جای نگرانی وجود ندارد. با اینحال،در فصل های آینده این دوره به صورت کامل با نحوه استفاده از فرمول های آرایه ای و تمام انواع توابع و جزییات آن آشنا خواهید شد.  در این فیلم آموزشی با کلیات در زمینه مفهوم آرایه و فرمول های آرایه ای در اکسل آشنا میشوید و هدف از ارائه این قسمت ، صرفا آشنا شدن شما با مفهوم فرمول های آرایه ای و آرایه در اکسل است.
در قسمت بالا اشاره کردیم که به وسیله فرمول های آرایه ای میتوانید کارهایی انجام دهید که با استفاده از توابع معمولی اکسل یا امکان پذیر نیستند یا انجام آن نیاز به تخصص فوق العاده و انجام کارهای غیر متعارف در اکسل دارد. در زیر به بعضی از این کارها بعنوان مثال اشاره میکنیم و سپس دعوت میکنیم این قسمت از دوره فرمول نویسی پیشرفته در اکسل را مشاهده کنید:

  • شمارش تعداد کاراکترهای موجود در محدوده ای از سلول های اکسل
  • بدست آوردن مجموع اعداد یک محدوده که دارای یک ویژگی مشترک هستند. برای مثال n عدد کوچکتر در یک بازه سلولی یا مجموع اعدادی که در بین دو عدد قرار میگیرند.
  • بدست آوردن مجموع مقادیر مضرب n در یک محدوده از مقادیر

برای مشاهده قسمت قبل دوره فرمول نویسی پیشرفته در اکسل میتوانید مطلب ” حرکت در سطرها و ستون ها در اکسل با استفاده از کلیدهای ترکیبی ” را مشاهده کنید. 

مشاهده با کیفیت 720

مدت زمان 8 دقیقه
دسته بندی

دوره فرمول نویسی پیشرفته در اکسل

مشترک شدن
Notify of
guest

4 نظرات
نظردهی درون متنی
مشاهده همه نظرات
مصطفی

سلام
وارد کردن فرمولی که در اون عدد باید به توان برسه به چه صورتی هست

امیر دایی

برای توان باید از علامت ^ استفاده کرد. با استفاده از کلید shift و عدد 6 در بالای کیبورد می تونید بزنید. مثلا 2 به توان 3 به اضافه 5

=(2^3)+5
علیرضا

ابتدایی ترین موارد ایکسل لااقل بنویسید فرومل نویسی ابتدایی نه پیشرفته….

امیر دایی

اولا ایکسل درست نیست و اکسل هست. دوما اگر با دقت اول فیلم رو می دیدید نوشته است «فصل اول: مقدمه ای بر فرمول نویسی» قرار نیست توی یک آموزش 2 دقیقا تمام دل و روده توابع آرایه ای توضیح داده بشه و در فصل های بعد عنوان شد که مباحث بیشتری آموزش داده خواهد شد.
با تشکر از نظری که دادید، ولی امیدوارم خودتون تا به حال یک آموزش 1 دقیقه منتشر کرده باشید یا یک کلاس اکسل برگزار کرده باشید و بعد در مورد سطح آموزش نظر بدید.