5/5 - (3 امتیاز)
فرمت دهی شرطی یکی از ابزارهای فوق العاده اکسل است که بر اساس قانون مشخص شده توسط شما داده ها را به نحوی فرمت میکند که کاربر با مشاهده رنگ ها، شکلک ها، پرچم ها، تابلو ها و … به تفاوت های مقداری بین مقادیر داده پی ببرد. شما با انتخاب گزینه CONDITIONAL FORMATTING در تب HOME ریبون اکسل با سه گزینه ICON SET، DATA BAR و cOLOR SCALE مواجه خواهید شد.در این مطلب گزینه COLOR SCALE در فرمت دهی شرطی (CONDITIONAL FORMATTING) را بررسی میکنیم.

گزینه COLOR SCALE در فرمت دهی شرطی

برای مطالعه بیشتر در مورد فرمت دهی شرطی و گزینه های مختلف این ابزار اکسل، میتوانید آموزش های زیر را مطالعه کنید.

شما میتوانید با استفاده از مقیاس های رنگ (COLOR SCALE) ، سلول های خود را با استفاده از چندین رنگ به شکلی فرمت کنید که مخاطب با مشاهده رنگ های مختلف به تفاوت های موجود در مقادیر داده پی ببرد.

برای استفاده از مقیاس های رنگ ، دستور Conditional formatting > Color Scales را انتخاب کنید و با تکان دادن اشاره گر ماوس خود بر روی مقیاس های رنگ از پیش تعیین شده، پیش نمایشی از اعمال مقیاس رنگ بر روی داده های خود را مشاهده کنید. در اینجا مقیاس رنگ، دورنگی سفید-سبز برای نشان دادن جدول ما مناسب به نظر می رسد.

گزینه COLOR SCALE در فرمت دهی شرطیولی در صورتی که میخواهید مخاطب را شگفت زده کنید و کاری منحصر به فرد انجام دهید، دیگر استفاده از فرمت های مقیاس رنگ از پیش تعیین شده مناسب نیست و میتوانید با انتخاب more rules بر اساس سلیقه خود مقیاس رنگ ایجاد کنید. ابتدا یکی از انواع مقیاس های سه رنگ یا دو رنگ را شبیه به شکل زیر انتخاب کنید و سپس با انتخاب نوع رنگ مورد نظر و اختصاص مقادیر مورد نظر، یک مقیاس رنگ شخصی سازی شده ایجاد کنید.

گزینه COLOR SCALE در فرمت دهی شرطی

مشترک شدن
Notify of
guest

4 نظرات
نظردهی درون متنی
مشاهده همه نظرات
محمد

سلام
برای اینکه یک ردیف رو بتونم با عدد رنگی کنم
یعنی هر وقت 2 رو زدم سطر زرد بشه
3 رو بزنم سبز بشه

امیر دایی

سلام
اموزش های زیر رو به ترتیب ببینید:
آموزش فرمت دهی شرطی قسمت اول
قسمت دوم
قسمت سوم

rajaie

سلام. وقت بخیر. چطور این عملیات رو انجام بدیم ولی صفر ها رو در نظر نگیرد

امیر دایی

توی تنظیمات فرمت دهی شرطی می تونید بازه مورد نظر رو انتخاب کنید. فقط اگر اعداد مثبت و منفی دارید، قاعدتا صفر ها رو هم در نظر میگیره.