4.9/5 - (11 امتیاز)
معمولا این سوال پرسیده میشود که برای انجام پردازش های مورد نظر بر روی داده ها در اکسل بهتر است از پاور کوئری استفاده کنیم یا پاورپیوت؟ شاید پاسخ بسیار مشخصی برای این موضوع وجود نداشته باشد و استفاده از هرکدام از این دو ابزار به موقعیت های مختلف و هدف شما بستگی دارد. در این مطلب کوتاه تلاش میکنیم تا حدودی این موضوع را روشن تر کنیم و از این جنبه به این موضوع نگاه کنیم که چگونه میتوان از پاور کوئری و پاورپیوت به صورت ترکیب با هم استفاده کرد.

پاور کوئری و پاور پیوت میتوانند همدیگر را تکمیل کنند. معمولا پاور کوئری برای کشف، اتصال و فراخوانی داده ها مورد استفاده قرار می گیرد و از پاور پیوت برای مدلسازی داده های فراخوانی شده استفاده میشود. شما میتوانید برای انجام فعالیت های مورد نیاز خود بر روی داده ها در اکسل و سپس مصورسازی داده های بدست آمده با استفاده از power map، power view، پیوت تیبل، پیوت چارت و سپس به اشتراک گذاری ورک بوک بدست آمده در SharePoint، سایت های power bi و … از ترکیب این دو ابزار فوق العاده استفاده کنید.

برای اطلاعات بیشتر در زمینه شباهت ها و تفاوت های پاور کوئری و پاور پیوت میتوانید مطالب زیر را نیز مطالعه کنید.

پاور کوئری

قبلا در مورد پاور کوئری در اکسل مطالب متعددی را منتشر کرده ایم . پاور کوئری یک ابزار کشف و فراخوانی داده است که میتواند به بهترین شکل داده های شما را شکل دهی کند . مزیت بزرگ این ابزار این است که حتی قبل از ورود داده ها نیز میتوان عملیات شکل دهی به آنها را انجام داد. بنابراین شما میتوانید با استفاده از پاور کوئری در اکسل کارهای زیر را انجام دهید:

  • فراخوانی داده : شما میتوانید از اکثر منابع داده، مثل Hadoop ، فیس بوک، فایل های اکسل، Sql، … فراخوانی کنید و به شکل دهی و اصلاح داده های خود بپردازید.
  • ترکیب داده ها: شما میتوانید داده های مربوط به منابع داده مختلف را با هم ترکیب، ادغام کنید و داده های موجود در جدول های داده ای را به هم الحاق کنید.
  • نتابج بدست آمده را بعنوان یک جدول واحد به اکسل وارد کنید و با استفاده از پاور ویو و پاور مپ اطلاعات بدست آمده را مصورسازی کنید و یا تجزیه و تحلیل های بیشتری را با ستفاده از پاور پیوت بر روی آنها انجام دهید.
  • به اشتراک گذاری کوئری ها با همکاران با کاربران به منظور اینکه هرکدام از آنها تحلیل های مورد نظر خود را بر روی آن انجام دهند و از کوئری بدست آمده بعنوان نقطه شروعی برای عملیات خود استفاده کنند.
  • Unpivot کردن داده ها و تبدیل به حالت جدول

برای آشنایی کامل با ابزار پاور کوئری در اکسل و آموزش های مختلف مربوط به پاور کوئری از جمله موارد بالا، میتوانید به صفحه “آموزش پاور کوئری در اکسل” مراجعه کنید.

پاور پیوت

زمانی که داده های خود را در مدل داده اکسل قرار دادید، میتوانید با استفاده از پاور پیوت اکسل پردازش های پیشرفته تری را بر روی آن انجام دهید. شما میتوانید با استفاده از پاور پیوت فعالیت های زیر را بر روی داده های خود انجام دهید:

برای آشنایی بیشتر با ابزار پاور پیوت میتوانید مطالب زیر را نیز در این زمینه مطالعه فرمایید.

به صورت خلاصه، شما میتوانید با استفاده از پاور کوئری داده های خود را شناسایی و فراخوانی کنید و با استفاده از پاور پیوت، داده های بدست آمده را غنی تر کنید و پردازش های پیشرفته تری را ب روی آن اعمال کنید.

مشترک شدن
Notify of
guest

0 نظرات
نظردهی درون متنی
مشاهده همه نظرات