30- تابع IF آرایه ای در اکسل

2
2645
4.4/5 - (9 امتیاز)

در قسمت قبل از دوره فرمول نویسی پیشرفته در اکسل در مورد تابع IF در اکسل و نحوه استفاده از این تابع را بررسی کردیم. همانطور که گفتیم در این مطلب و در مطالب آینده سعی میکنیم تابع IF را به صورت پیشرفته و از جنبه های مختلف بررسی کنیم. در این قسمت به موضوع تابع IF آرایه ای در اکسل و به عبارتی چگونگی ترکیب مفهوم آرایه ها و تابع IF میپردازیم.

غالبا کارهایی که با فرمول های آرایه ای میتوان انجام داد با استفاده از ترکیب فرمول های دیگر یا روش های دیگر نیز قابل انجام است ولی مشکل اینجاست که اگر از فرمول های آرایه ای استفاده نکنیم کار بسیار دشوار میشود زیرا در بعضی موارد می بایست به جای یک فرمول آرایه ای چندین و چند فرمول نوشته شود و این کار در عمل قابل انجام نیست و شاید در مواردی ظرفیت نرم افزار اکسل برای این تعداد فرمول مناسب نباشد.

در فیلم آموزشی این قسمت نیز همانطور که مشاهده خواهید کرد مسئله به هر دو صورت آرایه ای و غیر آرایه ای حل شده است و با اینکه با مسئله ای ساده روبرو هستیم و مسائل واقعی در کسب و کارها بسیار پیچیده تر خواهد بود، یک تابع IF آرایه ای در اکسل کار چند فرمول را انجام میدهد.

در این مطلب همچنین در مورد تابع AND و نحوه ترکیب این تابع با تابع IF صحبت شده است.

برای مشاهده قسمت قبل دوره فرمول نویسی پیشرفته در اکسل میتوانید مطلب ” آشنایی با تابع If در اکسل ” را مشاهده کنید. 

مشاهده با کیفیت 720

مدت زمان 8 دقیقه
دسته بندی

دوره فرمول نویسی پیشرفته در اکسل

مشترک شدن
Notify of
guest

2 نظرات
نظردهی درون متنی
مشاهده همه نظرات
mon

سلام وقت بخیر
من یک جدول دارم ک دارای 3 شیت است ک اطلاعات را از شیت اول ک شیت مادر هست میخوانند حالا در شیت مادر ستونی به نام تاریخ قرارداد دارم ک میخواهم با توجه به تاریخ قرارداده ها در شیت سوم و چهارم و… ماهانه گزارش دهم. و اینکه اگر شیت مادر سورت شد اطلاعات من در شیت های بعد تغیییر نکند.
ممنونم از راهنمایی شما

امیر دایی

سلام با استفاده از پاور کوئری داده های شیت اول رو بخونید و با استفاده از قابلیت فیلتر توی شیت های مختلف داده های مختلف رو تفکیک کنید.
آموزش پاور کوئری در اکسل