5/5 - (1 امتیاز)
در این ماژول ( بخش سوم آموزش پاور بی آی ) نحوه دریافت داده از منابع دیتا مختلف و وارد کردن آن به پاور بی آی آموزش داده شده است. شما می ­توانید از فایل­ ها، دیتابیس ­های رابطه­ ای، مکعب­ ها، برنامه­ های ابری، وب­سایت ­ها، و سایر موارد دیتای خودتان را دریافت کنید. بازیابی دیتا از منابع داده ­ای متفاوت نیاز به داشتن یک رفتار متفاوت نسبت به منابع داده ­ای مختلف دارد. برای مثال دیتای مایکروسافت اکسل باید به صورت جدول اکسل باشد. دیتابیس­ های رابطه ­ای در اغلب مواقع دارای محدوده زمانی تعریف شده می ­باشند. شما با استفاده از Connect می­ توانید با مکعب ­ها ارتباط برقرار کنید و تغییرات دیتا را به صورت آنی مشاهده نمایید.

انتخاب کردن حالت ذخیره مناسب برای دیتا اهمیت زیادی دارد. آیا نیاز دارید که تصاویر به سرعت با یکدیگر ارتباط برقرار کنند ولی در حین انجام دادن تغییرات منبع دیتا هیچ گونه الزامی برای بازیابی دیتا وجود نداشته باشد؟ در این صورت بمنظور وارد کردن دیتا به پاور بی آی گزینه Import را انتخاب کنید. در صورتیکه بخواهید آپدیت مربوط به دیتا را بلافاصله بعد از ایجاد تغییر در عملکرد تعاملی مشاهده کنید، در این صورت باید Direct Query را برای دیتای خودتان انجام دهید.

علاوه بر این شما با نحوه حل کردن مشکلات عملکردی و خطاهای مربوط به وارد کردن دیتا آشنا شدید. در این دوره یک سری ابزارهایی معرفی شده است که در شناسایی مشکلات عملکردی کارایی دارند. خطاهای مربوط به وارد کردن دیتا در مرحله اول ممکن است نگران­ کننده باشند، ولی شما در این ماژول به خوبی با نحوه رفع این مشکلات (که براحتی امکان­پذیر می­ باشند) آشنا شدید.

برای دیدن تمام آموزش های پاور بی آی به لینک زیر مراجعه کنید:

دوره رایگان و فیلم آموزش پاور بی آی (power BI)

 

مشترک شدن
Notify of
guest

0 نظرات
نظردهی درون متنی
مشاهده همه نظرات