5/5 - (2 امتیاز)
در بخش سوم به نحوه دریافت داده در پاور بی آی می پردازیم.

مقدمه

احتمالاً شما هم همانند اکثر افراد در یک شرکتی مشغول به کار هستید که در آن وظیفه مربوط به ساختن گزارشات پاور بی آی به عهده شما گذاشته شده است. معمولاً دیتاها در چند دیتا بیس و فایل های مختلف قرار دارند. منبع این دیتا می تواند متفاوت باشد (که برای مثال می توان به مایکروسافت SQL سرور، و مایکروسافت اکسل اشاره کرد) ولی با یکدیگر مرتبط هستند.

برای مشاهده تمام آموزش های پاور بی آی به لینک زیر مراجعه کنید:

دوره رایگان و فیلم آموزش پاور بی آی (power BI)

در این سناریوی ماژولی شما برای شرکت بازرگانان تایل وایند کار می کنید. فرض کنید که مافوق شما از شما خواسته باشد که با استفاده از دیتای موجود در منابع مختلف یک سری گزارشات مناسبی را ارائه دهید. دیتا بیس شما شامل اطلاعات مربوط به تراکنش های فروش در SQL سرور می باشد که عبارت از یک دیتا بیس رابطه ای است و اطلاعات مربوط به موارد خرید و زمان خرید هر مشتری را نشان می دهد. همچنین این اطلاعات نشان دهنده مشتریان خرید کننده و همچنین نام و ID کارمند می باشد. با این وجود این دیتا بیس شامل تاریخ استخدام کارمند، اسم آنها و اسم مدیر آنها نمی باشد. این اطلاعات در یک فایل اکسلی در دسترس می باشد که در اختیار منابع انسانی (HR) قرار دارد. همچنین شما از اداره خودتان درخواست کرده اید که کل اطلاعات خودشان را وارد دیتا بیس SQL بکنند، ولی تا بحال فرصت انجام این کار پیش نیامده است.

وقتی کالایی ارسال می شود، محموله در یک نرم افزار انبارداری (که به تازگی برای شرکت خریداری شده است) ثبت می شود. این اطلاعات در CosmosDB که یک مجموعه از اسناد JSON می باشد، ذخیره می شود.

شرکت بازرگانان تایل وایند یک برنامه ای دارند که در پروژه های مالی استفاده می شود، به همین دلیل آنها بر مبنای ترندهای گذشته می توانند فروش های خودشان را در ماه ها و سال های آینده پیش بینی کنند. این پروژه ها در سرویس های تحلیل مایکروسافت Azure ذخیره می شوند. در شکل زیر یک تصویر از منابع دیتای مختلف نشان داده شده است که شما باید آنها را با هم ترکیب کنید.

منابع داده مختلف - دریافت داده از پاور بی آی

پیش نیاز تهیه گزارشات

قبل از آنکه بتوانید گزارشات خودتان را تهیه کنید، باید اطلاعات خودتان را از منابع اطلاعاتی مختلف استخراج کنید. کار کردن با سرور SQL نسبت به اکسل متفاوت می باشد؛ بنابراین باید با هر دو سیستم آشنا باشید. بعد از یادگیری مشخصات مربوط به هر سیستم، برای کمک به تمیز کردن دیتا (همانند نام گذاری مجدد ستون ها، قرار دادن مقادیر، حذف خطاها و ترکیب نتایج کوئری) می توانید از پاور کوئری (یک موتور کوئری که در پاور بی آی و اکسل وجود دارد) استفاده کنید. بعد از تمیز و منظم شدن دیتا، آماده تهیه گزارشات در پاور بی آی خواهید بود. در نهایت شما مجموعه دیتای ترکیب شده و گزارشات خودتان را می توانید در سرویس پاور بی آی (PBIS) منتشر کنید. در این مرحله است که سایر افراد می توانند از مجموعه دیتای شما استفاده کنند و گزارشات خودشان را بسازند یا از گزارشات تهیه شده توسط شما استفاده کنند. همچنین در صورتیکه یک فرد دیگری یک مجموعه دیتایی تهیه کند که شما مایل به استفاده از آن باشید، شما هم با استفاده از آنها می توانید گزارشات مد نظر خودتان را تهیه کنید.

این ماژول بر روی اولین مرحله تمرکز دارد که عبارت از بدست آوردن دیتا از منابع داده ای مختلف و وارد کردن آنها به پاور بی آی (با استفاده از پاور کوئری) می باشد.

توانایی های شما با پس از مطالعه بخش دریافت داده از پاور بی آی

شما در نتیجه مطالعه این ماژول قادر خواهید بود:

  • یک منبع داده ای را شناسایی و با آن ارتباط برقرار کنید.
  • دریافت داده از دیتا بیس رابطه ای (همانند مایکروسافت SQL سرور)
  • دریافت داده از یک فایل (همانند مایکروسافت اکسل)
  • از برنامه های مختلف داده به دست بیاورید.
  • از سرویس های تحلیل Azure داده به دست بیاورید.
  • یک حالت ذخیره را انتخاب کنید.
  • مشکلات عملکردی را رفع کنید.
  • خطاهای وارد کردن دیتا را حل کنید.

در جلسه بعد نحوه دریافت داده از فایل ها را با هم خواهیم آموخت.

ممنون که تا اینجا همراه ما بودید.

مشترک شدن
Notify of
guest

0 نظرات
نظردهی درون متنی
مشاهده همه نظرات