5/5 - (5 امتیاز)

ممکن است در حین وارد کردن دیتا به پاور بی آی با یک سری خطاهایی مواجه شوید. در این قسمت به نحوه رفع خطاهای مربوط به وارد کردن دیتا به پاور بی آی می پردازیم.

دلایل اصلی مربوط به ایجاد این خطاها عبارتند از:

  • وارد کردن دیتا به پاور بی آی از منابع داده­ای بیشمار.
  • هر یک از منابع داده­ای می­تواند ده­ها (و شاید صدها) پیام خطای متفاوت داشته باشد.
  • ممکن است اجزای دیگر منجر به ایجاد این خطا شوند؛ این اجزا می­تواند شامل هارد درایوها، شبکه ها، سرویس­های نرم افزاری و سیستم­های عملیاتی باشد.
  • ممکن است دیتا با هیچ یک از طرح­های موجود همخوانی نداشته باشد.

برای دیدن تمام آموزش های پاور بی آی به لینک زیر مراجعه کنید:

دوره رایگان و فیلم آموزش پاور بی آی (power BI)

 

در ادامه یک سری از پیام­های خطای رایجی که ممکن است در حین کار با پاور بی آی با آنها مواجه شوید توضیح داده شده است.

منقضی شدن بازه زمانی کوئری

در اغلب مواقع افراد زیادی به طور همزمان از سیستم­ های منابع ارتباطی و دیتا و دیتا بیس یکسان استفاده می­کنند. برخی از سیستم ­های ارتباطی و مدیران آنها از طریق تنظیم کردن یک بازه زمانی کوئری سعی می­کنند دسترسی و انحصار یک کاربر را به تمامی منابع سخت­افزاری محدود کنند. این بازه زمانی می­تواند هر نوع محدوده ای باشد برای مثال 5 ثانیه یا 30 دقیقه یا حتی مدت زمان بیشتری برای آن در نظر گرفته شود.

برای مثال در صورتیکه شما اطلاعات خودتان را از SQL Server سازمان خودتان استخراج کنید، ممکن است خطاهای زیر را مشاهده کنید.

نمونه خطاها هنگام ورود داده به پاور بی آی

خطاهای Power BI Query: منقضی شدن بازه زمانی

این خطا نشان می­دهد که برمبنای سیاست­های سازمانی­­ خودتان، حجم اطلاعات استخراج شده بیش از حد تعیین شده می­باشد. معمولا مدیران این سیاست را بمنظور پیشگیری از کاهش سرعت یک برنامه متفاوت یا مجموعه­ای از برنامه­ ها که از دیتابیس استفاده می­کنند، اعمال می­نمایند.

شما از طریق استخراج چند مورد از ستون­ها یا سطرها از یک جدول مجزا می­توانید این خطا را رفع کنید. این امکان وجود دارد که شما در حین نوشتن عبارات SQL از گروه­بندی­ها و تجمیع­ها استفاده نمایید. همچنین این امکان وجود دارد که شما جداول مختلف را در یک عبارت SQL مجزا بهم متصل کنید. همچنین ممکن است شما کوئری­های فرعی پیچیده و کوئری­های تو در تو را در یک عبارت مجزا اجرا کنید. این پیچیدگی ­ها منجر به افزایش الزامات پردازش کوئری در سیستم ارتباطی می­شوند و می­تواند زمان اجرا را تا حد زیادی طولانی کند.

در صورتیکه شما به سطرها، ستون­ها و پیچیدگی خاصی نیاز داشته باشید، باید بخش­های کوچکتری از داده­ها را در نظر بگیرید و با استفاده از Power Query آنها را تجمیع کنید. برای مثال شما می­توانید نیمی از ستون­ها را در یک کوئری و نیم دیگر آن را در یک کوئری متفاوت ترکیب کنید. بعد از اتمام این کار، Power Query می­تواند این کوئری­ها را ادغام کند.

We couldn’t find any data formatted as a table

ممکن است برخی مواقع در حین وارد کردن دیتا از مایکروسافت اکسل با خطای “We couldn’t find any data formatted as a table” مواجه شوید. خوشبختانه این خطا خودش را بخوبی توضیح می­دهد. پاور بی آی انتظار دارد که دیتای دارای فرمت جدولی را از اکسل پیدا کند. این خطا راه حل موجود را هم به شما نشان می­دهد. به منظور رفع این مشکل باید مراحل زیر را انجام دهید:

  1. اکسل خودتان را باز کنید و دیتایی که می­خواهید وارد کنید را مشخص نمایید.
  2. میانبر کیبوردی Ctrl-T را فشار دهید. احتمالا اولین سطر عبارت از سرتیترها خواهد بود.
  3. بررسی کنید که آیا سرتیترها عناوین ستون­های شما را نشان می­دهند. بعد از آن دوباره دیتا را از اکسل وارد کنید. خطای قبلی باید رفع شده باشد.

Could not find file

در حین وارد کردن دیتا از یک فایل ممکن است خطای “Could not find file” را مشاهده کنید.

معمولا این خطا در نتیجه تغییر محل فایل یا تغییر مجوزهای مربوط به فایل ایجاد می­شود. در صورتیکه علت خطای بوجود آمده عبارت از تغییر محل فایل باشد، باید فایل را پیدا کنید و تنظیمات مربوط به منبع را تغییر دهید.

  1. از طریق انتخاب دکمه Transform Data در پاور بی آی، Power Query را باز کنید.
  2. کوئری که منجر به ایجاد خطا شده است را مشخص نمایید.
  3. در قسمت پایین و چپ Query Settings، نماد چرخ دنده در کنار Source را انتخاب کنید.

مراحل رفع خطای could not find file

4. موقعیت فایل را به موقعیت جدید تغییر دهید.

مرحله آخر رفع خطای could not find file

خطاهای مربوط به نوع دیتا

برخی در مواقع حین وارد کردن دیتا به پاور بی آی، یک سری ستون­ها به صورت خالی نمایش داده می­شوند. این مورد بدلیل عدم تفسیر نوع دیتا در پاور بی آی ایجاد می­شود. رفع این خطا صرفا از طریق منبع دیتا امکانپذیر می­باشد. برای مثال در صورتیکه شما دیتا را از SQL Server وارد کنید و یک سری از ستون­ها خالی باشند، می توانید دیتا را به نوع دیتای صحیح در کوئری تبدیل کنید.

به جای استفاده از کوئری زیر:

SELECT CustomerPostalCode FROM Sales.Customers

از این کوئری استفاده نمایید:

SELECT CAST(CustomerPostalCode as varchar(10)) FROM Sales.Customers

شما از طریق مشخص کردن نوع مناسب و صحیح در منبع داده­ای می­توانید بسیاری از این نوع خطاهای مربوط به منبع داده­ای رایج را رفع نمایید.

ممکن است در پاور بی آی با انواع مختلفی از خطاها مواجه شوید که از طریق سیستم­های منبع دیتای متنوعی ایجاد می­شود که دیتای شما در آنجا قرار دارد. در صورتیکه خطای پیش آمده غیر از موارد بیان شده در این مقاله باشد، برای پیدا کردن راه حل مربوط به خطای خودتان می توانید متن خطای خودتان را در اسناد مایکروسافت جستجو و راه حل مربوط به رفع این نوع خطا را پیدا کنید.

ممنون که تا آخر این مطلب همراه ما بودید.

در قسمت بعدی به آماده سازی آزمایشگاهی داده ­ها در Power BI Desktop خواهیم پرداخت.

 

مشترک شدن
Notify of
guest

12 نظرات
نظردهی درون متنی
مشاهده همه نظرات
محمد

سلام وقت بخیر
من چند داده با فرمت کلی از اکسل وارد پاور بی می کنم برای فقط101 رکرود ایراد می گیرد. با کپی کردن فرمت و بردن توی محیط مختلف حل نمی شود لطفا راهنمایی فرمایید . متشکرم

امیر دایی

خیلی مساله رو کلی توضیح دادید. برای رکوردهایی که ایراد میگیره، توی پاور کوئری روی سلول error کلیک کنید و متن خطا رو ارسال کنید.

محمد

سلام متشکرم خطای زیر
DataFormat.Error: We couldn’t parse the input provided as a DateTime value.
Details:
  1397/06/31
فرمت قبل از بردن به پاور بی ای هم تکست می کنم ولی بازم درست نمیشه.

امیر دایی

فرمت موقع بردن به پاور بی آی مهم نیست. فرمت بعد از اینکه داخل پاور کوئری لود می کنید نباید روی date باشه.

ژینوس

با سلام
در موقع REFRESH کردن ییام OLE DB or ODBC error: Type mismatch. (Exception from HRESULT: 0x80020005 (DISP_E_TYPEMISMATCH)) داده میشود!
ممنون میشم راهتمائی کنید.

امیر دایی

سلام
باید پیام اتصالی که ساختید رو توضیح بدید که از چه نوعی هست و دقیقا چه کارهایی انجام دادید.

پدرام کدخدایی

با سلام و وقت بخیر؛

هنگام رفرش دیتا با خطای Loading blocked by failures with other queries. برخورد می کنم، ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

امیر دایی

یکی از کوئری های شما که قبل از سایر کوئری ها لود میشه دارای مشکل هست. توی لیست کوئری موقع رفرش مشخص هست کدام کوئری هست. اونو توی پاور کوئری باز کنید و مشکل رو حل کنید.

مسعود

سلام وقت بخیر.
هنگام فرخوانی داده ، گزینه load کمرنگ هست و امکان کلیک کردن بوجود نمیاد و فایل داده باز نمیشه

امیر دایی

سلام
اگر با پاور کوئری آشنا نیستید اول آموزش ها رو ببینید. ولی احتمالا مشکل شما از اینجا هست که در پنجره باز شده از سمت چپ، شیت یا جدولی رو انتخاب نکردید.

شهاب دهقان

DataFormat.Error: The input couldn’t be recognized as a valid Excel document.
Details:
  Binary

سلام وقت بخير.اين پيغام برا رفعش چه كاري باي انجام داد.سپاس

امیر دایی

باید توضیح بدید دقیقا چه کار انجام دادید که به این خطا برخورد کردید.