4.9/5 - (7 امتیاز)

یکی از نکاتی که اغلب توسط کاربران اکسل نادیده گرفته میشود و اغلب افرادی که با اکسل کار میکنند حتی از وجود آن حتی باخبر هم نیستند، الگوهای آماده اکسل است. زمانی که اکسل 2016 را باز میکنید، به جز گزینه انتخاب کاربرگ خالی(blank workbook) گزینه های دیگری نیز وجود دارد که به صورت کاربردی و به منظور انجام مقاصد مختلف توسط مایکروسافت طراحی شده است و شما میتوانید از این الگوهای آماده اکسل استفاده کنید.

این الگوها در اکثر زمینه های مورد نظر کاربران از برنامه درسی دانش آموزان تا برنامه های رژیم غذایی  و تقویم های مختلف و هر موضوعی که فکر کنید را شامل میشوند و استفاد از آن میتواند در موارد زیادی نیازهای شما رفع کند. در این قسمت از دوره فرمول نویسی پیشرفته در اکسل ، الگوی مربوط به رژیم غذایی برای مردان و زنان را بعنوان نمونه بررسی کرده ایم.

در صورتی که الگوی مورد نیاز شما در بین لیست الگوهای موجود وجود ندارد، میتوانید با استفاده از باکس جستجویی که پیش بینی شده است، تم مورد نظر خود را جستجو کنید و آن را دانلود کنید. نیازی نیست حتما از این الگوها بعنوان فایل نهایی استفاده کنید. این فایل های قابل تغییر هستند و شما میتوانید بر اساس نیاز و البته سلیقه خود آنها را اصلاح کنید یا با مشاهده چندین الگو، از آنها ایده بگیرید و سپس فایل مورد نظر خود را طراحی کنید.

در این قسمت از دوره فرمول نویسی پیشرفته و در حین پرداختن به موضوع الگوهای آماده اکسل ، گزینه های دیگری مثل trace precedents و trace dependents نیز از تب  Formula اکسل بررسی شده است. در قسمت های مختلف این دوره تلاش میکنیم در حین پرداختن به موضوعات مختلف، استفاده از گزینه ها و قابلیت های مختلف اکسل را نیز به تدریج بررسی کنیم.
برای مشاهده قسمت قبل دوره فرمول نویسی پیشرفته در اکسل میتوانید مطلب ” تعریف گروهی نام ها در اکسل” را مشاهده کنید. 

مشاهده با کیفیت 720

مدت زمان 9 دقیقه
دسته بندی

دوره فرمول نویسی پیشرفته در اکسل

مشترک شدن
Notify of
guest

2 نظرات
نظردهی درون متنی
مشاهده همه نظرات
حسن

سلام میخواهیم در یک تراز نامه یک بانک در سال قبل پیش بینی بودجه را انجام دهیم بطوری که با تغییر پارامترهایی از قبیل سپرده های بلند مدت و کوتاه مدت و قرض الحسنه و همچنین تغییر میزان پرداخت تسهیلات ، سود شعبه را محاسبه کنیم اما چون پرداخت تسهیلات و سود حاصله در طول سال انجام میشود و. همچنین افزایش سپرده ها نیز در طول سال انجام میشه ، تا حدودی نوشتن یک فرمول برای اینکار سخته آیا راهی وجود داره

امیر دایی

سلام
قبل از اینکه یک مسئله حل بشه باید به صورت کامل بست و شرح داده بشه. وقتی روش کار مشخص شد می تونید مسئله رو حل کنید.
این مدل مسائل قاعدتا با یک فرمول حل نمیشه و باید ترکیبی از فرمول ها و روش ها مورد استفاده قرار بگیره.