4.9/5 - (8 امتیاز)

چند قسمت اخیر از دوره فرمول نویسی پیشرفته در اکسل را به مبحث نام گذاری محدوده ها در اکسل و تعریف نام  پرداخته ایم. دیدیم که میتوان با تعریف نام ها در اکسل، فرمول نویسی را تا حد زیادی بهبود بخشید و البته کار با اکسل را آسانتر کرد. اما شرایطی وجود دارد که شما می بایست چندین و چند نام در ورک بوک خود تعریف کنید و استفاده از شیوه های گفته شده برای تعریف نام در اکسل بسیار زمان بر خواهد بود. در این شرایط می بایست از تکنیک تعریف گروهی نام ها در اکسل استفاده کنید.

در صورتی که مطالب قبل در زمینه تعریف نام در اکسل را مطالعه نکرده اید میتوانید به صفحات زیر مراجعه کنید:

برای تعریف گروهی نام ها در اکسل می بایست از گزینه Create from selection از تب Formula و گروه Defined names استفاده کنید. فرض کنید که لیستی از اسامی همراه با آمارهای فروش را در ماههای مختلف در اختیار دارید و میخواهید نام هر نفر و آمارهای او در ماههای سال را بعنوان یک نام ذخیره کنید. برای انجام این کار کافیست کل محدوده اسامی افراد و داده های مربوط به آنان را انتخاب کنید و از گزینه گفته شده استفاده کنید.

البته روش انجام کار به صورت روشن در فیلم آموزشی این قسمت از دوره فرمول نویسی پیشرفته آورده شده و در اینجا فقط برای آشنایی کلی با روش تعریف گروهی نام ها در اکسل ، اشاره شده است. استفاده از این روش، سرعت شما در تعریف نام ها در اکسل را بسیار افزایش میدهد. این روش بیشتر برای ایجاد لیست های چند سطحی در اکسل کاربرد دارد

 

برای مشاهده قسمت قبل دوره فرمول نویسی پیشرفته در اکسل میتوانید مطلب ” استفاده از فرمول نویسی در تعریف نام در اکسل ” را مشاهده کنید. 

مشاهده با کیفیت 720

مدت زمان 4 دقیقه
دسته بندی

دوره فرمول نویسی پیشرفته در اکسل

مشترک شدن
Notify of
guest

0 نظرات
نظردهی درون متنی
مشاهده همه نظرات