4.9/5 - (12 امتیاز)

کم کم به قسمت های آخر فصل اول دوره فرمول نویسی پیشرفته در اکسل می رسیم و سعی میکنیم مطالبی که در از ابتدای این فصل گفته شد را به صورت ترکیبی مطرح کنیم تا هم یادآوری مجدد صورت گیرد و هم باعث انسجام مطالب گفته شده شود و به خوبی برای فصل آینده که مطالب شکل پیشرفته تری به خود می گیرد آماده شوید. در این قسمت در مورد ترکیب تابع Sumif با تابع Or در اکسل صحبت خواهیم کرد.
احتمالا شما به خوبی با تابع Sumif و نحوه کار با این تابع در اکسل آشنا هستید. همانطور که در قسمت های گذشته گفته شد تابع Sumif یک تابع ترکیبی از تابع Sum و IF در اکسل است که مقدار مجموع را بر اساس شرط های مختلف بدست می آورد. برای مطالعه بیشتر در زمینه تابع Sumif مطلب “ چگونگی استفاده از SUMIF در اکسل” را مطالعه کنید.
تابع OR نیز یکی از توابع منطقی اکسل است که زمانی از آن استفاده میشود که بخواهیم یک مقدار در صورت صحیح بودن حداقل یکی از شروط مطرح شده برگردانده شود. در صورتی که با تابع OR آشنا نیستید قبل از مشاهده فیلم آموزشی مربوط به این قسمت، مطلب ” معرفی تابع and و or در اکسل” را مطالعه کنید.
اما در این قسمت میخواهیم از ترکیب تابع Sumif با تابع Or به صورت آرایه ای در اکسل استفاده کنیم و ببینیم چگونه میتوان در لیستی از مقادیر، مقادیر مربوط به افراد مورد نظر را جستجو کرد، با هم جمع زد و مقدار مجموع را برگرداند و همه این اتفاق ها در یک فرمول و در یک سلول رخ دهد. همانطور که مشاهده خواهید کرد در اینجا نیز استفاده از مکانیزم آرایه ها در اکسل و فرمول های آرایه ای کمک بزرگی به حل مسائل و رفع مشکلات در اکسل میکند.

برای مشاهده قسمت قبل دوره فرمول نویسی پیشرفته در اکسل میتوانید مطلب ” کاربرد کاراکترهای wildcard در اکسل ” را مشاهده کنید. 

اکسل را خوب یاد بگیرید.برای ورود به کانال تلگرامی ما کافیست کلیک کنید.

مشاهده با کیفیت 720

مدت زمان 6 دقیقه
دسته بندی

دوره فرمول نویسی پیشرفته در اکسل

مشترک شدن
Notify of
guest

1 نظر
نظردهی درون متنی
مشاهده همه نظرات
trackback

[…] دوره فرمول نویسی پیشرفته در اکسل میتوانید مطلب ” ترکیب تابع Sumif با تابع Or به صورت آرایه ای ” را مشاهده […]