4.8/5 - (9 امتیاز)

اگر به صورت مستمر با ما همراه بوده باشید حتما اطلاع دارید که چند قسمت گذشته دوره فرمول نویسی پیشرفته به موضوع بررسی انواع خطا در اکسل اختصاص داده شده است و خطاهای مختلفی که ممکن است در کارهای خود در اکسل با آن روبرو شوید به صورت کامل و مفصل مورد بررسی قرار گرفت. در این قسمت که آخرین قسمت مربوط به خطاهاست، خطای NA# در اکسل را بررسی خواهیم کرد و توضیحات مختصری در مورد خطای NUM# در اکسل ارائه خواهد شد.

اصولا خطای NA# در اکسل زمانی رخ میدهد که مقداری که توسط یکی از توابع جستجوگر مثل  VLOOKUP مورد جستجو قرار گرفته شده است، در بازه سلولی تعریف شده یافت نشود.این خطا معمولا و در اکثر موارد در فرمول های حاوی توابع VLOOKUP، HLOOKUP، LOOKUP و match رخ میدهد.

اما خطای NUM# در اکسل زمانی رخ میدهد که مقدار عددی قرار داده شده در درون یک فرمول مقدار معتبری نباشد. خطای NUM اغلب زمانی رخ میدهد که یک مقدار عددی را با استفاده از فرمت های عددی در درون فرمول قرار داده اید که این فرمت ها برای تابع خاصی که در حال استفاده از آن هستید، معتبر نباشند. برای مثال شما نمیتوانید از مقدار 1,000$ بعنوان یک عدد در فرمول های خود استفاده کنید زیرا اکسل علامت دلار را بعنوان کاراکتر ثابت کننده آدرس و کاما را بعنوان کاراکتر تفکیک کننده پارامترها در نظر می گیرد و در نتیجه خطای NUM برگردانده میشود. برای درک بهتر موضوع و مشاهده توضیحات همراه با مثال در زمینه این دو  خطا،  فیلم آموزشی مربوط به این قسمت از دوره فرمول نویسی پیشرفته در اکسل را مشاهده کنید.

اکسل را خوب یاد بگیرید.برای ورود به کانال تلگرامی ما کافیست کلیک کنید.

برای مشاهده قسمت قبل دوره فرمول نویسی پیشرفته در اکسل میتوانید مطلب ” خطای !name# در اکسل” را مشاهده کنید. 

مشاهده با کیفیت 720

مدت زمان 3 دقیقه
دسته بندی

دوره فرمول نویسی پیشرفته در اکسل

مشترک شدن
Notify of
guest

0 نظرات
نظردهی درون متنی
مشاهده همه نظرات