4.6/5 - (7 امتیاز)

یکی از موضوعاتی که در ترکیب توابع و نوشتن فرمول های منطقی پیچیده بسیار اهمیت دارد، وجود درک صحیح از منطق true و false در فرمول های اکسل است. در این قسمت و در ادامه مسئله مطرح شده در قسمت قبل از دوره فرمول نویسی پیشرفته در اکسل تلاش میکنیم درک صحیحی از این موضوع را با استفاده از یک مثال ساده برای شما ایجاد کنیم.

در حالت کلی، تعدادی از توابع اکسل مثل And و OR که به توابع منطقی معروف هستند، به جای برگرداندن یک عدد بعنوان جواب مثل بسیاری از توابع اکسل، یک آزمون منطقی را انجام میدهند و در صورت صحیح بودن آن آزمون، مقدار true و در غیر اینصورت مقدار False را برمیگردانند. اما پر واضح است که این مقادیر قابل ارائه به کاربر نیستند بلکه در اکثر موارد از این توابع برای نوشتن فرمول های ترکیبی استفاده میشود.

در ساده ترین حالت همیشه در اکسل مقدار true برابر با 1 و مقدار false برابر با 0 در نظر گرفته میشود و این همان منطق طلایی است که بسیاری از فرمول های پیچیده اکسل بر اساس این منطق نوشته میشوند. در این قسمت تلاش میکنیم منطق true و false در فرمول های اکسل را روشن کنیم. در قسمت ها و فصل های آینده مکرر از منطق  true و false در نوشتن فرمول ها استفاده خواهیم کرد.

برای مشاهده قسمت قبل دوره فرمول نویسی پیشرفته در اکسل میتوانید مطلب ” تابع IF آرایه ای در اکسل ” را مشاهده کنید. 

مشاهده با کیفیت 720

مدت زمان 5 دقیقه
دسته بندی

دوره فرمول نویسی پیشرفته در اکسل

مشترک شدن
Notify of
guest

2 نظرات
نظردهی درون متنی
مشاهده همه نظرات
امیربیگی

سلام وقت بخیر من یه اکسل درست کردم برای چک هام برای پیگیری ثبت چک های صیادی وقتی جلوی هرچک عدد 1 تا 3 رو میزنم رنگ اون سطر به ترتیب زرد یعنی در حال پیگیری سبز یعنی ثبت شده و قرمز یعنی باید عودت بدیم چکو حالا فرمولی میخوام که داخل یه شیت دیگه خودش اتومات جلوی هر چک عدد 3 رو میذارم اطلاعات چکو داخل اون جدول وارد کنه که چک های عودتی جا بشه ولی به صورت اتومات هر چکو عدد 3 قرار دادم ببره تو اون شیت کپی کنه

امیر دایی

سلام اگر از اکسل 2021 به بعد استفاده می کنید می تونید از تابع filter در اکسل استفاده کنید.