4.9/5 - (9 امتیاز)
در این مطلب، شما با اتصال به یک پایگاه داده ACCESS و استفاده از یک CUSTOM QUERY داده های مورد نظر را وارد ورک بوک پاور پیوت (POWER PIVOT)خود میکنید.پایگاه داده ACCESS یک منبع داده ای رابطه ای است. پاور پیوت (POWER PIVOT) میتواند داده ها را از مجموعه متنوعی از منابع رابطه ای از قبیل: SQL SERVER، ORACLE، SYBASE، INFORMIX، DB2، TERAFATA، … فراخوانی کند.

نکته:

این مطلب یک قسمت از سری مطالب مربوط به پاور پیوت(power pivot) در اکسل است . برای یادگیری تمام این سری مطالب و انجام تمرین های مربوط به هر مطلب نیاز به مجموعه داده های نمونه پاور پیوت(power pivot) خواهید داشت. برای دریافت این مجموعه داده، میتوانید با وارد کرد ایمیل خود در کادر زیر آن را دانلود کنید. . این داده ها، مربوط به شرکت فرضی به نام Contoso می باشد و در پایگاه داده Access و ورک شیت های اکسل ذخیره سازی شده است.

[email-download download_id=”4444” contact_form_id=”4438”]

فهرست مطالب آموزش های پاور پیوت را در لینک زیر مشاهده کنید:

فیلم و آموزش پاور پیوت در اکسل و پاور بی آی

برای اضافه کردن داده به پاور پیوت از پایگاه داده Access می بایست ابتدا به پایگاه داده متصل شوید، فایل query را تعیین مکان کنید و سپس آن را اجرا کنید تا داده ها به ورک بوک power pivot شما اضافه شوند.

به یاد داشته باشید که برای استفاده داده ها در تحلیل های خود می بایست بین داده های پایگاه داده ای Access و دیگر داده های موجود در ورک بوک خود ارتباط برقرار کنید. نحوه ایجاد ارتباط بین داده ها در مطالب آینده ارائه خواهد شد.

ایجاد اتصال با پایگاه داده access

1. در پنجره power pivot، در قسمت home، گزینه From Database را انتخاب کنید و سپس بر روی From Access کلیک کنید. Wizard ظاهر شده شما را در اتصال به پایگاه داده راهنمایی میکند. 2. در باکس Friendly connection nameعبارت Product Category Access DB را تایپ کنید. 3. در سمت راست باکس Database name گزینه browse را انتخاب کنید. 4. به قسمتی که در ابتدا فایل نمونه را دانلود کردید بروید و سپس ProductCategories را انتخاب کنید و دکمه open را بزنید. 5. گزینه next را انتخاب کنید.

استفاده از query برای انتخاب داده هایی که می بایست وارد ورک بوک شوند

فرایندی که با استفاده از Table Import Wizard اقدام به وارد کردن داده میکردیم را در گذشته توضیح دادیم ( برای مطالعه این قسمت از آموزش میتوانید  مطلب (اضافه کردن داده به پاور پیوت (power pivot) با استفاده از Table Import Wizard) را مطالعه کنید). در این مطلب شما می آموزید که چگونه با استفاده از custom query اقدام به وارد کردن داده از پایگاه داده Access به ورک بوک خود کنید. شما میتوانید برای انتقال داده ها خود یک query را به ورک بوک اضافه کنید، متن یک query موجود را copy/paste کنید یا با استفاده از query builder یک Query جدید بنویسید. در این مطلب شما Query را وارد خواهید کرد که از بخش IT سازمان برای شما ارسال شده است.

برای استفاده از ابزار طراح query (query designer tool) گام های زیر را طی کنید.

1. پس از مرحله دوم قسمت توضیح داده شده در بالا گزینه Write a query that will specify the data to import را انتخاب کنید و next را بزنید. 2. در باکس Friendly Query Name عبارت Product Category Query را تایپ کنید. 3. گزینه design را انتخاب کنید تا دیالوگ باکس Query Builder باز شود. 4. گزینه import را انتخاب کنید و به قسمتی بروید که داده های نمونه را در آنجا ذخیره کرده اید. 5. در صورتی که لیست فایل را مشاهده نمی کنید، فلش پائین فایل را کلیک کنید و All files  را انتخاب کنید. 6. SQLQuery را انتخاب کنید و open را بزنید. عبارت sql در پنجره ظاهر میشود. این Query تمام داده های جدول ProductCategory را به جز اقلام GAMES and TOYS و HOME APPLIANCES را منتقل میکند. 7. به ترتیب گزینه های  validate ،finish و ok را کلیک کنید. خلاصه ای از ستون هایی که وارد ورک بوک کرده اید نشان داده خواهد شد. 8. زمانی که عملیات انتقال داده به پایان رسید، گزینه close را انتخاب کنید. داده ها در جدولی جدید به نام query در ورک بوک power pivot شما نشان داده میشوند. شما میتوانید با refresh کردن داده ها آنها را به روز رسانی کنید. 9. شما میتوانید با راست کلیک بر روی پنجره query و انتخاب rename آن را تغییر نام دهید. عبارت ProductCategory را تایپ کنید و ok را بزنید. در صورت ظاهر شدن دیالوگ باکس ok را بزنید.

مشترک شدن
Notify of
guest

2 نظرات
نظردهی درون متنی
مشاهده همه نظرات
عاطفه

سلام .
لینک مربوط به مجموعه داده های نمونه پاور پیوت مشکل دارد. چطور میتوانم دانلود کنم

امیر دایی

سلام
اصلاح شد می تونید دانلود کنید.