4.9/5 - (9 امتیاز)
در این مطلب با نحوه اضافه کردن داده با کپی کردن آن از یک ورک شیت اکسل و paste کردن آن در یک ورک بوک پاور پیوت( power pivot ) آشنا خواهید شد.

نکته:

این مطلب یک قسمت از سری مطالب مربوط به پاور پیوت(power pivot) در اکسل است . برای یادگیری تمام این سری مطالب و انجام تمرین های مربوط به هر مطلب نیاز به مجموعه داده های نمونه پاور پیوت(power pivot) خواهید داشت. برای دریافت این مجموعه داده، میتوانید با وارد کرد ایمیل خود در کادر زیر آن را دانلود کنید. . این داده ها، مربوط به شرکت فرضی به نام Contoso می باشد و در پایگاه داده Access و ورک شیت های اکسل ذخیره سازی شده است.

[email-download download_id=”4444” contact_form_id=”4438”]

فهرست مطالب آموزش های پاور پیوت را در لینک زیر مشاهده کنید:

فیلم و آموزش پاور پیوت در اکسل و پاور بی آی

Copy/paste کردن از یک ورک شیت خارجی

بخش فروش َشرکت Contoso دارای  فایل اکسلی است که اطلاعات در مورد محدوده های جغرافیایی که محصولات contoso در آن به فروش می رسد، در آن موجود است. شما میتوانید اطلاعاتی را که لازم دارید از این ورک شیت کپی کنید و به ورک بوک power pivot خود paste کنید.

برای انجام copy/paste گام های زیر را طی کنید:

  1. به قسمتی در کامپیوتر خود که فایل نمونه را دانلود کرده اید بروید و بر روی فایل  Geography دابل کلیک کنید. یک صفحه جدید اکسل باز میشود .
  2. سلول های A1:j675 را هایلایت و کپی کنید( از جمله ردیف مربوط به عناوین ستون ها)

نکته: فقط همین محدوده از سلول ها را انتخاب کنید. انتخاب تمام ستون ها و ردیف ها  باعث انتقال سلول های خالی به power pivot میشود که ممکن است در ایجاد ارتباط بین داده ها شما را دچار مشکل کند.

  1. به پنجره power pivot برگردید، در تب home گزینه paste را کلیک کنید. دیالوگ باکس Paste Preview جدول جدیدی را که ایجاد خواهد شد نمایش میدهد.
  2. در باکس Table Name عبارت Geography را تایپ کنید.
  3. اطمینان حاصل کنید که داده های جدول صحیح هستند و Use first row as column headers انتخاب شده است. جدول جدید در پنجره power pivot ایجاد میشود.

گام بعدی:

اضافه کردن داده به پاور پیوت (power pivot) با استفاده از CUSTOM QUERY

مشترک شدن
Notify of
guest

2 نظرات
نظردهی درون متنی
مشاهده همه نظرات
مسلم

سلام فیلمهای آموزش power pivot را در ارائه نمیدین ؟

امیر دایی

سلام
در سال 98 چند دوره مفصل برگزار می کنیم. ولی رایگان نیستن.