5/5 - (3 امتیاز)

در این مقاله نحوه اتصال به شیت های چندگانه اکسل با استفاده از پاور بی آی و فراخوانی اطلاعات از این منبع داده را ارائه خواهیم کرد.  به منظور  نشان دادن اتصال پاور بی آی  به چند شیت اکسل  اطلاعات را از چند شیت یا جدول فراخوانی میکنیم و در نهایت با استفاده از داده های فراخوانی شده یک نمودار میله ای ایجاد خواهیم کرد.

نحوه اتصال پاور بی آی به چند شیت اکسل

قبل از اینکه شروع کنیم، اجازه دهید اطلاعات موجود در نمونه  فایل اکسل زیر را مشاهده کنیم. از تصویر زیر، شما می توانید مشاهده کنید که اطلاعات ما دارای سه شیت ORDERS، Returns و Users می باشد.

در صورتی که در صفحه Visualization پاور بی آی هستید، در تب home ، روی گزینه Get Data کلیک کنید و excel را همانطور که در زیر نشان داده شده انتخاب کنید. یا گزینه More را انتخاب کنید و Excel را انتخاب کنید

پس از کلیک بر روی زبانه excel، یک پنجره جدید برای انتخاب فایل اکسل از درون سیستم  ما باز خواهد شد. در اینجا، ما فایل نمونه   Superstore را انتخاب میکنیم که در زیر نشان داده شده است.

با گسترش دادن  فایل اکسل  Superstore لیستی از شیت  های موجود در این فایل نمایش داده  میشود.

با انتخاب هر شیت  یا جدول  پیش نمایشی از  داده های درون آن نمایش داده میشود. از تصویر زیر می توانید پیش نمایش گفته شده را مشاهده کنید. اگر شما از داده ها و نوع آنها راضی هستید، دکمه Load را و در غیر اینصورت، روی دکمه Edit کلیک کنید تا تغییرات ایجاد شود.

در حال حاضر ما نمی خواهیم هیچ گونه تغییری در داده ها ایجاد کنیم. بنابراین،  بر روی دکمه Load کلیک میکنیم.

لطفا صبر کنید تا عملیات بارگذاری تکمیل گردد.

حالا شما می توانید تمام ستون های وارد شده از فایل اکسل را در بخش Fields مشاهده کنید. همانطور که می بینید، مشکلی که وجود دارد این است که پاور بی ای نام ستون را از ردیف اول برداشت نکرده است.

در تب home  روی Use First Row as Headers کلیک کنید.

تمام شد . ما داده ها را از چندین شیت اکسل در پاور بی آی  بارگذاری کردیم. در مرحله آخر همانطور که در ابتدای مطلب گفته شد یک نمودار میله ای از داده های فراخونی شده ایجاد میکنیم. در روزهای آینده و در مطالب مربوط به نمودارها در بی آی، به صورت کامل به چگونگی کار با انواع نمودار در پاور بی آی خواهیم پرداخت.

مشترک شدن
Notify of
guest

2 نظرات
نظردهی درون متنی
مشاهده همه نظرات
نوید

سلام
چه شکلی میشه از ی جدول توی پاور بی ای خروجی اکسل گرفت؟

امیر دایی

سلام اگر دیتای شما حجمش کم هست کافی هست که در data view روی جدول مورد نظر راست کلیک کنید و گزینه copy رو انتخاب کنید و توی اکسل paste کنید. اگر حجم دیتا زیاد هست، باید پورت نرم افزار پاور بی آی توی سیستم خودتون پیدا کنید و از طریق اکسل به دیتا متصل بشید. برای پیدا کردن پورت کافی هست که فایل مورد نظر با نرم افزار پاور بی ای اجرا کنید. نرم افزار dax studio رو دانلود و نصب کنید، بعد از باز کردن نرم افزار فایل های باز شده پاور بی ای تشخیص داده می شن.… مطالعه بیشتر »