4.9/5 - (27 امتیاز)
در مطالب قبل در زمینه آموزش پاور بی آی ( power BI) با کلیت این ابزار، کارکردهای فوق العاده  و ویژگی های آن آشنا شدیم.  همچنین در مطالب قبل توضیح دادیم که جریان کار در پاور بی آی به این شکل است که تهیه گزارش ها و داشبورد ها از پاور بی آی دسکتاپ (power BI desktop)، آغاز میشود. سپس این گزارش از desktop به Power BI service منتقل میشود و به شکلی منتشر میشود که کاربران Power BI service و موبایل قادر به استفاده از آن و تعامل با آن باشند. در این مطلب تلاش میکنیم شما را به صورت کلی با اولین مرحله کار در پاور بی آی، یعنی power BI desktop آشنا کنیم.

در صورتی که مطالب قبل را مطالعه نکرده اید میتوانید برای آشنایی اولیه با ابزار پاور بی آی (POWER BI) مایکروسافت مطلب (معرفی ابزار پاور بی آی (power BI)) را مطالعه فرمائید.

به داده های خود متصل شوید؛ هر نوع داده ای

شما میتوانید با استفاده از پاور بی آی دسکتاپ داده های خود را در هرجایی که هستند( به صورت ابری یا on-premise) از قبیل منابع بزرگ داده ای Hadoop و Spark شناسایی کنید. Power BI Desktop با اتصال به صدها منبع داده ( که این تعداد مدام در حال افزایش است)  به شما امکان میدهد بینش عمیقی در مورد سناریوهای مختلف به دست آورید .

داده های خود را به آسانی آماده سازی و مدلسازی کنید.

آماده سازی داده ها میتواند وقت زیادی را از شما بگیرد. ولی با استفاده از مدلسازی Power BI Desktop این مشکل رفع خواهد شد. با استفاده از این ابزار میتونید داده ها را از منابع مختلف داده ای فراخوانی کنید، آنها را پاکسازی ، تبدیل و تجمیع کنید و همه این اتفاقات فقط با چند کلیک ساده رخ میدهد و شما چندین ساعت در هر روز را صرفه جویی میکنید. در مطالب آینده که در زمینه آموزش پاور بی آی منتشر خواهد شد، بیشتر با آماده سازی داده ها در پاور بی آی آَنا خواهید شد.

با آشنایی که با اکسل دارید، تجزیه و تحلیل های پیشرفته ای انجام دهید.

پاور بی آی  و ویژگی های آن مثلquick measures، گروه بندی ، پیش بینی، و خوشه بندی، کاربران کسب و کار را قادر می سازد که به صورت عمیقتری داده ها را واکاوی کنند و الگوهایی را شناسایی کنند که در غیر اینصورت قابل شناسایی نبودند. کاربران پیشرفته با استفاده از زبان فرمول نویسی DAX کنترل کاملی بر روی مدل خود دارند. در صورتی که با اکسل آشنا باشید، در پاور بی آی احساس غربت نخواهید کرد!!

گزارش های تعاملی شخصی سازی شده برای کسب و کار خود ایجاد کنید.

با استفاده از مصورسازی تعاملی گزارش های خیره کننده ای ایجاد کنید. با استفاده از drag&drop و بیش از 85 ابزار دیگر مربوط به مایکروسافت و دیگر شرکای آن، داده های خود را نشریح کنید یا با استفاده از چارچوب تصویری منبع باز  power BI  گزارش ها و داشبوردهای خود را تولید کنید و با استفاده از تم ها، فرمت ها و ابزارهای طراحی موجود در پاور بی آی گزارش خود را طراحی کنید.

تهیه گزارش های تحلیلی برای هرکسی و در هرجایی !

تحلیل های تصویری را در اختیار افرادی قرار دهید که به آن احتیاج دارند. گزارش های سازگار با موبایل را میتوان در هر شرایطی و در هر محلی مورد استفاده قرار داد و این بهترین خبر برای افرادی است که دائما در تکاپو هستند. گزارش های تهیه شده در power Bi desktop را  میتوانید به راحتی در اپلیکیشن ها یا وبسایت های مورد نظر خود منتشر سازید.

مشترک شدن
Notify of
guest

9 نظرات
نظردهی درون متنی
مشاهده همه نظرات
نسیم ا

سلام وقتتون بخیر وشادی
من میخوام در پاور بی ای از ادمک برای نشان دادن درصد بجای نمودار استفاده کنم، ممنون میشوم در صورت امکان توضیح بدهید.
از سایت خوبتون هم تشکر میکنم واقعا کامل و جامع هست.
موفق باشید.

امیر دایی

سلام
می تونید از ویژوال infographic designer custom visual استفاده کنید. از لینک زیر می تونید همه ویژوال های پاور بی آی رو دانلود کنید:
power bi custom visualsنمونه هاش رو می تونید در لینک زیر ببینید:
https://powerbi.microsoft.com/fr-ca/blog/quickly-create-infographics-with-the-infographic-designer-custom-visual-for-power-bi/

امینی

سلام، بسیار متشکرم ، آگاهی لازم را در خصوص این نرم‌افزار با مطالعه این دروس دریافت کردم

امیر دایی

ممنون میشم اگر تجربیاتتون رو هم با توی نظرات با دیگران به اشتراک بذارید.

مينا

سلام وقت بخير.اموزش مدل چينش ستاره اي هم داريد؟؟؟؟ قالب داده

امیر دایی

سلام توی این نوع دیتا مدل شما باید یک جدول تراکنش یا Fact داشته باشید و بقیه جدول ها باید جداول توصیفی یا Dim باشن.

الهام

سلام
فایل آموشی هم دارید؟؟

امیر دایی

سلام
فعلا میتونید از آموزش های متنی که در مورد پاور بی آی در سایت گذاشته شده استفاده کنید.
بایگانی‌ها پاوری بی آی | داشبورد اکسل | اکسل پیشرفته
امیدواریم به زودی بتونیم یک دوره برای این مبحث هم ضبط کنیم.

ساعد

بسیار‌عالی .