5/5 - (8 امتیاز)

تاکنون روش های مختلف و متنوعی برای وارد کردن داده به پاور پیوت بررسی شده است و اگر مطالب وبسایت Skillpro.ir در زمینه پاور پیوت را مطالعه کرده باشید احتمالا تابحال با چهار روش اصلی ورود داده به پاورپیوت اکسل آشنا هستید. در این مطلب نحوه اضافه کردن جدول های اکسل با استفاده از گزینه Add data to model در پاور پیوت را بررسی میکنیم.

این مطلب یکی از مجموعه مطالب سریالی آموزش ابزار پاور پیوت در اکسل است. برای یادگیری کامل این ابزار فوق العاده در اکسل پیشنهاد میکنیم، مطالب را از قسمت اول مطالعه فرمایید

فایل نمونه را نیز که مربوط به کل مجموعه مطالب آموزش پاور پیوت است از لینک زیر دانلود کنید:

[email-download download_id=”4444” contact_form_id=”4438”]

برای اتصال داده های درون ورک شیت اکسل به پاور پیوت می بایست ابتدا این داده ها را به فرمت جدول تبدیل کنید. در این مطلب میخواهیم ورک شیت Stores را از پوشه contoso در فایل تمرین، وارد محیط پاور پیوت کنیم.

بنابراین ابتدا اشاره گر ماوس را بر روی یکی از سلول های محدوده مورد نظر قرار دهید و سپس کلیدهای ترکیبی CTRL+T را فشار دهید. اطمینان حاصل کنید که در پنجره ظاهر شده محدوده مورد نظر به درستی انتخاب شده است و گزینه My table has header انتخاب شده است.

اضافه کردن جدول اکسل به پاورپیوت

هر نامی که برای جدول خود در محیط اکسل انتخاب میکنید در پنجره پاور پیوت هم از همان نام استفاده خواهد شد. بنابراین بهتر است از یک نام معنادار استفاده کنید تا در مراحل بعد دچار ابهام و سردرگمی نشوید. برای انجام این کار در تب Design و گروه properties عبارت Stores را بعنوان نام جدول در باکس name وارد میکنیم.

اضافه کردن جدول اکسل به پاورپیوت

حال داده های شما آماده وارد شدن به پاور پیوت هستند و شما میتوانید در تب power pivot گزینه Add to data model را انتخاب کنید تا جدول stores وارد پاور پیوت شود.

اضافه کردن جدول اکسل به پاورپیوت

برای اطمینان از اتصال جدول به پاور پیوت میتوانید مقدار یکی از سلول های جدول را در محیط اکسل تغییر دهید و سپس به پنجره پاور پیوت برگردید و گزینه refresh را انتخاب کنید. خواهید دید که مقدار مورد نظر در پنجره power pivot نیز تغییر خواهد کرد.

اضافه کردن جدول اکسل به پاورپیوت

برای مطالعه سایر مطالب در زمینه آموزش پاور پیوت (powerpivot) در اکسل میتوانید به صفحه زیر مراجعه کنید:

مشترک شدن
Notify of
guest

0 نظرات
نظردهی درون متنی
مشاهده همه نظرات