5/5 - (2 امتیاز)
شما به عنوان یک تحلیل گر داده  باید تجزیه و تحلیل داده ها را به خوبی یاد داشته باشید. به این منظور باید یک سری آموزش هایی را پشت سر بگذارید. این داده ها می توانند عبارت از اطلاعاتی باشند که به صورت روزمره ایجاد می شوند و در دسترس یک سازمان قرار می گیرند، یا عبارت از داده های مربوط به معاملات در یک پایگاه داده مرسوم باشند، یا داده های دورسنجی مربوط به سرویس های در حال استفاده یا سیگنال هایی باشند که از منابع مختلف (همانند رسانه های اجتماعی) به دست می آیند.

برای مثال کسب و کارهای خرده فروشی امروزی یک حجم وسیعی از اطلاعات را جمع آور و انباشت می کنند که نشان دهنده موارد جستجو شده یا خریداری شده توسط شما، صفحات مشاهده شده در سایت آنها، طبقه کالایی که شما محصولات آن را می خرید، عادات هزینه ای شما و سایر موارد باشد.

برای مشاهده تمام آموزش های پاور بی آی به لینک زیر مراجعه کنید:

دوره رایگان و فیلم آموزش پاور بی آی (power BI)

با توجه به داده ها و اطلاعاتی که امروزه به عنوان استراتژیک ترین دارایی هر کسب و کاری محسوب می شود، چالش اصلی سازمان ها عبارت از شناخت و استفاده از این داده ها به منظور ایجاد تغییر مثبت در هر کسب و کار است. مسیر پشروی سازمان ها برای استفاده از داده ها به صورت صحبح و موثر یک مسیر مداوم است که بر روی توانایی اقدام آنها تاثیرات قابل توجهی دارد.

نحوه استفاده از داده ها

یک کسب و کار خرده فروشی باید بتواند از حجم گسترده اطلاعات و داده های خودش به نحو موثری استفاده کند که برخی از این موارد عبارتند از:

  • ردیابی موجودی
  • شناسایی رفتارهای خرید
  • مشخص کردن تمایلات و الگوهای کاربر
  • خریدهای پیشنهادی
  • مشخص کردن بهینه ترین قیمت
  • شناسایی کلاهبرداری و پیشگیری کردن از آن

علاوه بر این ممکن است شما به دنبال پیدا کردن الگوهای فروش روزانه / ماهانه باشید. بخش های مختلف مربوط به داده هایی که ممکن است شما بررسی کنید شامل روز به روز، هفته به هفته و ماه به ماه باشد تا بتوانید فروش ها را در بازه های مشابه بررسی کنید (برای مثال فروش هفته آخر این سال را با سال پیش مقایسه کنید).

نکته کلیدی برای بدست آوردن این اطلاعات عبارت از داشتن توانایی لازم برای شرح دادن اطلاعات یا داستان گویی می باشد. در دنیای تجارت رقابتی و سریع امروزی یک گزارش سازنده عبارت از گزارشی می باشد که بر اساس داده های موجود، موارد مفید برای انجام اقدامات لازم توسط رهبران را بیان کند. تصمیم گیرندگان تجاری برای داشتن تصمیمات تجاری بهتر به داستان ها و شرح های دقیق نیاز دارند. هر چقدر که یک کسب و کار سریعتر بتواند تصمیمات دقیقی بگیرد، رقابتی تر خواهد بود و مزیت های بهتری خواهد داشت. بدون داشتن یک داستان شناخت پیام های موجود در داده ها به راحتی امکان پذیر نخواهد بود.

چالش های موجود در کسب و کارهای امروزی

با این وجود داشتن داده به تنهایی مفید نمی باشد. شما باید قادر به انجام اقداماتی متناسب با داده باشید تا بتوانید تغییرات مناسبی را در یک کسب و کار ایجاد کنید. این اقدام می تواند شامل تخصیص مجدد مناسب در یک کسب و کار بمنظور تأمین یک نیاز، یا شناسایی یک رقابت ناموفق و شناخت زمان مناسب برای ایجاد تغییرات باشد. در این موقعیت ها است که بیان کردن یک شرح و داستانی با توجه به داده اهمیت پیدا می کند.

چالش بعدی که کسب و کارهای امروزی با آن مواجه هستند عبارت از شناخت و استفاده از داده ها به نحوی می باشد که بر روی کسب و کار آنها و در نهایت نتیجه نهایی آنها تأثیر داشته باشد. شما باید توانایی کافی را برای بررسی داده ها و تسهیل تصمیمات تجاری قابل اعتماد داشته باشید. بعد از آن باید بتوانید شاخص های موجود را بررسی کنید و درک صحیحی از معنای این شاخص ها داشته باشید.

ممکن است این نیازها نگران کننده باشد، ولی یک موردی می باشد که می توانید آن را انجام دهید. اولین کاری که باید انجام دهید عبارت از استخدام کردن کارشناسان داده (همانند مهندسان داده و متخصصان داده) در سازمان خودتان است تا در بدست آوردن داده هایی که باید تحلیل کنید، به شما کمک کنند. از این کارشناسان بخواهید که در بررسی داده ها به شما کمک کنند.

مسیر شما در بیان کردن یک داستان همچنین بستگی به ساختاری دارد که فرهنگ داده در سازمان شما دارد. هر چند که بیان کردن یک داستان اهمیت زیادی دارد، جایی که این داستان بیان می شود هم اهمیت زیادی دارد چرا که در مورد بیان کردن داستان به افراد مناسب اطمینان ایجاد می کند. علاوه بر این باید مطمئن شوید که این افراد درک صحیحی از داستان شما دارند و مطلع باشند که در چه جایی می توانند آن را پیدا کنند؛ این مورد بخشی از تعاملات عادی می باشد.

هدف از تجزیه و تحلیل داده

هدف از تحلیل داده از بین بردن این چالش ها و موارد مشکل زا و در نهایت کمک کردن به کسب و کارها به منظور پیدا کردن درک صحیح و مشخص کردن ارزش مخفی موجود در حجم وسیعی از اطلاعات از طریق داستان گویی می باشد. در صورتیکه شما آمادگی لازم را داشته باشید، در مراحل بعدی نحوه استفاده و اعمال مهارت های تحلیلی را یاد خواهید گرفت و در نهایت از طریق بیان کردن داستان هایی بر مبنای داده ها و مشخص کردن فرهنگ داده به مرحله فراتر از ارائه گزارش خواهید رسید و یک تأثیر مثبتی بر روی سازمان خودتان خواهید داشت.

مشترک شدن
Notify of
guest

0 نظرات
نظردهی درون متنی
مشاهده همه نظرات