5/5 - (2 امتیاز)
در این بخش یک مقدمه ای در مورد نرم افزار مایکروسافت پاور بی آی به شما ارائه می شود. انتظار بر این است که شما در این مرحله کلیت پاور بی آی و سه مولفه اصلی آن را بخوبی درک کنید.

بخش مقدمه

مایکروسافت پاور بی آی یک مجموعه از خدمات، برنامه ها و رابط های نرم افزاری است که هدف از آنها به دست آوردن یک ارتباط منطقی، کلی و موثر مابین یک سری منابع داده ای نامرتبط است. چه در صورتیکه اطلاعات شما به سادگی یک صفحه اکسل باشد و چه در صورتیکه منابع اطلاعاتی شما انباره های داده ای هیبریدی مبتنی بر فضای ابری باشد، پاور بی آی این امکان را به شما می دهد تا به راحتی به منابع داده ای خودتان دسترسی داشته باشید، موارد مهم آن را نشان دهید (یا پیدا کنید) و آنها را با هر کس یا هر شرکتی به اشتراک بگذارید.

پاور بی آی اکسل

برای مشاهده تمام آموزش های پاور بی آی به لینک زیر مراجعه کنید:

دوره رایگان و فیلم آموزش پاور بی آی (power BI)

پاور بی آی یک نرم افزار ساده و سریع است و می تواند یک سری ارتباطات و تصویرهای سریعی را از اکسل یا یک پایگاه داده محلی ایجاد کند. با این وجود پاور بی آی یک نرم افزار قوی و بسیار مهمی است که نه تنها برای مدل بندی گسترده و تحیل های سریع و آنی مناسب می باشد، بلکه همچنین می توان به صورت سلیقه ای و سفارشی آن را گسترش داد. از این رو می توان از پاور بی آی بعنوان یک ابزاری برای گزارش شخصی و همچنین به عنوان یک موتور تحلیلی و تصمیم گیری استفاده کرد که پشتیبان پروژه ها، تقسیم بندی ها یا کل شرکت ها می باشد.

در صورتیکه شما یک تازه کار در حوزه پاور بی آی باشید، مقالات ما به شما کمک خواهد کرد تا از پاور بی ای به صورت حرفه ای استفاده کنید. همچنین در صورتیکه شما از مدت ها پیش با این نرم افزار آشنایی داشته باشید، با استفاده از مقالات ما می توانید ارتباط موجود مابین مفاهیم مختلف را کشف کنید و کمبودهای خودتان را جبران کنید.

بخش های مختلف پاور بی آی

پاور بی آی شامل یک برنامه دسکتاپی مایکروسافت ویندوز (که پاور بی آی دسکتاپ نامیده می شود)، یک SaaS (نرم افزاری به صورت سرویس که سرویس پاور بی آی نامیده می شود) و همچنین یک سری برنامه های پاور بی آی موبایلی می باشد که در هر نوع گوشی یا نرم افزار اندروید، ویندوز و iOS می توان استفاده کرد.

بخش های مختلف پاور بی آی اکسل

این سه ابزار موجود (دسکتاپی، سرویس و نرم افزارهای موبایلی) ایجاد شده اند تا کاربران بتوانند یک سری ارتباطات و نگرش هایی را به نحوی که بیشتری کارایی را برای آنها یا نقششان داشته باشد، ایجاد کنند، به اشتراک بگذارند و مورد استفاده قرار دهند.

پاور بی آی به چه نحوی خودش را با نقش و مسئولیت شما انطباق می دهد؟

دیدگاه شما نسبت به پاور بی آی می تواند بستگی به نقشی داشته باشد که شما در یک تیم یا پروژه دارید. همچنین افراد دیگری که یک سری نقش ها و مسئولیت های متفاوتی دارند، می توانند به شکل های مختلفی از پاور بی آی استفاده کنند که این موارد نشان دهنده قابلیت های فوق العاده این ابزار می باشد.

برای مثال شما می توانید گزارشات و داشبوردها را با استفاده از پاور بی آی سرویس مشاهده کنید و تنها استفاده شما از پاور بی آی فقط همین مورد باشد. ولی همکارانی که گزارش عددی یا تجاری به شما ارائه می دهند،  می توانند استفاده گسترده تری از پاور بی آی دسکتاپ داشته باشند (و گزارشات پاور بی آی دسکتاپ را به پاور بی آی سرویس ارائه دهند و در مرحله بعدی شما از این گزارشات استفاده کنید). همچنین همکار دیگر شما در بخش فروش بمنظور ارائه نحوه پیشرفت فروش و تشریح دادن جزئیات مربوط به فروش در بخش های مختلف می تواند از نرم افزار موبایلی پاور بی آی استفاده کند.

علاوه بر این شما بر اساس هدفی که دارید یا نقشی که در یک پروژه یا همکاری دارید، می توانید در زمان های مختلف از تمامی ابزارهای موجود در پاور بی آی استفاده کنید.

این امکان وجود دارد که شما برای مشاهده نحوه رشد موجودی و تولید از یک داشبورد آنی (یا لحظه ای) استفاده کنید و همچنین می توانید برای ارائه گزارش آمارهای مصرف کنندگان به همکاران خودتان از پاور بی آی دسکتاپ استفاده نمایید. نحوه استفاده شما از پاور بی آی بستگی به ویژگی یا سرویس پاور بی آی دارد که بهترین ابزار موجود برای موقعیت شما می باشد. با این وجود هر یک از بخش های مربوط به پاور بی آی در دسترس شما قرار دارد و به همین دلیل این نرم افزار یک نرم افزار منعطف و جذابی است.

در بخش های بعدی سه مولفه بیان شده (دسکتاپ، سرویس و برنامه های موبایل) همراه با جزئیات بیان خواهند شد. همچنین ما در فصل های بعدی یک سری گزارشاتی را در پاور بی آی دسکتاپ ایجاد خواهیم کرد، آنها را در سرویس به اشتراک خواهیم گذاشت و در نهایت آنها را در موبایل شما نمایش خواهیم داد.

دانلود پاور بی آی دسکتاپ

شما می توانید پاور بی آی دسکتاپ را از طریق وب یا از طریق مایکروسافت استور در زبانه ویندوز دانلود کنید.

روش دانلود                                      لینک                                           توضیحات

برنامه ویندوز استور                     ویندوز استور             به صورت اتوماتیک وار به روز رسانی می شود

دانلود از طریق وب                      لینک دانلود            خودتان باید به صورت دوره ای به روز رسانی کنید

وارد شدن به پاور بی آی سرویس

قبل از اینکه بتوانید وارد پاور بی آی شوید، باید یک حساب کاربری ایجاد کنید. برای استفاده رایگان از پاور بی آی می توانید به app.pwerbi.com مراجعه کنید و با آدرس ایمیل خودتان ثبت نام کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه ایجاد یک حساب کاربری می توانید به وارد شدن به پاور بی آی سرویس مراجعه کنید.

مسیر کار در پاور بی آی

یک مسیر کار رایج در پاور بی آی از پاور بی آی دسکتاپ شروع می شود، که در آن یک پروژه ایجاد می شود. بعد از آن گزارش به پاور بی آی سرویس منتشر می شود و در نهایت به اشتراک گذاشته می شود و در نهایت کاربران پاور بی آی موبایل می توانند از اطلاعات گزارش شده استفاده کنند.

البته روال کار همواره به این نحوی نمی باشد و این موضوع هیچ نوع مشکلی را ایجاد نمی کند. ولی ما با استفاده از این مسیر به شما کمک خواهیم کرد تا بخش های مختلف پاور بی آی و نحوه تکمیل هر یک از آنها توسط بخش های دیگر را یاد بگیرید.

مرسی که با ما همراه بودید در بخش بعد نحوه استفاده از پاور بی آی توضیح داده می شود.

مشترک شدن
Notify of
guest

0 نظرات
نظردهی درون متنی
مشاهده همه نظرات